Gå til innhold

Kerio Personal Firewall Problemer!

Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg ikke skjønner en dritt av hele programmet :( Jeg finner ikke ut hvordan man fjerner eller legger til regler , samtdilig viser programmet at jeg er blitt angrepet av backdoor trojaner, selv om jeg akkurat har reinstallert windows.

FORBANNA!§§!!2|sgawghoewghowarheph

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Topic sier så er jeg alså under konstant angrep fra mange forskjellige trojanere.

Har nettopp installert windows xp på nytt, første jeg gjorde før jeg gikk på nett var å installere firewall å antivirus.

Virker som firewall programmet blokker det men. Er ikke helt sikkert.

Aldri brukt Kerio Personal Firewall før

Finner ikke noe spesielt om det på google heller, merkelig nok

EDIT:

Alle angrepene blir blokkert, men har aldri før opplevd så mange angrep på engang :ph34r:

Jeg er litt sjokkert

Endret av _Sha9ick_
Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke skjønner en dritt av hele programmet  :(  Jeg finner ikke ut hvordan man fjerner eller legger til regler , samtdilig viser programmet at jeg er blitt angrepet av backdoor trojaner, selv om jeg akkurat har reinstallert windows.

8238525[/snapback]

Jeg har brukt Kerio en god stund og har da ingenting å klage på programmet.

Regler : Gå inn på Network Security > applications . Her vil det komme opp en oversikt

over diverse programmer (windows + de programmer du har installert )

Feks. Hvis Firefox er satt til permit kan du bare trykke på det grønne v tegnet og

firefox blir forandret til deny (nekte adgang). trykker en gang til blir det satt til ask,

noe som fører til at hver gang firefox skal accesere internett så vil Kerio spørre

deg om Firefox skal få lov til å gå på nettet.

Jeg foreslår at hvis du er usikker kan du jo bare sette et program til ask, og når programmet spør om å få gå på nettet er det bare å svare ja/nei og deretter krysse av for create a rule for this applications.(så vil programmet ikke spørre mere )

Firewaller skal mase mye i begynnelsen før den har fått regler å jobbe med. Deretter blir den stille og vil knapt plage deg med noe som helst.

At Kerio gir beskjed om at du har blitt angrepet av en trojaner skjønner jeg heller ikke. Hvilken versjon kjører du ?

Hvis du ikke liker Kerio kan du jo laste ned Comodo Firewall som er minst like bra.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Okey ,takk for tipsene. Har skjønt litt mer av programmet nå.

Bruker Versjon 4, sikkert ikke nyeste men har kjørt updates

Faktisk veldig fornøyd jeg også, første gang på lenge jeg ikke ser reklame bannere på web sidene jeg er på

Tror ikke jeg tørr å skifte Firewall , hvertfall ikke med 20 trojanangrep i timen.

Alle står som blocked, så jeg regner med det skal gå bra. bruker 0 ressurser også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...