Gå til innhold

Remote Control Av µtorrent?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Options->Preferences->Advanced->Web UI

Hu av enable, skriv brukernavn og passord, huk av for alternative port, skriv en ønsket port, forward porten i en eventuell NAT-liste.

Så kan du bruke en browser til å styre den. Jeg har selv ikke brukt denne funksjonen, så jeg har ikke peiling om den fungerer bra.

Lenke til kommentar

jeg bruker selv WebUI uten problemer, men jeg prøvde aldri å bruke vanlig option der du kobler til med samme port som utorrent går på.

i stede haket jeg av på "alternate listening port" og satte portnummeret til 8080 (kjører allerde web-server på 80) og det funker helt fint.. mulig det hjelper deg?

Lenke til kommentar

Men pessimisten, spørsmålet står enda:

Har du lokal brannmur. Med lokal mener jeg ikke den i routeren, men lokalt på maskinen. Jeg regner med at Vista har på samme måte som de fleste OS det siste halve tiåret en brannmur, og i den må du nok legge til applikasjonen eller porten.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både med default port og en egen port.

Når det gjelder brannmurer så bruker jeg bare Windows brannmur :)

Brannmur i routeren er skrudd av og Modemet bruker NAT funksjon hvis det hjelper deg noe...

Det å koble til med remote desktop er jo også en mulighet, men det ville være lettere å koble på bare utorrent for da kan man bedre håndtere torrent fra den pc'en du sitter på(legger til osv)...

Lenke til kommentar
Har du lagt til porten i Windows brannmur? Eventuelt drept den og sett om du fikk koblet til? Når du bruker "localhost" trenger du ikke bry deg om router eller NAT.

8244756[/snapback]

Drept den?

Den er ikke lagt til som egen port...

Brannmuren åpner vel for alle portene utorrent trenger?

Jeg testet uansett porten og fikk et grønt ok på den :)

Lenke til kommentar

Det får være opp til deg om du vil stole på at brannmuren oppfører seg på en logisk og brukervennlig måte, men selv stoler jeg ikke fem øre på et program med så mye "brukervennlighet". Det koster deg uansett bare et par klikk å teste med død brannmur, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Veit ikkje om dette har noke med saken og seie men viss du berre skal styre det på pcen din kan du bruker "LogMeIn" eg bruker det ein del på og styre utorrent på maskina min over internett og orden det eg vill der, veldig greit og enkelt program og bruke gratis og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...