pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! Går det ann med "Remote Control" av µtorrent? Har lett litt rundt på siden deres, men finner ikke noe, men jeg husker å ha sett det der før Dette er vel innenfor den lovlige rammen på dette forumet? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Options->Preferences->Advanced->Web UI Hu av enable, skriv brukernavn og passord, huk av for alternative port, skriv en ønsket port, forward porten i en eventuell NAT-liste. Så kan du bruke en browser til å styre den. Jeg har selv ikke brukt denne funksjonen, så jeg har ikke peiling om den fungerer bra. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Bare søk på google etter "µTorrent webUI" så finner du en del. Tror det bare er en beta enda, men det er fint om du rapporterer om dine erfaringer med den. Ser at det også finnes en firefox plugin for webUIet. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg fant dette: LINK Jeg installerte, men jeg får ikke kobla meg på IP Is taking too long to respond Jeg fant også Firefox plugin, men den får jeg ikke lasta ned... NB: Det som JohnDoeMAKT sa er først mulig når man har lagt til plugim i µTorrent Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 pessimisten: Jeg fant ut det. Så i tillegg til å gjøre det jeg har beskrevet over må du legge webui.zip fra denne fila inn i %appdata%\utorrent\ OBS, ikke pakk den ut. Så retter du en browser mot IP:port/gui/ Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Har gjort alt dette Men får fortsatt ikke kobla meg på eksternt. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sliter med det samme selv. Fungerer lokalt hjemme, men prøver jeg utenfra er det helt håpløst. Tror det har en sammenheng med Linksys WLAN routeren min. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har D-link og porten er forwardet :S Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Så om du kjører dette i en browser får du ingenting opp? (12345 endres til porten du har valgt, optimalt en over 1024) http://localhost:12345/gui/ Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Vel... har testa FF og IE 7 er det jeg gjør bruker port 40000 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har du lokal brannmur? F.eks den innebygget i XP ? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Vista Og har skjekka... port 40000 er Forwardet Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kan ikkje du bare koble deg på den gjeldende maskinen med Remote Desktop Connection da ? Like greit det vel ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 jeg bruker selv WebUI uten problemer, men jeg prøvde aldri å bruke vanlig option der du kobler til med samme port som utorrent går på. i stede haket jeg av på "alternate listening port" og satte portnummeret til 8080 (kjører allerde web-server på 80) og det funker helt fint.. mulig det hjelper deg? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Men pessimisten, spørsmålet står enda: Har du lokal brannmur. Med lokal mener jeg ikke den i routeren, men lokalt på maskinen. Jeg regner med at Vista har på samme måte som de fleste OS det siste halve tiåret en brannmur, og i den må du nok legge til applikasjonen eller porten. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har prøvd både med default port og en egen port. Når det gjelder brannmurer så bruker jeg bare Windows brannmur Brannmur i routeren er skrudd av og Modemet bruker NAT funksjon hvis det hjelper deg noe... Det å koble til med remote desktop er jo også en mulighet, men det ville være lettere å koble på bare utorrent for da kan man bedre håndtere torrent fra den pc'en du sitter på(legger til osv)... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har du lagt til porten i Windows brannmur? Eventuelt drept den og sett om du fikk koblet til? Når du bruker "localhost" trenger du ikke bry deg om router eller NAT. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Har du lagt til porten i Windows brannmur? Eventuelt drept den og sett om du fikk koblet til? Når du bruker "localhost" trenger du ikke bry deg om router eller NAT. 8244756[/snapback] Drept den? Den er ikke lagt til som egen port... Brannmuren åpner vel for alle portene utorrent trenger? Jeg testet uansett porten og fikk et grønt ok på den Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det får være opp til deg om du vil stole på at brannmuren oppfører seg på en logisk og brukervennlig måte, men selv stoler jeg ikke fem øre på et program med så mye "brukervennlighet". Det koster deg uansett bare et par klikk å teste med død brannmur, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Veit ikkje om dette har noke med saken og seie men viss du berre skal styre det på pcen din kan du bruker "LogMeIn" eg bruker det ein del på og styre utorrent på maskina min over internett og orden det eg vill der, veldig greit og enkelt program og bruke gratis og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå