Dankwah Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Jeg har lest litt rundt omkring dette forumet, og alle sier forskjellige ting. Noen mener at det ikke er så viktig hvor dyr/billig kabelen er, så lenge den ikke overskrider 4-5meter. Andre mener at jeg bør satse høyt, uansett hvor lang/kort den er. Jeg trenger en kabel på mellom 2-4m. Hvor stor er egentlig forskjellig på de som koster 199,- på spaceworld og de monster kablene til 599,- på elkjøp? (begge lengdene på 2meter) Jeg ber nå de som har ps3/xb360, om å gi meg tips om hvilket kabel jeg eventuelt kunne få best nytt av. (Gjerne utifra egne erfaringer eller som dere er sikkre på er gode). har bestilt en TATUNG LCD-TV 32'' WIDE HD 1366X768. (om det skulle hjelpe) Det sies også noe om lyden? At man også får digital lyd utifra noen av disse kablene? Takk på forhånd. Endret 26. mars 2007 av Dankwah Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Jeg har lest litt rundt omkring dette forumet, og alle sier forskjellige ting. Noen mener at det ikke er så viktig hvor dyr/billig kabelen er, så lenge den ikke overskrider 4-5meter. Andre mener at jeg bør satse høyt, uansett hvor lang/kort den er. Jeg trenger en kabel på mellom 2-4m. Hvor stor er egentlig forskjellig på de som koster 199,- på spaceworld og de monster kablene til 599,- på elkjøp? (begge lengdene på 2meter) Jeg ber nå de som har ps3/xb360, om å gi meg tips om hvilket kabel jeg eventuelt kunne få best nytt av. (Gjerne utifra egne erfaringer eller som dere er sikkre på er gode). har bestilt en TATUNG LCD-TV 32'' WIDE HD 1366X768. (om det skulle hjelpe) Det sies også noe om lyden? At man også får digital lyd utifra noen av disse kablene? Takk på forhånd. 8238269[/snapback] DVI-D er bare bilde,HDMI er lyd og bilde.. Begge er digitale overføringer men jeg er uskikker på hva som er best..tror ikke det utrente øyet ser forskjell så lenge du ikke skal spille på STOOOOOOOOR Tv eller prosjektor. kvaliteten på kabelen er vel hvor godt skjermet den er fra forstyrrelser,om den går forbi mange kraftige elektriske ting,skal du forbi mye elektrisk støy ville jeg kansje valgt en litt dyrere,men tror ikke det har all verden å si ellers. Jeg har en billig 5m DVI-D--> HDMI kabel fra PC til TV og har ikke noe problem med den..(den kostet meg ca 200 kr tror jeg) Endret 26. mars 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Hmm, okey. Så det har egentlig ikke så mye å si da med andre ord? Med mindre jeg skal forbi mye elektriske støy? Takk for svar da Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Ingen andre som gidder å svare eller som har noen forslag nei? Den er grei. Endret 28. mars 2007 av Dankwah Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Ingen andre som gidder å svare eller som har noen forslag nei? Den er grei. 8256281[/snapback] Det er ikke noen sammenheng mellom pris og kvalitet på HDMI-kabler. Det er bare 0'er og 1'ere som skal gjennom. høy volt er 1 og lav volt er 0.. Men ser du er litt i grenseland når det gjelder lengde, vanligvis anbefaler man å gå opp litt i pris hvis du skal strekke mer enn 4 meter. Så du kan jo bare kjøpe den billigste. Hvis ikke den virker kan du bare levere den tilbake og kjøpe ny. Eller kjøpe begge og sende den ene tilbake :!: Endret 29. mars 2007 av Samojed Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det er ikke noen sammenheng mellom pris og kvalitet på HDMI-kabler. Men ser du er litt i grenseland når det gjelder lengde, vanligvis anbefaler man å gå opp litt i pris hvis du skal strekke mer enn 4 meter. Ikke helt enig med deg selv? Vel, du er inne på noe. Jo lengre avstand og/eller høyere oppløsning/frekvens, jo større sjanse for å miste sync. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Bruker selv Clas Ohlson-kabel på 2 m til kr. 150,- ca. Fungerer helt glimrende. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Se også her: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Cable_length Hvis ikke Monster-kabelen er cat 2 og den billige er cat 1 er det neppe noen vits i å betale mer for den. Uansett er cat 1 godt nok til vanlig bruk. Endret 4. april 2007 av HeltNils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå