Gå til innhold

Forbedre søknaden min?

Anbefalte innlegg

Her kommer en ny tråd om "hjelp meg å skrive søknad" :) Søknaden min ser slik ut:

15. januar 2007

Søknad om deltidsjobb på Rimi ved Ingenstedsland

Ola Nordmann

Sørpeveien 1

0000, Ingenstedsland

Hei, jeg er på utkikk etter en deltidsjobb hos dere på Rimi ved Ingenstedsland

Jeg er 16 år gammel (17 neste måned), og går i 1. klasse på medier og kommunikasjon på Ingenstedsland skole. Da jeg ikke har noen egen inntekt som skoleelev, har jeg lyst på en deltidsjobb. Jeg anser meg selv som punktlig og ordentlig, og går for å være en hyggelig fyr.

Jeg har mye fritid og driver ikke med noen faste aktiviteter, så jeg har muligheten til å jobbe hos dere så godt som når som helst.

Om ønskelig møter jeg gjerne til intervju, og kan kontaktes på telefon xxx xx xxx, eller på e-post [email protected]. Jeg håper å høre fra dere.

Med vennlig hilsen

Ola Nordmann

CV

Navn: Ola Nordmann

Adresse: Sørpeveien 1

0000, Ingentedsland

Tlf: xx xx xx xx

xxx xx xxx

E-post: [email protected]

Fødselsdag: 1. januar 1990

Utdannelse: 1997-2003: xxx barneskole

2003-2006: xxx ungdomsskole

2006-2007: xxx Videregående skole

Interesser: Ski (twin-tip), brettseiling, skateboard, kiting

Synes dere? Har sendt den på mail til 5-6 ulike matbutikker, uten hell. Tenkte jeg skulle gå og møte opp personlig imorgen, kanskje det gir resultater.

Endret av Gastaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Mitt beste tips er å levere søknaden personelig, på den måten finner arbeidsgiver ut hvilken person du er og har kanskje litt lettere for å se om du passer inn i butikken du søker på.

Jeg anser meg selv som punktlig og ordentlig, og går for å være en hyggelig fyr.

Er heller ikke noe ekspert på rettskrivning, men tror det er bedre å bruke komma i stedet for "og" for mange ganger ;)

Punktelig, ordentlig og hyggelig fyr

Lykke til med søkingen :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har rettet på noen formaliteter, litt tegnsetning og et par setninger jeg synes var litt tunge. Den "og" saken som Vbrattla nevner synes jeg er grei som den står, feil er det i alle fall ikke.

Ingenstedsland, 15. januar 2007

Ola Nordmann

Sørpeveien 1

0000 Ingenstedsland

Rimi Ingenstedsland

IngenVeien 5

0001 AlleSteder

Søknad om deltidsjobb på Rimi ved Ingenstedsland

Hei, jeg er på utkikk etter en deltidsjobb hos dere på Rimi ved Ingenstedsland.

Jeg er 16 år gammel, 17 neste måned, og går i 1. klasse på medier og kommunikasjon ved Ingenstedsland skole. Da jeg ikke har noen egen inntekt som skoleelev, har jeg lyst på en deltidsjobb. Jeg anser meg selv som punktlig og ordentlig, og går for å være en hyggelig fyr.

Jeg har mye fritid og driver ikke med noen faste aktiviteter, så jeg er veldig fleksibel når det gjelder arbeidstid.

Om ønskelig møter jeg gjerne til intervju og kan kontaktes på telefon xxx xx xxx, eller på e-post [email protected]. Jeg håper å høre fra dere.

Med vennlig hilsen

Ola Nordmann

Endret av stadskle
Lenke til kommentar

Heisann

Istedenfor

1. klasse på medier og kommunikasjon på Ingenstedsland skole
ville jeg heller brukt GK eller VG1 heter det vel nå.

Jeg anser meg selv som punktlig og ordentlig, og går for å være en hyggelig fyr.

Akkurat her ville jeg brukt mer formelle ord som ansvarsfull, presis/konsentrert og høflig.

Men alt i alt en grei søknad :thumbup:

EDIT GK = Grunnkurs VG1 = Videregående trinn 1

Endret av Chakl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...