Gå til innhold

Retur på skjermkort, mangler orginal vifte.

lperik

Anbefalte innlegg

Har ett skjermkort kjøpt høsten 2006 som jeg byttet vifta på uka etter jeg fikk det. Kortet har fungert supert inntil for en uke siden da det plutselig begynte å bli pixelfeil i windows og i flimmer og store grafikkfeil i spill. Har blitt gradvis værre og værre og nå er det så ille som dere kan se i bildet nederst i posten. Har formatert, byttet drivere, og sjekket tempen på kortet (40C) men forsatt ingen forbedringer. En kamerat som hadde nøyaktig likt kort fikk også samme type feil og fikk byttet sitt.

Det er 2års garanti på kortet, men ettersom jeg har byttet til en annen (og bedre) vifte, og ved ett uhell har klart å kaste orginalvifta, har jeg da noen mulighet til å sende det inn å få nytt kort?

Mvh

Lars Petter

post-22679-1174865278_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel an på webshoppen. Tror de fleste krever at kortet har alle deler montert originalt, fordi ellers må de selv betale for kortet (reklamasjon), fordi de ikke får byttet det mot leverandøren.

NB: Etter min erfaring er det svært lett å ødelegge GPUer ved montering av uoriginale kjølere, da disse har ingen beskyttelse mot fysisk stress slik CPUer har. Skal veldig lite ujevnt trykk eller press ved montering til for å knekke brikken. Resultatet blir akkurat slik som på bildet om det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Men viften som er montert på har stått på i snart ett halvt år uten noe problem, nå i det siste skjermkortet har skrantet.

Tok forresten av viften istad, rengjorde kjernen og den var like hel som da jeg først tok av orginalviften så skal ikke være noe ødelagt på den.

Får vel ringe komplett imorgen da, men tviler litt selv på at jeg får byttet det, så ufattelig typisk at orginalviften har blitt kastet...

Lenke til kommentar
Men viften som er montert på har stått på i snart ett halvt år uten noe problem, nå i det siste skjermkortet har skrantet.

Tok forresten av viften istad, rengjorde kjernen og den var like hel som da jeg først tok av orginalviften så skal ikke være noe ødelagt på den.

Får vel ringe komplett imorgen da, men tviler litt selv på at jeg får byttet det, så ufattelig typisk at orginalviften har blitt kastet...

8238071[/snapback]

Er kjøleren på XFX sin 7900GT ganske lik XFX kjøleren fra 7600GT? Jeg har ikke et 7600GT lenger, men har originalkjøleren. Den festes til skjermkortet med 2 "skruer" som har 8cm mellomrom. Den eneste plassen hvor det står 7600GT er på et lite klister på toppen av viften, men det kan du ta av.

Edit:

slik ser den ut

XFX 7600GT cooler

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Er kjøleren på XFX sin 7900GT ganske lik XFX kjøleren fra 7600GT? Jeg har ikke et 7600GT lenger, men har originalkjøleren. Den festes til skjermkortet med 2 "skruer" som har 8cm mellomrom. Den eneste plassen hvor det står 7600GT er på et lite klister på toppen av viften, men det kan du ta av.

Edit:

slik ser den ut

XFX 7600GT cooler

8239338[/snapback]

Hei.

Takk for tilbudet, men desverre for meg er kjøleren på 7900gt litt større. Ringte komplett nå nettopp og de sa de ikke fikk byttet det uten at jeg hadde med orginalkjøleren, så da sendte jeg en mail til XFX direkte og spurte på om jeg kunne få tilsendt en ny vifte, om ikke det går får jeg nok bare bite i det sure eplet å punge ut for ett helt nytt kort. :(

Lenke til kommentar
XFX gir egentlig ikke garanti hvis du bytter vifte. Eneste produsenten som gir garanti selv om du har byttet vifte er Evga. Jeg har en ekstra XFX 7900gt kjøler liggende hvis du er interessert.

8243042[/snapback]

Har sendt deg pm nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...