Gå til innhold

Nytt skjermkort + BF2 = Svart skjerm.

Anbefalte innlegg

Hei..

Skjermkortet mitt er 2 dager gammelt.. Også i dag, da jeg skulle inn på BF2, dobbelklikket jeg på BF2 ikonet, så startet jo BF2 opp som vanlig, men endte opp med at det bare ble svart skjerm.. Fikk ikke gjort noe, så restartet pcen.

Prøvde igjen, gikk inn på BF2, denne gangen funket det.

Gikk inn på en server, skulle akuratt til å starte å spille etter jeg joinet den, plutselig, ble det svart skjerm igjen..

Hva er dette problemet for noe..?? Skjermkortet er jo helt nytt, spilte med det samme skjermkortet igår i mange timer istrekk.. Ingen problemer da.. =/

Driver osv er installert og alt er fint..=)

Noen som vet hva feilen kan være??

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

Skjermkortet mitt er 2 dager gammelt.. Også i dag, da jeg skulle inn på BF2, dobbelklikket jeg på BF2 ikonet, så startet jo BF2 opp som vanlig, men endte opp med at det bare ble svart skjerm.. Fikk ikke gjort noe, så restartet pcen.

Gikk inn på en server, skulle akuratt til å starte å spille etter jeg joinet den, plutselig, ble det svart skjerm igjen..

Hva er dette problemet for noe..?? Skjermkortet er jo helt nytt, spilte med det samme skjermkortet igår i mange timer istrekk.. Ingen problemer da.. =/

Daniel.

8237988[/snapback]

Hvilket kort er det? Har du koblet til strøm på kortet? (hvis det kreves). Hvor stor er strømforsyningen din, og av hvilktet merke er den?

Lenke til kommentar
Åssen skjermkort er det? Bruker du de nyeste driver til skjermkortet. Isåfall, prøv en eldre version av driveren. Du får krysse fingrene å håpe at dette funker.

8238099[/snapback]

PowerColor Radeon X1650PRO 256MB GDDR3 er kortet.. Og det kjøres nyeste driver osv... Har ikke prøvd med eldre versjon av driver, men får jo prøve...

Lenke til kommentar
Hei..

Daniel.

8237988[/snapback]

Hvilket kort er det? Har du koblet til strøm på kortet? (hvis det kreves). Hvor stor er strømforsyningen din, og av hvilktet merke er den?

8239424[/snapback]

Hei.. PowerColor Radeon X1650PRO 256MB GDDR3 er det.. Strøm må ikke kobles til.. Har 350Watts strømforsyning.. Av merke på strømforsyningen er det MaxPower.

Lenke til kommentar
Ingen som vet..?

8245962[/snapback]

Har ingen umiddelbare gode ideer nå nei. Har du prøvd å fjerne alle gamle drivere først? Kan være at drive fra gamlekortet ligger og forstyrrer.

Unormale temperaturer i systemet? Henger maskina i andre spill? Hva med 3Dmark, kan du kjøre den runde på runde uten heng?

Lenke til kommentar

Jeg fjernet ALLE gamle drivere til det gamle skjermkortet.. Så satt jeg inn dette, installerte driverne, men så har jeg jo dette problemet.. Det med tempraturen, det er jeg ikke sikker på altså.. Har INGEN forbinnelse med skjermkortet når det kommer til tempraturene, den vises ingen steder, ikke på ATI Tray, eller på Speedfan.. Noen andre program som viser tempraturen på den..? Fulgte ikke med noen cd til dette, kun driver cd.

Når jeg har en vifte, innimot pcen(pcen står åpen) så går det mye bedre faktisk, kan spille BF2 lenge lenge uten at det skjer noe, men har litt problemer med bare å komme inn på BF2 spillet, fordi problemet kan oppstå da..

Er akuratt som om når noe krevende for skjermkortet skal starte, så får det blackout lissom.. =s

Hvis problemet vedvarer mye lengre, så sender jeg det inn til Komplett, og spør om et nytt et..

Men, noen andre som har hatt noe lignene problem, eller som har svaret? Skriv ivei!! :-D

Daniel.

Lenke til kommentar

Har stortsett samme problemet.

Fikk nytt skjermkort i dag, satt det inn, installerte nyeste drivere.

Får problemer når jeg skal gå inn i 3D spill ikke ellers.

Det kan ta 2 sec til et halvt minutt så blir bare skjermen svart å av og til blinker det analog/digital i venstre hjørnet.

Siden maskinen ikke låser seg men bare skjermen blir svart så lurer jeg på om min 360w strømforsyning er for svak. Har ikke prøvd å installere noe eldre drivere enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...