Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ondt i korsryggen etter en ryggmargsprøve

erl1

Anbefalte innlegg

jeg tok en ryggmargsprøve for ca 1,5 mnd siden. hele tiden etter det har jeg hatt ondt i ryggen i området rundt der den ble tatt. det er ikke uutholdelig vondt til vanlig, men når jeg trener, f.eks skulderpress, eller situps (all magetrening) gjør det ganske vondt. jeg hadde også ganske vondt i hodet like etter at prøven var tatt, men det gikk over.

noen som har forslag til hva jeg skal gjøre for å bli kvitt smertene. det er ganske irriterende å ikke kunne trene normalt.

jeg er også litt redd for å overbelste ryggen med trening, er det noen fare for det? jeg er 18 år og har aldri vært plaget med ryggen før dette btw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tok en ryggmargsprøve for ca 1,5 mnd siden. hele tiden etter det har jeg hatt ondt i ryggen i området rundt der den ble tatt. det er ikke uutholdelig vondt til vanlig, men når jeg trener, f.eks skulderpress, eller situps (all magetrening) gjør det ganske vondt. jeg hadde også ganske vondt i hodet like etter at prøven var tatt, men det gikk over.

noen som har forslag til hva jeg skal gjøre for å bli kvitt smertene. det er ganske irriterende å ikke kunne trene normalt.

jeg er også litt redd for å overbelste ryggen med trening, er det noen fare for det? jeg er 18 år og har aldri vært plaget med ryggen før dette btw

8237765[/snapback]

Hei, ikke for å være kjip. Men jeg tror faktisk det er fint lite du kan gjøre.

Jeg har slitt med nøyaktig det samme i over 3 år nå, har prøvd ganske mye. Pappa kjenner en venn som har slitt med dette i 15år.

Kjipt det der med ryggmargsprøve. Det som er kjedelig for meg er at legene bare tok prøven for å være 110% sikker på at de ikke var noe galt med meg.

Sist jeg var på sykehuset ville legen ta en ny ryggmargsprøve, men da nektet jeg tvert. Jeg prøvde å forklare for han at jeg hadde slit en del med dette i ettertiden etter sist prøve, men han sa at det bare var en tilfeldighet. Så etter det stolte jeg lite på han etter det.

Men fordi jeg ikke blir bedre vil det jo ikke si at du ikke blir bedre, hva med stabiliseringstrening for ryggen?

Lenke til kommentar

Tja, det er nok ikke så lett.

Har kontaktet sykehuset for å spørre om de kan hjelpe meg på noen måte.

Men de nekter for at det er noen sammenheng mellom ryggmargsprøven og ryggsmertene mine. Jeg har prøvd å forklare det på en saklig måte mange ganger, når jeg kom på sykehuset hadde jeg en perfekt rygg uten smerter, så stakk de 5 lange sprøyter inn i ryggen min og akkurat da fikk jeg også tilfeldigvis store smerte i ryggen som jeg har slitt siden, men disse smertene har selvsagt ikke noe med de 5 sprøytene jeg fikk i ryggen... Det var nesten slik de la det frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...