Lilja4ever Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Bare jeg som har hørt om The Dandy Warhols altså? Ville trodd det var et av de første bandene som dukket opp i en slik diskusjon. 8762443[/snapback] Joo har hørt om dem, og liker sangen - We Used To Be Friends, Veldig godt Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det er mye musikk jeg liker som anbefales her Jeg synes i tillegg at Linkin parks sanger på den nye plata Minutes to midnight er bra og Nirvana må for all del ikke glemmes Lenke til kommentar
Bastian90 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Her er noen av mine favoritter: -Arctic Monkeys -Audioslave/ Chris Cornell -Coheed & Cambria -Fall Out Boy -Incubus -Iron Maiden (kanskje metal, men what the heck) -Metalica! (fav. band.) -Kaizers Orchestra -Muse -Oasis -OkGo -Red Hot Chili Peppers -El Caco (norske ) -Stonegard (også norske ) -System of A Down -The Killers -U2 Ble litt mange, men alle disse er bra band! Bare å velge og vrake Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Maiden, Metallica, Stonegard og SoAD er metall. Sikkert noen andre som også er det, men de har jeg ikke oversikt over. Selv har jeg begynt å bli svak for gammel rock fra 50-70-tallet. Mye god musikk der, ja. The Beatles, Elvis, Steppenwolf. Nam! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Det første jeg tenkte på var A Perfect Circle. Et band med en helt unik sound og verdens beste vokalist. Deres første plate Mer De Noms er egentlig den eneste plata man trenger. Anbefales! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Jeg hører mest på gammel rock fra sent 60-90 tallet. Men hører også på RHCP, Kent, Wolfmothers osv osv Gleder meg til å se RHCP live på roskilde i år, så dem i sverige i fjor, men da var det så sykt dålig akustikk! Endret 12. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Her er noen av mine favoritter: -Arctic Monkeys -Audioslave/ Chris Cornell -Coheed & Cambria -Fall Out Boy -Incubus -Iron Maiden (kanskje metal, men what the heck) -Metalica! (fav. band.) -Kaizers Orchestra -Muse -Oasis -OkGo -Red Hot Chili Peppers -El Caco (norske ) -Stonegard (også norske ) -System of A Down -The Killers -U2 Ble litt mange, men alle disse er bra band! Bare å velge og vrake 8838677[/snapback] En bra liste, bortsett fra at Stonegard ikke er helt innen min musikksmak. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Virker som om det er mange bra musikk anbefalinger her *Mine innlegg* Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det første jeg tenkte på var A Perfect Circle. Et band med en helt unik sound og verdens beste vokalist. Deres første plate Mer De Noms er egentlig den eneste plata man trenger. Anbefales! 8838842[/snapback] À Perfect Circle har vel litt til felles med Tool? Men likevel mer unike enn det gjennomsnittlige rockeband ja.. Mer de Noms er best ja, men ikke undervurder Thirtheenth Step den er også fantastisk. Her er noen YouTube-clip med dette bandet for interesserte: Judith 3 Libras Hollow (Live) Passive Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 À Perfect Circle har vel litt til felles med Tool? Jeg synes faktisk de to bandene er ganske ulike. Tool er tyngre, dypere og mer progressivt. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg må bare si at Mute Math er utrolig bra! Et nyoppdaga band fra min side, og jeg går ut ifra at det ikke er så mange som har hørt om dem. (Men det kan jo være. ) Noe slags Indie Rock (kanskje?) som faller veldig i smak, med flotte basslinjer, tøff tromming og finfine harmonier. Tipp topp! Jeg anbefaler forresten sangen "Chaos". Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Mute Math har EN god låt. Resten er kjedelig og uinspirerende. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Der må jeg være uenig med deg, gitt. Greit nok at det er en sang som stikker seg ut og er litt annerledes enn de andre, men jeg synes at alle sangene som jeg har fått tak i (Mute Math LP) er herlig eksperimentelle, innovative og fine. Heldigvis er ikke smaken lik for alle. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det jeg har hørt av dem til nå har vært bra. Hvilke sanger med dem liker du best? Endret 18. juni 2007 av sorine Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg liker veldig godt "You are mine", og den instrumentale "Obsolete", som er spilt på kontrabass. Selvfølgelig også Chaos, som er utrolig kul. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Låten jeg refererte til heter Reset. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Burde nesten hatt en definisjon på alternativ rock i første posten. Ja, jeg vet det er vanskelig å definere, men å nevne band som Iron Maiden, Metallica, El Caco, Stonegard og Wolfmother (ikke noe alternativt over Wolfmother) er IKKE alternativ rock. Switchfoot, FOB, Arctic Monkeys derimot, er. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Leste ikke så mye her, men jeg synes tilogmed det er litt trist å kalle MCR rock. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Leste ikke så mye her, men jeg synes tilogmed det er litt trist å kalle MCR rock. 8892157[/snapback] Hva er MCR da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå