Anti LFC Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hehe, de er ikke i samme sjanger da. my chemical romance er vell alternative punk så? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 my chemical romance er vell alternative punk så?8713339[/snapback] Jeg fikk vondt inni meg av å lese det der. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Og du vil kalle det? Jeg har ikke peiling på hva jeg vil kalle MCR. Er litt hardt til tider, men har en del god musikk, men er ikke så veldig opptatt av hvilken sjanger andre mener musikken jeg hører på er. Lenke til kommentar
Cadaverfur Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Mye bra norsk musikk som er verdt å sjekke ut; Span, Gluecifer, Turbonegro, Johndoe m.m 8600266[/snapback] Støtter den der! Masse bra norsk musikk der ute Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Emo-rock. Alternativ rock, kanskje. Er ikke så opptatt av sjangre jeg heller, men punk blir å dra den litt vel. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hentet fra wikipedia; My Chemical Romance Background information: Also known as My Chem, MCR, The Black Parade[1] Origin New Jersey, United States Genre(s) Alternative rock Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ok. Men EMO er ikke en musikk-sjanger, akkurat. Har vært krangla mye om det her, da det er heller de som hører på musikken, enn de som faktisk spiller den. Vet ikke om noen så innslaget om MCR på Lydverket for en uke siden. Men det er jo egentlig ikke så viktig, du kalte der rock og det er denne tråden er om, så. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 jepp Ingen her som hører på Arctic monkeys? Lenke til kommentar
LamaLover Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg elsker Fall Out Boy<3 De har sykt mange bra sanger som f.eks: - Thriller - Thanks for the Memories - Love Will Tear us Apart - Calm Before the Storm - Golden - This A'int a Scene, It's an Arms Race Liker også det første albumet til Arctic Monkeys, de er også utolig bra;) Eller har jeg dilla på Foo Fighters, RHCP, Led Zeppelin, Iron Maiden, The Kinks, Wolfmother, Nirvana, The Clash osv. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg elsker Fall Out Boy<3 De har sykt mange bra sanger som f.eks:- Thriller - Thanks for the Memories - Love Will Tear us Apart - Calm Before the Storm - Golden - This A'int a Scene, It's an Arms Race Liker også det første albumet til Arctic Monkeys, de er også utolig bra;) Eller har jeg dilla på Foo Fighters, RHCP, Led Zeppelin, Iron Maiden, The Kinks, Wolfmother, Nirvana, The Clash osv. 8713894[/snapback] Jaa, Fall Out Boy Kan dere nevne noen sanger med Arctic Monkeys da? Fikk lyst å sjekke dem ut Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg elsker Fall Out Boy<3 De har sykt mange bra sanger som f.eks:- Thriller - Thanks for the Memories - Love Will Tear us Apart- Calm Before the Storm - Golden - This A'int a Scene, It's an Arms Race 8713894[/snapback] Joy Division cover? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg elsker Fall Out Boy<3 De har sykt mange bra sanger som f.eks:- Thriller - Thanks for the Memories - Love Will Tear us Apart - Calm Before the Storm - Golden - This A'int a Scene, It's an Arms Race Liker også det første albumet til Arctic Monkeys, de er også utolig bra;) Eller har jeg dilla på Foo Fighters, RHCP, Led Zeppelin, Iron Maiden, The Kinks, Wolfmother, Nirvana, The Clash osv. 8713894[/snapback] Jaa, Fall Out Boy Kan dere nevne noen sanger med Arctic Monkeys da? Fikk lyst å sjekke dem ut 8726995[/snapback] Old yellow bricks A certain romance Teddy picker I bet you look good on the dancefloor Fluorecent Adolecent, min personlige favorittlåt med arctic monkeys Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 De som sier at de liker Alt.Rock bør sjekke ut Slim Void. http://www.myspace.com/slimvoid Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Hentet fra wikipedia; My Chemical Romance Background information: Also known as My Chem, MCR, The Black Parade[1] Origin New Jersey, United States Genre(s) Alternative rock 8713492[/snapback] Nå er vel ikke akkurat Wikipedia verdens beste kilde. Endret 29. mai 2007 av NiXx Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Drit no i korleis ein definerer ein sjanger, om du går bort til ein person på gata og fortel at du høyrer på rock betyr ikkje det det same som at du høyrer på RHCP, MCR eller Incubus. Ein sjanger deler musikken grovt inn i grupper, dei siste åra har den blitt utvida med mange greier. Progresiv rock, funk rock, metal rock, alternativ rock. Det finnes ingen klare reglar for kva som er rock, at folk er uenige er derfor ein selvfølge. Lat oss heller konsentrere oss om musikken, ikkje kva boks den blir putta i av halve diskusjon.no Lenke til kommentar
VepsoO Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Lost Prophets er knallbra god rock Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 The strokes har også noen gode sanger. som f.eks; Someday Is this it 1251 Alone, together Last nite Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Om Sangene i Guitar Hero 2 er Alternativ rock?Ja vett det var et mega dumt spørsmål men bare lurte. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Bad Religion er god punkrock hvertfall. Siden sjanger er pirk. Lenke til kommentar
Freddox Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Bare jeg som har hørt om The Dandy Warhols altså? Ville trodd det var et av de første bandene som dukket opp i en slik diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå