Kakofoni Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Alternativ rock? How about Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain, Spiritualized, My Bloody Valentine, The Cure, Galaxie 500, The Brian Jonestown Massacre, Joy Division, Lush og Siouxsie and the Banshees? Har ordentlig sansen for denslags nå for tiden. Får bare nevne The Velvet Underground som har litt av æren for mye av dette her. Kan vedde en kroneis på at du liker/kommer til å like Swans. Begynn med denne plata. Jøss. Høres tøft ut. Mørkt og tungt. Den skal sjekkes ut, den må bare bak i køa. Lenke til kommentar
anne-lene Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Både RHCP og MCR er bra grupper Men noen som har forslag til bra sanger? Fra uansett grupper, bare det er bra rock Kings and Queens - historien til denne låta er helt rå, direktelink til låta: http://www.livecity.no/Nakedasfriends/?p=M...t&udtid=809 Lyrikk: (skrevet av vokalisten etter flere måneder med isolasjon og tortur i pakistansk fengsel endte i tre måneder i koma på sykehuset hvor han ble reddet av Unicef - se link til hele historien nederst i posten) Here I lie Here I grieve Here I fade to gray what can I say I don´t have the right what can I do my hands are tied Your mama never said to kill - dying point Your mama never said to kill - starving point Your mama never said to kill Tell all the kings and queens brother killing years must end Tell all the kings and queens sister abusing years must end Tell me who else killed that man did he hang himself? did he hang himself? did he hang himself? (roar) Tell all the kings and queens brother killing years must end Tell all the Kings and queens sister abusing years must end Tell all the kings and queens sister abusing years must end must end must end must end must end must end. unfair gunman unfair sister walking tall around my head do as we say or you will die, like they died before (screaming and voices from the prison-cell) Låtas historie finner du på: http://www.livecity.no/Nakedasfriends/?p=B...l&ublid=980 Lenke til kommentar
Opeth666 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Gidder ikke å lese igjennom hele tråden, men: Tool, Radiohead, Supergrass og Wolfmother er bra band. Lenke til kommentar
Cc89 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Noen som vet om noen nye bra sanger? Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hei! noen som kan anbefale et rockeband som ligner på: The Blank Theory - Middle of nowhere ? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har i det siste begynt å høre mer og mer på altternative fra 80-tallet. Da spesielt band av typen The Smiths, The Pixies, The Specials, The Pogues, The Breeders, R.E.M, Nick Cave &The Bad Seeds, The Jesus &Mary chain (skjønt mye av dette blir for intensivt) Noen som har noen andre bra band å anbefale? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Sonic Youth og Swans Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Da vil jeg legge til Genesis og Journey i tillegg. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Sonic Youth og Swans Støtter denne. Også siterer jeg meg selv: "How about (...) Spiritualized, My Bloody Valentine, The Cure, (...) Joy Division (...) og Siouxsie and the Banshees? Har ordentlig sansen for denslags nå for tiden. Får bare nevne The Velvet Underground som har litt av æren for mye av dette her.", også legger jeg til Spacemen 3, Elvis Costello & The Attractions, The Sisters of Mercy, The Smiths og ikke minst The Birthday Party. Endret 25. september 2008 av Kakofoni Lenke til kommentar
kalli Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 The white stripes må jo nevnes...! også kan jeg nevne RHCP en gang til... Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) The Black Keys anbefales fra min side Endret 26. september 2008 av kakeninja Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Personlig er jeg veldig inn for det meste som har med rock å gjøre.. Favorittband er Queens of the Stone Age og favorittlåte Go With The Flow. Ellers er jeg meget glad i Faith no More og mange av de andre prosjektene til Mike Patton. Per dags dato hører jeg forresten på Moby som jeg egentlig har lite kjennskap med unntak av sangen Lift me Up som er suveren og den gav mersmak. Forøvrig er jeg Soad fan også. Jeg kan vel trygt si at jeg hører på mye alternativt innenfor rockesjangeren, hehe. Jeg leter likevel etter nye band å høre på og er på jakt etter rock som passer min smak. Noen som kan anbefale noe rock med skikkelig tempo i seg (ikke noe heavy men rask musikk)? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Radiohead, muse, oasis, the verve og the white stripes er alternative/indie band. MCR er ikke noe annet enn punk med en ny mote og boyband tekster, så hold de unna tråden her. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Anbefaler Red Hot Chili Peppers, har vært mitt favorittband noen år nå, og det endrer seg nok ikke med det første. Det er helt umulig å beskrive hvor mye jeg elsker stemmen til Anthony Kiedis, Bassriff og soloene til Flea, de himmelske soloene og riffene til John Frusicante og trommespillingen til Chad Smith. Faen så godt de spiller sammen. Gi denne setningen et museklikk Men uten Hillel Slovak, Jack Irons og Dave Navarro så hadde nok ikke bandet hatt så stor suksess dagen i dag. Utenom RHCP så kan jeg anbefale Foo Fighters, R.E.M, The Killers og Incubus. Endret 27. september 2008 av Narrie Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 The white stripes må jo nevnes...! Av bluesinspirerte rockeband så holder jeg en knapp på The Black Keys fremfor White Stripes, utrolig mye kulere.. Og (skal ikke ta noe emo-debatt greier her altså) har MCR så jækla mye boybandtekster, kan'ke huske at Backstreet Boys sang så mye om det MCR synger om. Men drit i det, en uvesentlig komentar. Fusj, ikke kommenter den komentaren der! Kjøpte forsåvidt en cd som het "Punk 1977-2007, 30th century anniversary", hvor den siste, av i alt 3, av cd'ene heter "roots and rarities", med bidrag fra bl.a. Iggy and the stooges, Velvet Underground, New York Dolls, MC5 og Johnny Thunders and the Heartbreakers, mye bra proto-punk og uvurdelig rock der! De to andre cd'ene har også mye bra, men det er for det meste punk, da, for de som liker det Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Endret 9. november 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
dredg Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Kan vel slenge opp noen anbefalinger her siden platesamlingen min stort sett ligger innenfor Alt. Rock merkelappen. Har ca 1400 album så kan begynne med 10 anbefalinger fra begynnelsen av alfabetet: Acceptance - Phantoms: Kan vel beskrive det som The Fray møter All American Rejects. Acroma - Orbitals: Heller litt mot Tool og APC men med litt mer lett tilgjengelig melodier og hooks. Alston - Vodoo for Fun and Profit: Veksler på tunge riff og fine hooks. Alter Bridge - One Day Remains: Stadion rock med herlige vokal og høy allsang faktor. Angie Aparo - The American: Singer/songwriter med særegen stemme og gode, varierte låter. Ashes Divide - Keep Telling Myself It's Alright: Billy Howerdel fra APC nye prosjekt. Mix av litt forskjellige rockesjangere, men fine låter hele veien gjennom. Athenaeum - Radiance: Dette bandet var eksperter på gode gitar hooks og fengende melodier, et av mine favorittband! Athlete - Tourist: Fine lavmeldte indielåter. Augustana - All the Stars and Boulevards: Fult av lettbente og fine sanger. Avion - Avion: Rolige rockepop låter uten mye fjas lett, rolig og fint. Ja, det var noen anbefalinger fra A, kanskje kommer det noen fra B også. Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Har bare hørt Alter Bridge av overnevnte og støtter den anbefalingen fullt ut. Ellers var det mye spennende å sjekke ut så kom gjerne med B også Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Mange av disse låtene er helt sikkert hørt, men jeg mener at jeg har dratt inn noen ikke fullt så kjente. Ingen av disse låtene er hard rock, eller av den voldsomme typen for å si det sånt: ACDC - Back in black, ACDC - Hihway to hell Aerosmith - Walk this way Alice Cooper - Poison Animals - House of the rising sun Bathory - Hammerheart Blink 182 - First date Bon Jovi - It's my life Boston - More than a feeling Cheap trick - Surrender Derek & the dominos - Layla Dragonforce - Through the fire and flames Europe - Halfway to heaven Europe - Rock the night Goldfinger - Happy Green day - Holiday Guns n' roses - Sweet child o' mine Iggy pop - The passenger Journey - Any way you want it Kaiser Chiefs - Ruby Kansas - Carry on wayward son (min favoritt) Led zeppelin - Stairway to heaven Linkin park - In the end Lynyrd Skynyrd - Free bird Mad at gravity - Burn Mad at gravity - Walk away Placebo - Daddy cool Queen - Another one bites the dust Status quo - Ice in the sun Status quo - In the army now Steppenwolf - Born to be wild The fray - You found me The knack - My sharona The rolling stones - Paint it black The rolling stones - Satisfaction Tom cochrane - Life is a highway Van halen - You really got me now Whitesnake - Here I go again on my own Wild cherry - Play that funky music Og nå var det endelig over Lenke til kommentar
dredg Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Her kommer det noen fra B også The Badlees - Up There down Here: Har nesten litt country sound men uten at det blir plagsomt, smarte tekster og gode melodier. Better Than Ezra - Friction, Baby: BTE er mitt favoritt band og dette er favoritt platen. Viktig plate i livet mitt og jeg har et spesielt forhold til alle sangene, ALLE burde høre denne! Big Wreck - In Loving Memory Of..: Denne platen har noen fillere, men når det er bra så er det veldig bra! Låter som; The Oaf, That Song, Blown Wide Open og Under The Lighthouse gjør at denne er verdt å få med seg. Big Dismal - Believe: Rett frem godrock i 3DD-stil. Black Stone Cherry - Folklore and Superstition: Knalltøff sørstatrock, vil du ha det enda hardere sjekk debutplata. The Blank Theory - Beyond the Calm of the Corridor: Hard rock med melodiøse refreng. Bliss 66 - Trip to the 13th: Perle av en plate hvor alle sangene er like sterke. Har hørt så mye på denne at CDen var nesten slitt ut før jeg fikk den inn på iTunes. Blue October - History for Sale: Særegen, orginal og hjertefølt musikk. Glimrende! Boys Like Girls - Boys Like Girls: Utrolig fengende musikk, ligger litt i emo/pop land men jeg kan ikke la være å synge med. Breaking Benjamins - We Are Not Alone: Vokalisten Burnley har en utrolig låtskriver evne som gjør at nesten alle sangene føles som de burde vært singler, rocker bra og man synger med på alle refreng i hver sang. Sjekk ut Saturate også. Breaking Point - Beautiful Disorder: Bra rockeband. Buckcherry - Black Butterfly: Kongeplate med tidenes åpningsspor, "Rescue Me". Her har de balansert rock og melodi perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå