Gå til innhold

hvordan spille av .rXX filer osv...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er oppdelte rar-filer. Winrar eller annen unrarer tar disse om alle delene finnes.

8237748[/snapback]

vanlig vis så bruker jeg winzip professional til unpacking av slike filer... men rar fila inni mappen er korrupt!

så jeg får ikke gjort noe!

kan de .rxx filene pakkes ut alene med winzip?(ikke ta med rar filen?

ps: jeg har ikke sagt at jeg har lasta ned disse filene... jeg oppfordrer ikke til piratkopiering!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ps: jeg har ikke sagt at jeg har lasta ned disse filene... jeg oppfordrer ikke til piratkopiering!

8247464[/snapback]

Hvis du ikke har lastet de ned, har du laget de selv da? Isåfall så burde du ha originalfilen(e) et sted?

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
vanlig vis så bruker jeg winzip professional til unpacking av slike filer... men rar fila inni mappen er korrupt!

8247464[/snapback]

Nei, du må ha alle .Rxx-filene (kan også hete f.eks .001, .002, .003 osv, eller .part01, .part02, osv) og alle disse filene kan ikke være skadde på noe vis slik at de blir korrupte. Om det er én .Rxx-fil som er ukomplett eller skadet (mangler data, feil data e.l.) kan du prøve å få tak i denne fila på nytt. Du kan ikke få ut innholdet om det forekommer "hull" i dataen fra innholdet fordi ei .Rxx-fil mangler eller er skadet.

Slik oppstykking med RAR gjøres ofte slik at man slipper å måtte skaffe hele sulamitten på nytt fordi det ble en lite feil, men istedet kan skaffe kun en av de RAR-fragmentene på nytt. Samtidig inneholder RAR CRC-sjekking (feilsjekking) slik at man kan være sikker på at innholdet i RAR-filene er komplett om ikke WinRAR forteller deg at noe er i veien.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8247464[/snapback]

Nei, du må ha alle .Rxx-filene (kan også hete f.eks .001, .002, .003 osv, eller .part01, .part02, osv) og alle disse filene kan ikke være skadde på noe vis slik at de blir korrupte. Om det er én .Rxx-fil som er ukomplett eller skadet (mangler data, feil data e.l.) kan du prøve å få tak i denne fila på nytt. Du kan ikke få ut innholdet om det forekommer "hull" i dataen fra innholdet fordi ei .Rxx-fil mangler eller er skadet.

Slik oppstykking med RAR gjøres ofte slik at man slipper å måtte skaffe hele sulamitten på nytt fordi det ble en lite feil, men istedet kan skaffe kun en av de RAR-fragmentene på nytt. Samtidig inneholder RAR CRC-sjekking (feilsjekking) slik at man kan være sikker på at innholdet i RAR-filene er komplett om ikke WinRAR forteller deg at noe er i veien.

8341522[/snapback]

hva har det med den korrupte rar fila jeg sitter med?

for alle de rxx filene er der men jeg får ikke gjort noe med dem!

Lenke til kommentar
hva har det med den korrupte rar fila jeg sitter med?

for alle de rxx filene er der men jeg får ikke gjort noe med dem!

8441295[/snapback]

Du svarer på ditt eget spørsmål i den andre setningen: Selv om du har alle filene får du ikke gjort noe med dem om én av de er korrupte.

Lenke til kommentar

Eneste hensikten jeg kan se i å RARe en RAR-fil er å måtte stykke den opp slik at om noe går gærnt under overføringa, så trenger du kun skaffe én av alle de små RAR-filene på nytt. Men det er likegyldig om det er den fragmenterte RAR-fila, eller RAR-fila inni den fragmenterte RAR-fila som er skadet; innholdet får du ikke ut så lenge RAR-filen er skadet.

Lenke til kommentar
Eneste hensikten jeg kan se i å RARe en RAR-fil er å måtte stykke den opp slik at om noe går gærnt under overføringa, så trenger du kun skaffe én av alle de små RAR-filene på nytt. Men det er likegyldig om det er den fragmenterte RAR-fila, eller RAR-fila inni den fragmenterte RAR-fila som er skadet; innholdet får du ikke ut så lenge RAR-filen er skadet.

8446249[/snapback]

det er en mappe med r01-r13 med en tillegsfil(RAR) som "bonus"

denne er korrupt så jeg desverre ikke får gjort noe :(

Lenke til kommentar

8447835[/snapback]

Filen er ikke på noen måte en "bonus", den er en del av det hele akkurat som f.eks r05 så du MÅ ha alle filene i orden..

Lenke til kommentar

8447835[/snapback]

Filen er ikke på noen måte en "bonus", den er en del av det hele akkurat som f.eks r05 så du MÅ ha alle filene i orden..

8447895[/snapback]

vel da er jeg ganske rådløs:(

fins det mulighet for og fylle de tomme hullene i rar fila for så og spille det ikke-komplette materialet?

Lenke til kommentar

.rar er første fila i rar-settet.

.r01 er andre.

.r02 er tredje

osv.

Du er avhengig av at ALLE filene er iorden for å få pakket de ut.

Men du sier du bruker WinZip?

Har du forsøkt å bruke WinRAR? Har selv hatt problemer med enkelte rar-sett når Winzip blir brukt.

Lenke til kommentar
.rar er første fila i rar-settet.

.r01 er andre.

.r02 er tredje

osv.

Du er avhengig av at ALLE filene er iorden for å få pakket de ut.

Men du sier du bruker WinZip?

Har du forsøkt å bruke WinRAR?  Har selv hatt problemer med enkelte rar-sett når Winzip blir brukt.

8447967[/snapback]

jeg bruker winzip professional fordi jeg ser på det programmet som pålitelig og veldig greit og bruke

Lenke til kommentar

Har ikkje mora di lært deg at du ikkje skal oppføre deg arrogant når du spør om hjelp? Om folk seier du skal prøve programmet, så gjer du det. Det er ikkje sikkert du kan sjå grunnen til å gjere det, men det gjer kanskje andre. Uansett, om sjangsen er endå så liten, så er det verdt eit forsøk. Å argumentere mot gratis hjelp vert berre for dumt.

Forresten, kanskje nokon kan hjelpe deg betre om du forklarar kva pakke du hadde lasta ned? (Eg går ut frå at .xx-filene har eit innhald.)

EDIT: Dette luktar piratkopiering.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

nå ba jeg ikke om en leksjon i høflighet da..

jeg har prøvd så godt jeg kan å ikke svare på noen skikkelig uhøflig måte..

jeg har begrunnet mine svar å jeg holder ennå fast ved dem

men allikevel synes jeg ikke akkurat at jeg trenger en leksjon i høflighet fra en totalt fremmed og etter innlegget og dømme litt sint når du skrev innlegget

jeg ber deg om å redigere innlegget ditt for jeg var ikke ute etter noen svar ang. høflighet..

capisce?

Lenke til kommentar
nå ba jeg ikke om en leksjon i høflighet da..

jeg har prøvd så godt jeg kan å ikke svare på noen skikkelig uhøflig måte..

jeg har begrunnet mine svar å jeg holder ennå fast ved dem

men allikevel synes jeg ikke akkurat at jeg trenger en leksjon i høflighet fra en totalt fremmed og etter innlegget og dømme litt sint når du skrev innlegget

jeg ber deg om å redigere innlegget ditt for jeg var ikke ute etter noen svar ang. høflighet..

capisce?

8505586[/snapback]

Da blir det vel å laste ned "Family guy" på nytt igjen, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...