Joachiim Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kjøpte meg nylig en playstation 3, også kjøpte jeg meg en Monster 24k gull hdmi kabel. Prøvde å bruke den til en Hitachi 42" hd-ready plasma tv, men det kommer ikke noe bilde. Kun lyd. Noen som vet hva som kan være problemet? På forhånd takk Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Der er ikke en innstilling på ps3 som lar deg velge hvilke singal du sender gjennom kabelen? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kjøpte meg nylig en playstation 3, også kjøpte jeg meg en Monster 24k gull hdmi kabel. Prøvde å bruke den til en Hitachi 42" hd-ready plasma tv, men det kommer ikke noe bilde. Kun lyd. Noen som vet hva som kan være problemet? På forhånd takk 8237597[/snapback] Kan jeg spørre hva du ga for den kabelen?? Lenke til kommentar
Jay_ Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei du... jeg hadde samme problemet når jeg startet opp min PS3 for første gang også... (Med en HDMI-kabel fra godeste Clas til 179 , som forresten funker fett!) Prøv å start den opp uten HDMI koblet til, jeg startet den med bare strøm... Så plugger du HDMI-kabelen... Da funket det, og PS3 sa at det var funnet en kompatibel HDMI"ettelerannet" tilkoblet og lurte på om jeg ville bruke den... Bare å trykke ja så funker det... Tror jeg... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Dersom forslaget fra Jay_ ikke funker, kan det kanskje hende at du har en TV som ikke støtter HDCP? HDCP er en form for kopibeskyttelse som gjør at man ikke får noe bilde via HDMI med mindre TVen støtter dette systemet (hvordan det funker med lyden er jeg usikker på), og utrolig nok benytter PS3 seg av denne beskyttelsen både i spill og menyer - altså ikke bare i forbindelse med kopibeskyttede filmer. Det står mer om dette i en artikkel på behardware.com. The Panasonic player and PS3 console are also subject to HDCP protection when the signal is digital regardless of the media inserted. With games and movies (even DVDs) there is no understandable reason to protect these media with HDCP, but they also end up being affected. Protection starts from the beginning with the menus and no HDCP on the display, means no possible adjustment in HDMI/DVI. Har du en helt ny TV vil jeg anta den støtter HDCP, men du kan jo sjekke for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Tråden er feilposted. Flyttes til riktig forum. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kjøpte meg nylig en playstation 3, også kjøpte jeg meg en Monster 24k gull hdmi kabel. Prøvde å bruke den til en Hitachi 42" hd-ready plasma tv, men det kommer ikke noe bilde. Kun lyd. Noen som vet hva som kan være problemet? På forhånd takk 8237597[/snapback] Skjer med deg å ha helt likt utstyr som meg da? Jeg koblet til alle kablene først > skrudde på maskinen > Det funket fint! Jeg fikk spørsmål om jeg ville kjøre både lyd og bilde via HDMI kabelen og svarte ja. Kan du ha valgt noe annet? Mener du skal kunne fikse på det innpå settings på din PS3. Og til Nero Burningwr00m: Jeg fikk kabelen for ca 350 kr. Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kjøpte meg nylig en playstation 3, også kjøpte jeg meg en Monster 24k gull hdmi kabel. Prøvde å bruke den til en Hitachi 42" hd-ready plasma tv, men det kommer ikke noe bilde. Kun lyd. Noen som vet hva som kan være problemet? På forhånd takk 8237597[/snapback] Jeg hadde samme problem og ringte support. Hold power knappen på konsollen inne lenge når du skrur den på, til det piper. Skru den så av og på igjen og du har sannsynligvis bilde. Funket for meg. Jeg hadde samme problem. HDMI ga lyd men ikke bilde. Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Ikke meningen å tråkke noen på tærne her, men du HAR satt TV'en på rett kanal? Avhenger litt av hvilken modell du har, men på min Hitachi 42PD7200 så er det iallefall "AV6"... Bare sånn i tilfelle det ikke hadde streifet noen... Edit: Lyd men ikke bilde kan forklares hvis TV-lyden allerede er routet via et anlegg osv... Endret 26. mars 2007 av nilberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå