Merathio Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Jeg kjøpte Amd for første gang i år, det som slo meg først var den vanvittige tempen cpuen holdt. (T-Bird 1,2ghz at 59 siden min pc gjør mye :smile:) Etter masse rare ting for å prøve å kjøle den ned, fant jeg ut at Amd måtte jo vite noe om dette :smile: Etter å ha vært i kontakt med Amd fikk jeg vite dette: Amd T-bird socket A kjøres i 50-65 grader på full load :smile: Og den tåler 90-95 grader før PC-en sier godnatt. En masse folk fortalte meg at den ikke skulle ha mer enn 50 grader da dette kunne være skadelig for cpuen, dette er altså ikke sant, den tåler MYE mer. Så dette til folk som tror PC-en deres er for varm, Amd tåler MYE! + litt til:) Mera :smile: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 jeg kjører min xp 1600 på 38 grader fulload..... ville aldri tillatt å kjøre på over 50 grader.... Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 23. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2001 Poenget her var ikke hva folk kjører på, men hva en Amd tåler. For de som lurer :smile: Mera :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Sant nok merathio, men kombinasjonen elektronikk / høye temperaturer bør generelt unngås! Men bevares, AMD vet selvsagt hva de snakker om!! Dermed er det ikke sagt at man kan "strekke strikken" så langt det går. Personlig føler jeg meg (og CPU´n?)ganske ukomfortabel når tempen passerer 40-45 grader. Og når temperatursvingningene blir såpass store som fra ca 20 til 60-70 grader, så vil det nok i noen grad ha en viss mekanisk påvirkning på komponenter og hovedkort også. Jeg vil i allefall råde deg til å roe ned "feber´n" på CPU´n noen grader. Det vil garantert ikke skade! Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 23. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2001 Joda sant det, men min cpu holder ikke 59 grader nå, 52 at full load, 46 idle :smile: Fornøyd med det! Mera :smile: Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Ja jeg har i alle år både hørt og lest att vist cpu holder seg rundt 60 grader så er det ikkeno og bekymre seg om :smile: Det er kun de "heavye cooler nerdene som bare MÅÅ under 50 grader , da det er blitt en "sport" for dem og ikke se 50 tallet :smile: Ikke sant dere "coolernerder" hehehehehehe Selv har jeg en XP 1500 med en "modifisert" taisol CGK 760 som jeg har smekka på en god papst vifte på , så jeg har bare en gang vært over 50 grader på full load :sad: Ååååå nei der innrømte jeg det ,, jeg har sett 50 tallet . :smile: men det var bare i 10 sekunder jeg så 50 tallet så d er jeg vel unnskjyldt , Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Jaja, rundt 50 grader er jo ikke så gæær´nt :smile: Og innrømmer gjerne at jeg er litt "bortskjemt" med 38-40 grader. Av den enkle grunn at jeg kjører vannkjølt. Et meeget godt alternativ til pesende vifter..... :razz: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 har så lav cpu temp fordi jeg er så "cool" vet du... nei jeg er ikke fornøyd, må nok under 30... det er noe alle "nolduser" må... utroli hva plansliping av en globalwin og biltemavifter gjør...... hehe :grin: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 ja du er unnskyldt cooler.... må også inrømme at jeg har syndet..... kjørte en duron med kun kjøleribbe, fordi vifta konka...... da var den over 60 grader..... tenke seg til slik mishandling av cpu...... jeg har hatt mareritt siden om den stakkars duronen :sad: :sad: :sad: Lenke til kommentar
eSik Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Personlig er jeg ikke fornøyd før jeg ligger melom -10c og 10c ... 50-60c tør jeg ikke drømme om hva ville gjort med humøret mitt :smile: hahhehahe.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 CPU'en tåler 80-90 grader, men den kan bli ustabil før den når så langt. Høy cpu-temp i seg selv er ikke så farlig, men det kan ofte være et symptom på andre "feil" som høy kabinett-temp (ikke bra for HD'er, skjermkort osv...) eller feil montert kjøler. I white-paper'et til P4 står det driftstemp opp til 70 grader, Athlon tåler enda litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå