Gå til innhold

Tastatur - Saitek vs Logitech

Anbefalte innlegg

Fant ut det er på å bytte ut den gode gamle trykker'n.

Jeg har sjekka litt over forums osv, og har funnet 2 tastatur som virker meget brukbare.

Saitek Eclipse og Logitech G11, og er delvis sikker på G11.

Men vil helst høre litt erfaringer før jeg bestiller.

Henger taster seg, noen taster som ikke funker o.l? Prisforskjelen er egentlig ganske liten, men har ikke peiling på kvaliteten.

takker for svar.

Endret av Cryptic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G11 ser jo ut som G15, bare uten skjerm. Jeg har G15 selv og er meget fornøyd. Vet ikke om G11 kommer med norsk tastesett? Logitech er jo et rimelig sikkert valg mtp tastatur osv. Kan ikke si jeg har hørt dårlige ting om Saitek heller, men har ingen erfaring med deres tastaturer. Skulle jeg ha valgt et om jeg satt her med et standard tastatur, hadde jeg valgt Logitech. Tried and true.

Lenke til kommentar

Har Saitek selv, men er ikke 100% fornøyd, ikke missforstå nå. Tastaturet er digg og alt det men, det jeg ikke liker er at man kan kunn trykke ned 2 taster samtidlig. Dette blir en liten mangelvare når man spiller en del! Skulle minst vært 3-5. Noe¨å ha i bakhodet!

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du leiter prioriterer. Har G15 og kan si at knappene er fantastisk, men de bråker en del.

Det er også ganske stort, på grunn av de makro knappene, som du slipper om du tar saitek

G15/G11

+Bra knapper

+macro knapper (om du trenger det)

+ 2 usb-uttak på det, så du får en ekstra usb utgang. :D

+solid

-Lyder i knappene

-media knappene føles veldig billig

-stort

-----------------------------------------------

Saitek

+Så og si helt stille taster

+ganske lite

+god håndledsstøtte

+Solid

-Vanskelig å se hva som står på noen av knappene med neon slått på

-Litt dårligere taster enn G15/11 (MIN mening)

-Ikke macro knapper, men det kan være du liker. ;)

Lenke til kommentar
Saitek

+ganske lite

+god håndledsstøtte

+Solid

-Litt dårligere taster enn G15/11  (MIN mening)

8258942[/snapback]

Nei og atter nei, her må vi nok rette på en del fakta :)

Saitek Eclipse:

- Harry og ujevn belysning som er "default" skrudd på

- Vinglete taster som ikke er lydløse

- Usolid, kommer med løse skruer ved levering og taster av dårlig kvalitet og finish

- for lav håndledsstøtte i hard ubehagelig plast, kjøp en større og mykere type gel hvis du vil ha noe som fungerer

- Ser ikke ut

G15:

- For høye taster.

- En kaster garantert bort mer tid på å få macro-knappene og den lille skjermen til å virke i spillene en liker, fremfor det å få spille.

- Stort og større enn størst (kan brukes som surfebrett om man monterer på et seil)

- Ser enda styggere ut en Saitek Eclipse

:thumbup:

Lenke til kommentar
Saitek

+ganske lite

+god håndledsstøtte

+Solid

-Litt dårligere taster enn G15/11  (MIN mening)

8258942[/snapback]

Nei og atter nei, her må vi nok rette på en del fakta :)

Saitek Eclipse:

- Harry og ujevn belysning som er "default" skrudd på

- Vinglete taster som ikke er lydløse

- Usolid, kommer med løse skruer ved levering og taster av dårlig kvalitet og finish

- for lav håndledsstøtte i hard ubehagelig plast, kjøp en større og mykere type gel hvis du vil ha noe som fungerer

- Ser ikke ut

G15:

- For høye taster.

- En kaster garantert bort mer tid på å få macro-knappene og den lille skjermen til å virke i spillene en liker, fremfor det å få spille.

- Stort og større enn størst (kan brukes som surfebrett om man monterer på et seil)

- Ser enda styggere ut en Saitek Eclipse

:thumbup:

8263744[/snapback]

DIN mening :p Nå skal det sies at jeg ikke har eid saitek, bare prøvd det en del ganger ;)

Men G15 derimot, kan jeg ikke si noe på, utenom at det er altfor stort..

Macro tastene brukes ikke av meg, og skjermen brukes bare til overvåking av cpu.

Perfekte tastaturet hadde vært g15, uten macroknappene og uten de snåle "håndtakene" på toppen av tastaturet.

Edit: Kanskje trådstarter vil ta en sjangs på noe som ser ut som et lovende produkt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=332732 Microsoft sitt gaming tastatur. I sammarbeid med Razer.. Her har du link til RAzer sin side for mer info: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=332732

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Har Saitek selv, men er ikke 100% fornøyd, ikke missforstå nå. Tastaturet er digg og alt det men, det jeg ikke liker er at man kan kunn trykke ned 2 taster samtidlig. Dette blir en liten mangelvare når man spiller en del! Skulle minst vært 3-5. Noe¨å ha i bakhodet!

8238140[/snapback]

Kan man bare trykke ned 2 taster samtidig? :ohmy: Visste jeg ikke :ermm: Har tastaturet selv, spiller en del CS:S, aldri merka noe til dette.

Uansett, strålende fornøyd med tastaturet. Kjøpte det fordi jeg ikke hadde råd til G11/15, Saitek var på tilbud. Tastene er behagelige og jeg liker håndleddstøtta. Muligens litt vanskelig å se tastene når neon er skrudd på, men har vel egnetlig ikke hatt no problem med dette.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt G15, fordi skjermen på tastaturet er tøft :D uansett, lykke til med kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Har Saitek Eclipse, og må si meg veldig godt fornøyd med det! Er flott å¨skrive/spille på, og ser flott ut sammen med Habu og Icemat sort.

Bare holde med to knapper samtidig? Hva med alt + ctrl + delete? Funker temmelig feilfritt her, for å si det sånn. Spiller også CS og har ikke merket noe problem med det.

Argumentet med blått lys er også bare.. ja, vet ikke hva jeg skal si. Det er jo bare å skru det av! En fin knapp øverst til høyre hvor man har to lysstyrker og avslått.

Jeg vil ihvertfall anbefale Eclipse, har ingen erfaring med det andre tastaturet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...