Gå til innhold

Leie av bærbar

Olsenhower

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette innlegget på vegne av en kamerat som for øyeblikket er offline, og håper noen kan svare. Han håper iallefall det :smile:

Han har nettopp kjøpt seg en ny PC fra Komplett.no, men ønsker i tillegg også en bærbar. Han hadde tenkt å leie denne, og han har snust litt rundt forbi uten å bli så altfor klok. Meg kan han iallefall ikke spørre, for jeg har null peiling på bærbare PCer.

PCen skal fortrinnsvis brukes til jobb, men han ønsker også å kunne bruke den til spill, så det hadde vært fint med et brukbart skjermkort og et greit lydkort. Noen som vet om noen webshopper som leier ut bærbare? Man har jo Thorn, men er dette en bra plass å leie?

Jaja.. Jeg har dårlig tid nå, så jeg håper han blir fornøyd med det jeg har skrevet.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både thorn og l'ease selger laptops på avbetaling, men leier ikke ut. Jeg vet faktisk ikke om noen som leier ut bærbare.

Jeg anbefaler å kjøpe, og heller ta opp et kredittlån, det er som regel mye billigere.

(Selv om det beste naturligvis er å spare til du har råd... Noe jeg aldri har tid/tålmodighet til :wink:

Selv snuser jeg på en Apple iBook, veldig billig for tiden, spesielt hvis du kjøper i USA.

Lenke til kommentar

Heisann, og takk for svar!

Har ikke hatt PCen på nett i helgen så jeg har ikke fått sjanse til å svare. Skal printe ut og vise kameraten min svarene deres, så får han gjøre seg opp en mening selv.

Og hvis noen lar seg påvirke av den subtile..*kremt*.. bumpingen min, så må dere bare komme med flere innspill :smile:

Lenke til kommentar

jeg jobba på thorn til i sommer:

det finnes IKKE pc'er å få leid i det hele tatt i norge. unntak er internt i bedrifter og da er det snakk om blodpris.

IKKE kjøp bærbar på thorn(som er konkurs veldig snart), leasy, elkjøp, lefdal eller expert. kjøp på zepto, eller andre webshopper. det er uendelig forskjell på pris/ytelse og faktisk support.

du betaler mange tusen ekstra for at det skal stå compaq på pcen, men det betyr ikkeno... faktisk dårligere service...

Lenke til kommentar

Ja, han mente visst ikke å leie en bærbar, han mente å kjøpe den på avbetaling, på kreditt.

Hva slags bærbar bør en kjøpe hvis en vil bruke den til både spill såvel som arbeid?

Hvor mye vil dere anslå månedsbeløpet vil bli, dersom man kjøper en ganske grei PC på avbetaling?

Han (kameraten min) snakket om å kunne strekke seg opp til rundt 500-600 kroner måneden. Vil en da få noe som duger til litt spilling og slikt? Tenker da på skjermkort og lydkort..

Heldigvis skal ikke jeg ha noe bærbar PC!

Overbevist selv, søker jeg ikke å overbevise.

Kassius@#hw.no@undernet

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-12-17 00:42 ]

Lenke til kommentar

Det er vel mulig å få et lån på intill 2xlønnsutbetalingen hos endel banker. Da kan du betale ned litt og litt når du har råd.

En annen mulighet er såkalte betalingskort. Det finnes spesielle regler for studenter(trenger ikke inntekt utover studielån, eller lav inntekt).

Da er maskinen din når du får den.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 09:29, skrev PIIIpower:

Quote:

Den 2002-12-16 01:20, skrev obese:

...IKKE kjøp bærbar på thorn(som er konkurs veldig snart...

Hvor i all verden har du dette ifra? min "høyt på strå" kammerat i thorn avkrefter dette....

Hvordan Thorn overlever er en gåte, men de klarer vel å lure noen gjøker. Men med de prisene de tar, så holder det kanskje med 2-3 kunder for å holde en butikk flytende. :smile:

Lenke til kommentar

Ok, det ser ut som han har fått de svarene han trenger her :smile:

Takk for innspillene deres!

Lurer han på noe annet, så får han pelle seg online igjen selv! hehe... PCen fra Komplett er rett rundt hjørnet, så det blir vel juleglede i stuen uansett, tenker jeg.. Være seg bærbar eller ikke!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 20:40, skrev Signatur:

Hvordan Thorn overlever er en gåte, men de klarer vel å lure noen gjøker. Men med de prisene de tar, så holder det kanskje med 2-3 kunder for å holde en butikk flytende. :smile:

Tja, folk som ikke har penger / får forbrukslån. Mulighet til å bytte produkter 2 ggr. pr år. Produktholdet er uten ekstra kostnader, går noe i stykker kommer service folk å reparer / henter enheten hos deg. ertatnings profukt etter tre dager hvis det tar lenger tid å reparere... og en butikk trenger mer en 10 kunder hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...