Gå til innhold

mp4 converter til PS3 - video

eppis

Anbefalte innlegg

ja som topic sier så er jeg på jagt etter er freeware program som kan konvertere litt diverse filtyper til .mp4 sånn at jeg kan se på film på PS3 det hadde vert en stor pluss om programmet hadde klart HD oppløsninger..

noen som vet om et slikt et?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yup den ja.

Jeg har testa noen forskjellige instillinger, og jeg tror at hvis det er snakk om å konvertere en DivX/Xvid film, så er 480p AVC det beste. Du får VELDIG lite bedre kvalitet med høyere oppløsninger/bitrates.

men, hva synes dere?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt PS3 Video 9 til å konvertere nesten 20 episoder av prison break nå, og er ganske fornøyd :)

Har kun prøvd "AVC 720p 3072kbps Stereo/160kbps" og det ble ganske fint bilde på min 42" plasma. Funker fett, men HD er det ikke akkurat :p Nå har jeg ikke mye peiling på slike innstillinger, så bare kom med tips hvis det er noen andre innstillinger som vil gi bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

det er litt feil og si at den støtter HD som det sto i det programet jeg nedlasta.. pga den blir jo aldir bedre en det du converter fra. De fleste filene folk har på PCne sine er nok ikke av HD kvalitet og programmet juster ikke opp kavliteten. det eneste måten du får HD ut av et sånt program er at du ripper en Blueray eller HD-DVD film eller annent matriale som er reint HD. Så det du egentlig ender opp med er jo en veldig stor mp4 fil ;)

Lenke til kommentar

Noen som kan tipse meg hvilke instillinger jeg skal bruke?

Spesielt med tanke på musikkvideoer og eventuelt anime.

Har litt problemer.. ps3'en nekter å lese filene som blir laget.

Synes også det var rart at musikkvideoene mine ble rundt 20mb :\

Lenke til kommentar
Jeg har brukt PS3 Video 9 til å konvertere nesten 20 episoder av prison break nå, og er ganske fornøyd :)

Har kun prøvd "AVC 720p 3072kbps Stereo/160kbps" og det ble ganske fint bilde på min 42" plasma. Funker fett, men HD er det ikke akkurat :p Nå har jeg ikke mye peiling på slike innstillinger, så bare kom med tips hvis det er noen andre innstillinger som vil gi bedre kvalitet.

8262365[/snapback]

hva er ogrinalformatet du konverterer fra. Bruker du de vanlige 350mb divx filene. Eller HD filer på 1,2gb? For viss du skalerer opp en standar 350mb fil, så blir jo ikke kvaliteten bedre. Holder på å konverterer noen BBC planet earth i HD nå. Å får teste det ut senere i kveld. Men hvordan får dere spilt av filene på PS3en. Hvilke format bruker dere for å lese det av? Brenner dere det? usb harddisk eller minnekort? (eller andre smarte måter?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...