Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Vel, den gode nyheten er at det kom ett Nintendo spill, her er listen:

NES open tournament golf (NES)

Ninja Spirit (Turbografx)

Edit: Golf spillet virker å være litt basic i forhold til dagens standar, og Ninja Spirit virker som ett klassisk side-skroll spill med en laber historie. Lite intressant med andre ord.

Endret av Blomvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk, Blomvik :)

Siterer meg selv fra en tid tilbake:

Er det noen som kan skrive en litt utdypende forklaring på alt dette med problemene med VC-spill i bruk sammen med nyere TV'er? Ta med løsningen på problemet osv, også ;)

8537346[/snapback]

Lenke til kommentar

VC spill: 50/60 hz, komponent, 16:9, Vibrasjon,

Først 50/60Hz:

Om jeg forstår rett så bruker usa/japan 480i 60Hz mens europa bruker 576i 50Hz, og de fleste gamle spill ble aldri optimalisert for 50Hz når de kom til europa, men ble istedet bare konvertert så tv'ene kunne kjøre dem. Dette førte igjen til at PAL spill gikk litt tregere og hadde sorte kanter rundt bildet.

De første spillene på VC-store i Europa var av samme typen som ble lansert originalt, altså med kanter og tregere hastighet, men jeg tror flere av de nye VC spillene er optimalisert for 50Hz (noen som kan bekrefte dette?)

Turbografx spillene lider ikke av dette, fordi spillene ble aldri konvertert til 50Hz, det var hardwaren som sørget for konverteringen og dermed får vi 60Hz spill på VC.

Forøvrig kan vel alle nye tv'er vise 60Hz her i europa, dermed slipper vi slike problem i dag. (Dog, vi kjører vel fortsatt 576i?)

Komponent:

Ved bruk av en komponent kabel får vi tilgang til 480p signal, problemet oppstår da når (enkelte av) VC spillene i Europa ikke ser ut til å støtte 480p (noen som vet hvorfor kun europa?). Problemet virker ut til å være litt sporadisk, hvor enkelte spill har virket i 480p, mens noen aldri har hatt noen problemer (dette antas å ha noe med hvordan de ulike tv'ene behandler signalet (ubekreftet)).

Nintendo kom med en midlertidig løsning i april; dette gjelder alle spill som er kommentert med: "Optimalised for Wii Component Cable Interlace mode"(eller noe sånt), også enkelte spill som ble lagt opp før denne oppdateringen har blitt optimalisert.

Løsningen går enkelt ut på at en ved å trykke Z+A+2 samtidig skal høre en lyd og vips så kan det spilles i 480p, ved å trykke Z+A+1 skal dette da kunne slås av.

16:9:

Alle VC spillene var originalt 4:3 og desverre så skifter ikke Wii automatisk over på 4:3 viss en spiller VC spill på en Wii stilt inn på 16:9 bilde, man må da selv slå tv'en over på 4:3.

Vibrasjon:

Alle VC spill mangler vibrasjons mulighetene (dette påvirker kun N64 spill).

NB: Si ifra hvis jeg har skrevet noe feil, eller hvis noe må utdypes o.l. Vil og nevne at jeg ikke har en HD-tv, så jeg kan ikke teste eller bekrefte 480p selv.

Lenke til kommentar

Har heldigvis Waverace 64 å kose meg med så slipper å vente på det. Lasta ned mitt første N64 spill for noen dager siden, Lylat wars. Moromst spill, men litt irriterende til tider.

De spillene som har kommet til N64 VC har jeg fra før av, utenom Lylat wars. Dog jeg håper VC eiere får f.eks Yoshi story og Pilotwings 64 snart, begge er gode spill på vær sin måte. Til tross for mine 23 år liker jeg den barnslige underholdningen i Yoshi story :p

Lenke til kommentar
Å som jeg hatet Yoshi Story :) , den forferdelige musikken, for ikke å snakke om de kvalmene uartikulerte kroppslydene fra Yoshi. Ehhhhhhhhhuuuuuææææææ :sick:

8592255[/snapback]

Haha! :!: Husker de lydene! *Ler*

Har mange gode minner fra Yoshi('s?) Story.. Genialt spill :)

Lenke til kommentar
Søkte litt rundt på nettet angående kommende Nintendo 64 spill. Håper denne fyren har rett :)

8591280[/snapback]

Ikke for å imitere Kyniske Kari (eventuelt Pessimistiske Pål) eller noe, men den listen var ikke direkte interessant for min del. Bortsett fra Puzzle League og Majoras Mask, er ingen av spillene noe som gir mersmak etter å ha spilt dem til døde på N64. Dessuten er de jo relativt utdaterte i dag. Både WaveRace, 1080 og F-Zero har fått oppfølgere på GameCube som jeg mener er overlegne.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...