Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Kveldens Oppdatering:

Alex Kidd in the enchanted castle (mega drive)

Shockman (turbo)

Virtua Fighter 2 (mega drive)

Wonder boy in monster world (mega drive)

Alex kidd har jeg gode minner fra, noen som vet om Virtua Fighter 2 er bra? tror 3eren var det første jeg testet.

Endret av Blomvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vræl! Hva er galt med dere mennesker :cry:  :)  Jeg vil heller kaste alle mine konsoller og aldri spille tvspill igjen, enn å bli satt tilbake i tid å måtte spille spill med best før stempling tidlig på 90-tallet. Det er flott å kunne spille gamle klassikere på VC, men det er ene og alene grunnet nostalgi og barndomsminner.

Jeg hadde for eksempel aldri kjøpt Donkey Kong Country på Wii hvis det ble utgitt som det er, for første gang i 2007. Ja, det er et bra spill, men det kan ikke måle seg med dagens! Grei spillbarhet, men dårlig grafikk, dårlig polifonisk lydkvalitet og lite responsive kontroller.

8530093[/snapback]

Hva er det som er galt med mennesker som ikke har samme syn på ting som deg ... hva er det som skjer med verden?! :no:;)

Lenke til kommentar
Vræl! Hva er galt med dere mennesker :cry:  :)  Jeg vil heller kaste alle mine konsoller og aldri spille tvspill igjen, enn å bli satt tilbake i tid å måtte spille spill med best før stempling tidlig på 90-tallet. Det er flott å kunne spille gamle klassikere på VC, men det er ene og alene grunnet nostalgi og barndomsminner.

Jeg hadde for eksempel aldri kjøpt Donkey Kong Country på Wii hvis det ble utgitt som det er, for første gang i 2007. Ja, det er et bra spill, men det kan ikke måle seg med dagens! Grei spillbarhet, men dårlig grafikk, dårlig polifonisk lydkvalitet og lite responsive kontroller.

8530093[/snapback]

*Nynner "Its a mad world"*

Rart at mange lager top-down utdaterte spill av GTA 3 f.eks, for å kunne spilles på NES emulator, eller at mange spill som f.eks "5 days a stranger" og gamle Sierra klassikere fremdeles er "etterspurt". Det er gode spill, ikke rart å skjønne seg på det.

Og nå er nå ikke hele verden spunnet rundt deg, bare så det er klargjort ;)

Lenke til kommentar
Det er flott å kunne spille gamle klassikere på VC, men det er ene og alene grunnet nostalgi og barndomsminner.

8530093[/snapback]

Jeg laster ned spill jeg ikke har fått testet før jeg. Det er absolutt ikke bare grunnet nostalgi og barndomsminner. Såklart laster jeg ned spill jeg har også spilt før, men det er fordi de er så ekstremt gode, selv i dag.

Spilte coop Super Probotector, Streets of Rage og Mystical Ninja i helgen som var. Herregud hvor rått det var. Probotector er jo et adrenalinpumpende spill uten like. Vi måtte ta en pause etter noen runder, fikk jo omtrent latterkrampe for alle de syke sekvensene. Ikke alle spill du hopper fra rakett til rakett mens du må bekjempe en av bossene. De to andre hadde jeg ikke spilt før, var jo meget underholdende alikevel.

Nesten trist at folk i dag ser en annen vei bare fordi spill er i 2D og kanskje er i 8/16 bit. Dere går glipp av veldig mye. Noen av tidenes beste spill er 8/16 bit.

Lenke til kommentar

Ja, det er rart at folk har problemer med 2D men samtidig kan sitte i flere timer med FLASH spill i 2D :wee:

Mange tenker vel at nye 2D spill hører hjemme på Nintendo DS eller Gameboy Advance ...

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Nok en gang, tusen takk til Blomvik.. Legger inn credit til deg i førsteposten, jeg :)

Skal oppdatere hele saken senere idag, med de nye spillene, hele kompatibel-problemet med nyere TV'er og en del småfikser..

Vil forresten også si at jeg er veldig intressert i nye 2D spill.. Tenk på hva småutviklere kan gjøre! De kan jo få til utrolig detaljert 2D-grafikk, og bygge opp et lite rykte.. :)

Lenke til kommentar
Hva er det som er galt med mennesker som ikke har samme syn på ting som deg ... hva er det som skjer med verden?!  :no:   ;)

8533855[/snapback]

Har jeg sagt at det er galt?

ONT: Noen som vet hvordan virtua fighter 2 som kom ut i dag er i forhold til PC versjonen? Spilte den da jeg var yngre, men er usikker på om det er det samme?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hva er det som er galt med mennesker som ikke har samme syn på ting som deg ... hva er det som skjer med verden?!  :no:   ;)

8533855[/snapback]

Har jeg sagt at det er galt?

8536221[/snapback]

eh.... ja, tydeligvis. For du skrev tidligere:

Vræl! Hva er galt med dere mennesker  :cry:   :) Jeg vil heller kaste alle mine konsoller og aldri spille tvspill igjen, enn å bli satt tilbake i tid å måtte spille spill med best før stempling tidlig på 90-tallet.

Forresten så var det ikke så veldig seriøs liten kritikk jeg kom med der ... derfor smileyene :tease:

Edit. Virtua Fighter 2 til Sega Megadrive er en 2D "remake" av det originale Virtua Fighter 2 som var delvis i 3D, om jeg ikke tar feil. Det skal visst suge litt i forhold til de andre versjonene altså.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Vil bare komme med en rask annbefaling av Battle Lode Runner, spillet har normal hastighet og er fantastisk morsomt. Også så denne versionen ufattelig mye penere ut enn C64 versionen jeg har prøvd tidligere.

Save system + at det later til at man har evig med credits funker og bra.

Lenke til kommentar

hehe, takk.. Hadde ikke god nok tålmodighet jeg vettu..

Når jeg kom innpå menyen synes jeg det var noe kjent ved den.

Kom så på ut at jeg har sett The Angry Video Nerd vise akkurat Castlevania på NES fram, og hørt ham fortelle om hvor dårlig det var. :p

Men jeg måtte jo prøve det, kanskje jeg likte det. Men den gang ei, det var rett og slett elendig.

Spilte vel 15 min. før jeg skiftet til Zelda TP :p

Lenke til kommentar
Når jeg kom innpå menyen synes jeg det var noe kjent ved den.

Kom så på ut at jeg har sett The Angry Video Nerd vise akkurat Castlevania på NES fram, og hørt ham fortelle om hvor dårlig det var. :p

Det var Castlevania 2. Han sier enda i filmen at både 1 og 3 er gode spill.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Jepp, han mente Castlevania: Simon's Quest sugde hardt og ikke de andre. Uansett, kjøpte både Wonderboy in Monsterland og Alex Kidd. Begge spillene er morsomme og bringer meg tilbake til barnetiden.

Er spent på hva som kommer denne uken. Håper på noe fra Nintendo. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...