Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som ikke kommer inn på linken med kompatible spill? Noen som vet om ActRaiser har 576i-støtte? (om det har en stjerne bak seg i listen) Er inne i Shoppen nå og vil laste ned nye spill, nå som jeg endelig kan spille dem igjen.

Lenke til kommentar

Fungerer fint her.

Komplett liste over utgitte spill

• ActRaiser (SNES)*

• Alien Crush (TurboG)

• Altered Beast (Sega)

• Baseball (NES)

• Battle Lode Runner (TurboG)

• Bio-Hazard Battle (Sega)

• Bomberman ’93 (TurboG)

• Bonanza Bros. (Sega)

• Bonk’s Adventure (TurboG)

• Bonk's Revenge (TurboG)

• Castlevania (NES)

• Chew Man Fu (TurboG)

• Columns (Sega)

• Comix Zone (Sega)

• Donkey Kong (NES)

• Donkey Kong Country (SNES)*

• Donkey Kong Jr. (NES)

• Donkey Kong Jr. Math (NES)*

• Double Dungeons (TurboG)

• Dragon's Curse (TurboG)

• Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine (Sega)

• Dungeon Explorer (TurboG)

• Ecco the Dolphin (Sega)

• ExciteBike (NES)

• Final Fight (SNES)*

• F-Zero (SNES)

• Gain Ground (Sega)

• Galaga (NES)

• Golden Axe (Sega)

• Gradius (NES)

• Gunstar Heroes (Sega)

• Ice Climber (NES)

• Ice Hockey (NES)

• Kid Icarus (NES)

• Kirby's Adventure (NES)

• Lylat Wars (N64)

• Mario Bros. (NES)

• Mario Kart 64 (N64)

• Mighty Bomb Jack (NES)*

• Military Madness (TurboG)

• Motoroader (TurboG)

• New Adventure Island (TurboG)

• Pac-Man (NES)*

• Pinball (NES)

• Punch-Out!! (NES)*

• R-TYPE (TurboG)

• R-Type III: The Third Lightning (SNES)

• Ristar (Sega)

• SimCity (SNES)

• Soccer (NES)

• Soldier Blade (TurboG)

• Solomon's Key (NES)

• Sonic Spinball (Sega)

• Sonic the Hedgehog (Sega)

• Space Harrier II (Sega)

• Splatterhouse (TurboG)

• Street Fighter II: World Warrior (SNES)

• Streets of Rage (Sega)

• Super Castlevania IV (SNES)*

• Super Ghouls 'n Ghosts (SNES)

• Super Mario 64 (N64)

• Super Mario Bros. (NES)*

• Super Mario World (SNES)

• Super Probotector: Alien Rebels (SNES)

• Super Star Soldier (TurboG)

• Sword of Vermilion (Sega)

• Teenage Mutant Ninja Turtles (NES)

• Tennis (NES)

• The Legend of the Mystical Ninja (SNES)*

• The Legend of Zelda (NES)*

• The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES)*

• The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)

• The Story of Thor (Sega)

• Toe Jam & Earl (Sega)

• Urban Champion (NES)

• Vectorman (Sega)

• Victory Run (TurboG)

• Vigilante (TurboG)

• Wario's Woods (NES)

• Xevious (NES)

• Zelda II: The Adventure of Link (NES)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nintendo planlegger nok å gi ut VC-spill hver fredag i mange år fremover, da sier deg seg selv de kan ikke gi ut alle godbitene med en gang.

Angående Banjo-Kazooie, det sikkert nevnt før i trøden, er det Rare/MS-eiendom.

Lenke til kommentar

Det viktigste med ukentlige utgivelser til VC er publisitet. Om alt ble lansert på en gang, ville interessen død ut ganske raskt.

Personlig ser jeg frem til nye spill på VC også, deriblant en ny 2D Metroid. Fy hvor rått det ville vært. Også kanskje et 2D Zelda, eller Mario.

Lenke til kommentar

Hvis Nintendo starter å ut utvikle spill for VC, av samme kvalitet som klassikerene, da kaster jeg inn håndkleet. Haha så latterlig. Da har denne fokusen på gamplay framfor visuell fremstilling og nyskaping gått til hode på disse japanerene. Nei, da kan Wii rykke og reise for min del.

Lenke til kommentar
Nintendo har allerede sagt at de vil bringe nytt innhold til VC. Også andre utvklere mener jeg å huske.

8528704[/snapback]

Hva er problemet? Ingen tvinger deg til å kjøpe det.

Prioritering og vektlegging av verdier, det er problemet. Om utviklerene, som allerede er undertallige hos Wii, skal bruke resurrser på dette frykter jeg seriøst for Wiis fremtid. Jeg tror jeg snakker for flere enn meg selv når jeg sier at jeg ikke er det minste interesert i å betale for og spille nyutviklede spill basert på steinalderteknologi. Da spiller jeg heller gamle klassikere!

Det er riktig at ingen tvinger meg til å kjøpe det, men i det lange løp vil det affektere meg negativt som forbruker. Nå må Nintendo gjøre en seriøss vurdering av verdiene sine!

Ingen tvinger deg til å være rasist, men du verges av at de finnes? Gjør du ikke?

Lenke til kommentar

Tror du virkelig det vil ta mye av Nintendos ressurser å lage et 2D-spill? Nintendo har en hel haug av utviklere som allerede lager 2D-spill for platformer som DS og GBA. Blir som en dråpe i havet.

Tror nok mange mindre utviklere vil like denne muligheten. Ikke alle som kan lage et spill som krever hundre mann og 18 måneders utvikling, samt et budsjett på 50 millioner dollar +.

Lenke til kommentar

Det er et steg i feil retning og ferdig med det. Porting av DS spill er en annen diskusjon. Skulle Nintendo funnet på å lage et Super Mario Bros 4 eksklusivt til VC ville det vært intet mindre enn latterlig, L A T T E R L I G.

Nok sagt

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Ohh... da måtte jeg hvertfall ha kjøpt det.

VC er noe av det beste med Wii synes jeg. Nytt innhold hadde vært topp, så lenge prisen er fornuftig. 2D er her for mange år ennå, heldigvis.

Morsomt at å lansere AAA-spill nå er latterlig.

Lenke til kommentar

Vræl! Hva er galt med dere mennesker :cry::) Jeg vil heller kaste alle mine konsoller og aldri spille tvspill igjen, enn å bli satt tilbake i tid å måtte spille spill med best før stempling tidlig på 90-tallet. Det er flott å kunne spille gamle klassikere på VC, men det er ene og alene grunnet nostalgi og barndomsminner.

Jeg hadde for eksempel aldri kjøpt Donkey Kong Country på Wii hvis det ble utgitt som det er, for første gang i 2007. Ja, det er et bra spill, men det kan ikke måle seg med dagens! Grei spillbarhet, men dårlig grafikk, dårlig polifonisk lydkvalitet og lite responsive kontroller.

Lenke til kommentar

Om Nintendo og andre utviklere gir ut nye eller oppussede titler på Shop-kanalen for en liten slant penger, ser jeg ingenting galt i det. Dette blir jo det samme som på Xbox Live Arcade. Jeg tror dessuten tredjepartsutviklere vil benytte seg mer av dette, og det krever nok ikke de store ressursene.

Ser ut som vi får det første "nye" (ikke som originalspillet) spillet på VC snart også: http://wii-fan.net/nyheter/20070503/491.html

Lenke til kommentar
Grei spillbarhet, men dårlig grafikk, dårlig polifonisk lydkvalitet og lite responsive kontroller.

8530093[/snapback]

Poenget er jo å få klassisk gameplay med oppgradert grafikk. Jetpac Refuelled på XBLA er jo et greit eksempel her. Flott grafikk med mye moro for en billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...