Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg banner i kirka her men må si det. ALTTP var det første og eneste Zeldaspillet jeg har rundet. Det skjedde i militæret og var mer et resultat av kjedsomhet enn at jeg likte spillet. Ga også opp halveis i Link's Awakening på Gameboy. Har kjøpt Zelda til Wii og har et mål om å runde det en gang, men det er ikke høyt på lista. Nå er jeg i underkant av fem timer inne i spillet.

Men det har mer å gjøre med min smak enn at Zelda-serien er dårlig. Jeg kan ikke nekte for at spillene er veldig bra designet. Men for meg blir det kjedelig og frustrerende. Plutselig så kommer du ikke videre. Du vet det er en løsning på problemet og du fortsetter å utforske, samtidig som frustrasjonsnivået stiger. Og når jeg finner løsningen, så synes jeg ikke at belønningen er så stor. Og jeg vet at mange flere frustrasjoner står foran meg.... For meg er det å spille Zelda en slags selvpining mye av tiden.

Men som sagt, dette er min subjektive mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet jeg banner i kirka her men må si det. ALTTP var det første og eneste Zeldaspillet jeg har rundet. Det skjedde i militæret og var mer et resultat av kjedsomhet enn at jeg likte spillet. Ga også opp halveis i Link's Awakening på Gameboy. Har kjøpt Zelda til Wii og har et mål om å runde det en gang, men det er ikke høyt på lista. Nå er jeg i underkant av fem timer inne i spillet.

Men det har mer å gjøre med min smak enn at Zelda-serien er dårlig. Jeg kan ikke nekte for at spillene er veldig bra designet. Men for meg blir det kjedelig og frustrerende. Plutselig så kommer du ikke videre. Du vet det er en løsning på problemet og du fortsetter å utforske, samtidig som frustrasjonsnivået stiger. Og når jeg finner løsningen, så synes jeg ikke at belønningen er så stor. Og jeg vet at mange flere frustrasjoner står foran meg.... For meg er det å spille Zelda en slags selvpining mye av tiden.

Men som sagt, dette er min subjektive mening.

8419358[/snapback]

Hvor er banningen? Dette er bare din mening og ikke noe feil med det. Selv om jeg ikke helt skjønner hva du klager på, siden gåtene er hva som gjøre Zelda så innmari bra, kombinert med en ufattelig god historie, men det er da og min mening :)

Lenke til kommentar

Banning var litt humoristisk ment. Men alle foran i tråden har stort sett lovprist Zelda-serien (menigheten er samlet?). ;)

Det er så klart helt greit å si sin egen mening. Men det skal det jo ikke mye til å starte en krangel her i dette forumet. Så av den grunn var jeg nøye med å påpeke at dette var min mening. Dette er en god tråd og jeg vil ikke at den skal degenere i en fanboykrangel.

Men erstatt Zelda med Final Fantasy så ser jeg saken fra din side. Jeg kan ikke skjønne at noen misliker denne serien. Helt ufattelig!

Og da har jeg elegant beveget meg over til Final Fantasy. Er det noen rykter om at denne serien skal komme på VC? Har hørt at SquareEnix spill skal dukke opp.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at Zelda er veldig vanskelig at det gjør noe. Det er ganske bra lagt opp, slik at du bare kan gå der dine items fører deg. Slik har det omtrent alltid vært.

Selvfølgelig kan Zelda skape hodebry, men det er jammen meg bra også. Spill er for lett nå, ingen utfordring. Stort sett øker spill nå utfordringen med å slenge utallige fiender på deg for gjentatt knappeknusing.

Men jeg kan skjønne frustrasjonen når det gjelder Zelda, spesielt når du ikke har spilt det mye før. Twilight Princess er episk, selv om det tar kanskje 10-20 timer før det blir det. Mitt første Zelda-spill som jeg rundet og opplevde, var Wind Waker på GC. Elsker det spillet. Etter det har jeg rundet snart alle Zelda-spill, bortsett fra nr. 1 og 2, samt Links Awakening.

Lenke til kommentar
Banning var litt humoristisk ment. Men alle foran i tråden har stort sett lovprist Zelda-serien (menigheten er samlet?).  ;)

Det er så klart helt greit å si sin egen mening. Men det skal det jo ikke mye til å starte en krangel her i dette forumet. Så av den grunn var jeg nøye med å påpeke at dette var min mening. Dette er en god tråd og jeg vil ikke at den skal degenere i en fanboykrangel.

Men erstatt Zelda med Final Fantasy så ser jeg saken fra din side. Jeg kan ikke skjønne at noen misliker denne serien. Helt ufattelig!

Og da har jeg elegant beveget meg over til Final Fantasy. Er det noen rykter om at denne serien skal komme på VC? Har hørt at SquareEnix spill skal dukke opp.

8419861[/snapback]

Håper FF3 kommer til SNES, til tross for den irriterende random battle, er FF3 det eneste FF spillet jeg har klart å fullføre, forsøkte det nyeste FF spillet og klarte 2 timer av det før jeg virdde meg i smerte over elendighet (min mening).

Når man er inne på slike spill, håper og at Chrono Trigger finner veien til VC. Det hadde vært meget knall.

Lenke til kommentar

Det eneste av Final Fantasy spillene jeg vil ha på VC er Final Fantasy VI. Bortsett fra det og Final Fantasy VIII på Playstation så har jeg ikke likt FF noe særlig. Chrono Trigger hadde jo vært kult da, men jeg vil heller se spill som Gargoyle's Quest 2, Super Metroid og Megaman!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

FF 3 er jo nettopp fått en remake på DS, og FF1 og 2 er nettopp annonsert til psp. Så lenge SE kan tjene penger på slike nyversjoner tror jeg de er lite interessert i VC.

Lenke til kommentar
Da var 1 stk classic controller og Zelda: Alttp i hus. Må innrømme at jeg umiddelbart ikke fikk noen Zelda følelse, men men, kontrollen er jo god å ha :)

8423154[/snapback]

Skal ikke spoile noe her, så sier bare at når du kommer litt ut i spillet får du en rimelig bra Zelda-følelse :)

Kan kanskje være veldig vanskelig med 3d-2d-skiftet, men du blir vandt til det etterhvert. Og er du som meg, digger du begge deler ;)

Lenke til kommentar
Da var 1 stk classic controller og Zelda: Alttp i hus. Må innrømme at jeg umiddelbart ikke fikk noen Zelda følelse, men men, kontrollen er jo god å ha :)

8423154[/snapback]

Kjente gode varme minner strømme på allerede i menyen der man skriver navnet sitt eg :wee: Den melodien der er så koselig. Kakariko Village har jo den herlige melodein sin, synd den blei ødelagt i TP. Men her er den gitt :D

Virket veldig bra dette her :)

EDIT: Lylat Wars ja...spillte Star Forx i dag via rom.disken min. Må nok ha Lylat Wars ned ja, mimre tilbake tiol N64 dagene!!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Fra nintendo.no:
NB!! NES, SNES og Sega-titler sender ut non-interlaced signaler og vil muligens ikke fungere skikkelig på visse prosjektorer, plasmaskjermer og nyere tvapparater dersom du benytter andre kabler enn den medfølgende komposittkabelen. Vennligst sjekk at tven din støtter non-interlaced signaler før du laster ned spill til disse konsollene. N64 og Turbografx-titler benytter interlaced signaler som bør fungere på alle apparater.

8254846[/snapback]

Dette burde være med i OP. Kjøpte nettopp Zelda:ALTTP og skjermen ble svart da jeg startet det. Så jeg må forandre i innstillingene og kablene hver gang jeg skal spille et VC spill... For noe jævla dritt!

Lenke til kommentar

Ja ganske dårlig det der, enda ein grunn til å holde Wii på vanlig TV :p Prøvde forøvrig Nintendo sin orginale komponent kabel kontra ein veldig billig ein fra play-asia. Merket ingen forskjeller overhodet ;) SÅ skal det også sies at eg ikkje satte meg ned å satt de side om side, for mye ork. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...