Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite problem. Jeg sitter å vurderer om jeg skal laste ned Alttp, men er ikke sikker. Jeg er vel Zelda fan og har rundet alt av konsollspillene fra og med Oot, og har storkost meg med alle flere ganger. Oot var altså det spillet som introduserte meg til Zelda serien, og jeg har altid sett på det som en nedtur å gå fra 3d til 2d. Spørsmålet mitt er som følger: Vil jeg ha "Zelda" gleden av å spille gjennom Alttp?

Jeg har aldri prøvd Alttp, men har spillt det første spillet, uten at det gav meg noen Zelda stemning.

Så noen som kan svare meg? :)

Lenke til kommentar
Har et lite problem. Jeg sitter å vurderer om jeg skal laste ned Alttp, men er ikke sikker. Jeg er vel Zelda fan og har rundet alt av konsollspillene fra og med Oot, og har storkost meg med alle flere ganger. Oot var altså det spillet som introduserte meg til Zelda serien, og jeg har altid sett på det som en nedtur å gå fra 3d til 2d. Spørsmålet mitt er som følger: Vil jeg ha "Zelda" gleden av å spille gjennom Alttp?

Jeg har aldri prøvd Alttp, men har spillt det første spillet, uten at det gav meg noen Zelda stemning.

Så noen som kan svare meg? :)

8416001[/snapback]

OoT var mitt første Zelda spill, Alttp spilte jeg etter. Stor koste meg Alttp ufattelig mye. Jeg råder deg til å laste ned Alttp. Ingen skam i det, en klasikker er en klasikker uansett form :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

ALttP er absolutt verdt å spille selv den dag i dag. Du sier at du har prøvd det første zelda spillet fra NES, og at du ikke likte det forstår jeg godt. Kun hardcore fans av serien vil ha noen særlig glede av det spillet den dag i dag. Det er noe helt annet med ALttP som holder mye høyere kvalitet, og har et mer moderne preg over seg. Spilet kunne like godt blit laget i dag og utgitt på DS/GBA. De 4 Zelda-spillene på GB-plattformen har fulgt samme oppskriften som ALttP satte i 91.

Lenke til kommentar

Jepp, spiller A Link to the Past igjen på Wii-en nå. Et av de beste spillene noensinne, det må oppleves! Rundet spillet hos naboen for mange mange år siden, men jeg husker ikke så mye fordi det var naboen som spilte, og jeg vr dunt 5-6 år. Kjempegøy å spille det igjen! :D

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt alle å laste ned aLttP.. "2d.. æsj" sier du kanskje, men det føles mer som 2.5, og det har digg grafikk etter min mening :)

Nå til det jeg egentlig skulle si:

Blir veldig spennende å se hva som kommer i morgen, siden vi ikke vet noe ennå. Det kan hende at "Battle Lode Runner" kommer (siden det skal komme en gang i april), men jeg tror dette kommer senere i denne måneden.

Lenke til kommentar
Alttp er i ordets rette forstand OoT's far. OoT tar det beste fra alttp og legger til sin egen magi. Sier vel sitt :)

Phu, hardt å skrive fra Wiien.

8418482[/snapback]

Helt enig Bear^ :)

Men i tillegg er det flere stilige items i Alttp som desverre aldri kom med i OoT, tenker særlig da på noen magic items, noe jeg har savnet litt i nyere Zeldaspill. Men når sant skal sies, var Alttp det første Zeldaspillet jeg overhodet fikk spilt, noe som kanskje er hovedårsaken til at det seiler opp som nr.1 for meg. Allikevel vil jeg si det er et must for alle wii-eiere å invistere 800 points på denne tittelen, er snakk om rundt 60 kroner for en tidløs klassikker :)

Lenke til kommentar

Unnskyld for at eg tar ordet botr frå Alttp, men gledar meg berre så SJUKT til Lylat Wars kjem på VC. Har nokon ein litt meir spesifikk dato enn den i førsteposten? Lylat Wars var det først spelet eg fekk til min kjære n64, noko som forklarar kvifor eg ser så fram til dette spelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...