Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virke nesten sann ja. Eneste jeg tenker på for tiden er Majoras Mask ettersom at jeg har kun 100 blokker igjen :(

Du kan jo alltids kjøpe flere spill, og heller slette dem igjen da.

Har du betalt for spillet, kan du laste det ned så mange ganger du bare vil ;)

Lol, seriøst? Ka er det vi klager for da :p?

Lenke til kommentar
Det virke nesten sann ja. Eneste jeg tenker på for tiden er Majoras Mask ettersom at jeg har kun 100 blokker igjen :(

Du kan jo alltids kjøpe flere spill, og heller slette dem igjen da.

Har du betalt for spillet, kan du laste det ned så mange ganger du bare vil ;)

Lol, seriøst? Ka er det vi klager for da :p?

For at man mister savene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er ikke dette er vc-spill, men snarere et WiiWare spill. Så at spillet World of Goo fikk 9,5 på ign.com. http://wii.ign.com/articles/918/918954p1.html . Synes det ser veldig artig ut. Men lurer på om det er noen som har testet spillet og som kan bekrefte at det er så bra som ign skal ha det til? Skulle forresten hatt en egen WiiWare tråd der vi kan diskutere WiiWare spillene.

Lenke til kommentar
Nå er ikke dette er vc-spill, men snarere et WiiWare spill. Så at spillet World of Goo fikk 9,5 på ign.com. http://wii.ign.com/articles/918/918954p1.html . Synes det ser veldig artig ut. Men lurer på om det er noen som har testet spillet og som kan bekrefte at det er så bra som ign skal ha det til? Skulle forresten hatt en egen WiiWare tråd der vi kan diskutere WiiWare spillene.

Det kommer vel på disc til europa sist jeg hørte noe om det.

Lenke til kommentar
Secret of mana kom ut på VC i usa i går. Bare å krysse fingrene for at vi får det på fredag. Etter min mening kanskje en av de aller aller beste spillene som noen sinne kom ut på Snes

Dæven, håper det kommer her til lands, har ikke spilt det på årevis. Ser gjerne Final Fantasy IV - VI og Chrono Trigger også melder seg på VC, men tvilsomt da det satses på remakes/relanseringer av dem til andre konsoller.

Lenke til kommentar
Dæven, håper det kommer her til lands, har ikke spilt det på årevis. Ser gjerne Final Fantasy IV - VI og Chrono Trigger også melder seg på VC, men tvilsomt da det satses på remakes/relanseringer av dem til andre konsoller.

Chrono Trigger kommer ut til Nintendo DS om ikke så alt for lenge da, dog hadde det vært digg å kunne spilt det via VC også :)

Lenke til kommentar

Det er heldigvis ikke sånn at man mister lagrede spill når man sletter et Virtual Console-/Wiiware-spill. Lagrede spill blir lagt i folderen "hovedmeny\wii options\data management\save data\wii," mens selve ROMen (spillet) ligger på "hovedmeny\wii options\data management\channels."

Chrono Trigger, Final Fantasy m.fl. blir neppe å se på VC da Square-Enix mener (med rette, om man ser på tall fra f.eks Media Create) at det fremdeles er mye penger å hente på nylanseringer av gamle spill. Secret of Mana kom som en overraskelse, men tviler på at det kommer så mange andre profilerte klassikere fra utviklergiganten til VC.

Unirally, Majora's Mask og (ved en fremtidig Hanabi-festival) Seiken Densetsu 3 er de spillene jeg mest kunne ha tenkt meg til Nintendos retro-tjeneste :)

Lenke til kommentar

Savegames lagres ja. D er bare 'savestaten' du mister naar du sletter spillet (der du var naar du sist quitta spillet.

Bare lagre forst saa gaar d bra :)

Euroen har vel steget til 9 kr? Mener aa ha sett d.. Hvilket vil si at 1000 wii points koster 10 kr mer. De burde sette ned prisen isaafall.

Lenke til kommentar

Leste en anmeldese av Mega Man 3 på ign.com . Det betyr vel at de har fått spillet på vc i USA, så er det noen som vet om vi får det torsdagskveld? Eide aldri Mega Man 3 på NES, men lånte det av og til i en videobutikk, og synes det var veldig bra (ikke så bra som Mega Man 2). Men har hatt lyst til å teste det lenge nå, så håper vi får det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...