Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Litt OT, kom det ikke en remake av Super Metroid på GBA? I såfall hva heter det? Og er det større forandringer på spillene?

Som Celledyret nevner så var det en remake av originalen.

Forrandringene er ganske drastiske, men selve gameplayet er da det samme. Forskjellen ligger i kontrollen, grafikken og filmsekvenser. Anbefalest istedet for originalen grunnet kart og bedre kontroll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar ikke helt den kolonna med "PAL conversion issues". Hvis "Some" betyr svarte striper og redusert hastighet i forhold til NTSC, hva er "Yes", da? At spillet ikke er spillbart? :hmm:

Edit: Super Metroid står oppgitt som "Some". Noen av dere som har erfart PAL-relaterte problemer...?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

ALTTP har lite til felles med Four Swords på GC. FSA er oppdragsbasert og tilpasset multiplayer, mens ALTTP er et tradisjonelt Zeldaeventyr, i samme stil som Ocarina of Time og Twilight Princess (i 2D, naturligvis). Selv mener jeg det er det beste Zeldaspillet.

Lenke til kommentar

Et spørsmål.. Har Wii'en kobla til HDTV med component kabel (Tatung MCGI 32")

Bildet blir fint i Wii spill, men virtual console spill funker ikke i det hele tatt. Bare n64 spill.. TVen finner ikke bilde når jeg går innpå SNES/NES VC spill..

Nå har jeg ikke oppdatert Wii'en min på flere måneder. Har det kanskje kommet en update som fikser noe av dette? Blir jeg nødt til å skifte til RGB/scart hver gang jeg vil spille VC?

Lenke til kommentar
Et spørsmål.. Har Wii'en kobla til HDTV med component kabel (Tatung MCGI 32")

Bildet blir fint i Wii spill, men virtual console spill funker ikke i det hele tatt. Bare n64 spill.. TVen finner ikke bilde når jeg går innpå SNES/NES VC spill..

Nå har jeg ikke oppdatert Wii'en min på flere måneder. Har det kanskje kommet en update som fikser noe av dette? Blir jeg nødt til å skifte til RGB/scart hver gang jeg vil spille VC?

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Conso..._over_component

"PAL games over component

Initially, some PAL Virtual Console games would not display correctly on high-definition televisions when connected via the component lead. However, starting with the April 13, 2007 update of the PAL Virtual Console, certain newly added games, such as Punch-Out!!, support the "Wii Component Cable Interlace mode." This is a temporary fix to problems with various Virtual Console games being played over component cable on HDTVs. The mode can be enabled by accessing the operations guide of the game, and (with the Nunchuk attached) pressing the buttons Z + A + 2 simultaneously. A sound is played if the mode is enabled correctly. Several older games also have updates available to enable the feature, including Super Castlevania IV and Super Mario Bros. The mode can be disabled by using the same method, but with the button combination Z + A + 1 instead. A full list of games supporting this mode is available at nintendo.no [60], an english version can be found at vc-forums.com[61]."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...