Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert spurt om før, men hvorfor er ikke Sega master system blant VC?

Feks Alex kid som var innebygd i systemet var jo ett supert spill. Iaf hvis du sammenligner driten som kom på genesis :)

Lengter etter dette spillet jeg:

- Mickey Mouse Castle Of Illusion

Lenke til kommentar

Feks Alex kid som var innebygd i systemet var jo ett supert spill. Iaf hvis du sammenligner driten som kom på genesis :)

9374476[/snapback]

Ooh, nå begynte jeg seriøst å mimre om gamle og gode tider her. Husker Alex The Kid og Mickey Mouse Castle Of Illusion fra jeg var en liten drittunge. (Lite har forandret seg)

Håper også å få se disse på VC etterhvert. Disse er i hvertfall et garantert kjøp her i gården.

Lenke til kommentar

9374476[/snapback]

Ah mimre. Er glad at i min samling av 30 originale sega spill til Master System 2 står både Land of Illusjon og Castle of Illusjon :love:

Lenke til kommentar

Det er et mariospill med mer historie og mange morsomme karakterer.

Når du springer rundt vil du støte på fiender, disse kan du prøve å løpe fra (som ikke vil gi deg noen penger eller erfaringspoeng) eller du kan hoppe på de (det er ikke lurt å hoppe på alle, men det skjønner du fort). Fiendene vil også prøve å ta deg.

Når du så har møtt en fiende ved enten å angripe eller å bli angrepet vil det turbaserte slossesystemet åpne seg. Her angriper dere annenhver gang og man må tenke noe strategisk for å slå fiendene, og få et utfall som tjener deg selv mest.

Liker du enkel humor, en god historie og andre mariospill vil det passe deg perfekt.

Lenke til kommentar
Jeg elsker Paper Mario 64, helt fantastisk morsomt! :) Anbefalles, men om du ikke liker Mario og RPG spill er det vel ikke sikkert at du liker dette

9432331[/snapback]

Paper Mario 64 er must have! :D

Helsiken så digg dette spillet er, og det har i motsetning til veldig mange andre N64 spill holdt seg ekstremt bra. Veldig pent spill.

Lenke til kommentar
Jeg elsker Paper Mario 64, helt fantastisk morsomt! :) Anbefalles, men om du ikke liker Mario og RPG spill er det vel ikke sikkert at du liker dette

9432331[/snapback]

Jeg digger både Mario og RPG. Så da er det vel bare å laste ned. :)

Edit: Takk for svar. :thumbup:

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Wonderboy vil jeg ha! Den det har kommet en del sequels til nå. Orginalen er mye bedre, lyden er halve opplevelsen! :)

Og ghostbusters! Litt usikker hvilken platform den var på.

9436323[/snapback]

Er det enern fra Master System du mener, så fikk det spillet en NES-versjon som faktisk er utgitt på VC. Spillet heter Adventure Island. Navnet ble endret på grunn av at Sega satt på rettighetene, men bortsett fra noen små endringer er spillet identisk.

Legg merke til at Adventure Island fikk 3 oppfølgere, men disse har ikke noe med Wonderboy-serien å gjøre.

Lenke til kommentar
Wonderboy vil jeg ha! Den det har kommet en del sequels til nå. Orginalen er mye bedre, lyden er halve opplevelsen! :)

Og ghostbusters! Litt usikker hvilken platform den var på.

9436323[/snapback]

Er det enern fra Master System du mener, så fikk det spillet en NES-versjon som faktisk er utgitt på VC. Spillet heter Adventure Island. Navnet ble endret på grunn av at Sega satt på rettighetene, men bortsett fra noen små endringer er spillet identisk.

Legg merke til at Adventure Island fikk 3 oppfølgere, men disse har ikke noe med Wonderboy-serien å gjøre.

9437290[/snapback]

Ja, er klar over den porten der. Men NES versjonen mangler Wonderboy musikken. Er nesten halve spillet det ;)

Vel, får sette på min egen musikk og laste ned morroa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...