Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
programmer/spill som er laget for Wii. Blir vel Wii sitt svar på Xbox Arcade såvidt jeg har forstått...

9209709[/snapback]

WiiWare er mer enn det. Virtual Console er mer i retning av hva XBLA er. Det WiiWare i grunn er, er en distrubisjonstjeneste for utviklere, store som små.

Altså vil WiiWare bestå av orginale titler fra utviklere verden over. Det er med denne tjenesten Nintendo ser ut til å videreføre det Wii var laget delvis for, å la mindre utviklere få en sjanse til å få vist spillene sine til verdensmarkedet.

Det vi kan få ut av dette er mange 2D-titler som kan vise nye bruksområder for kontrollen til Wii. Men også spill i 3D fra noe større utviklere. Lurer på hva Nintendo vil gi ut på WiiWare når tjenesten lanserer neste år.

Lenke til kommentar

Du kan bare lagre når du har klart en festning/spøkelseshus tror jeg, og ved visse steder. Ellers kan du jo bruke Home-knappen når du avslutter, slik at du kan starte derifra neste gang du starter spillet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Rart ingen har postet noe om dette....

Bilder av blant annet Super Metroid har dukket opp på Virtual Console. Noen har kommet seg inn der med en Firefox tingen...

Eneste Metroid-spillet jeg ikke har spilt. Også den beste i serien så jeg gleder meg! :fun:

Håper det kommer i løpet av måneden!

metroid1.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Kan noen med Wii tilgjengelig sjekke Wii Shop kanalen? I følge det jeg kan lese på IGN Boards, står det at Super Metroid skal komme den 20. august til VC.

Usikker på hvordan det blir med Europa, kanskje den 24 her...

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Kan noen med Wii tilgjengelig sjekke Wii Shop kanalen? I følge det jeg kan lese på IGN Boards, står det at Super Metroid skal komme den 20. august til VC.

Usikker på hvordan det blir med Europa, kanskje den 24 her...

9248779[/snapback]

Får man oversikt over framtidige realese der nå?

Lenke til kommentar
Nei, det hadde sammenheng med at Metroid Prime Corruption har lansering i Amerika den 20. august. Nintendo kaller det for Metroid sin måned. Derfor får de orginale Metroid, Super Metroid og Corruption i løpet av måneden.

9251147[/snapback]

Tror det ble flyttet til den 27. august. Jeg tror også det kan ha noe med at Metroid feirer 20 år denne måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...