Gå til innhold

Core 2 Duo oppsett for gaming/overklokking

Anbefalte innlegg

Hei.

Da var det snart tid for nytt oppsett, så håper dere kan gi meg litt input. Hva før av har jeg 2x Nec 1760nx 17" LCD, Lian Li PC71 kabinett, 2 x Seagate 320gb s-ata disker, WD raptor 74gb s-ata disk, Hiper 580w type-r psu, benq 1760 dvd-drev, musketeer viftestyring, sunbeam viftestyring, logitech z5500 høyttallere, Logitech Internet navigator SE tastatur, logitech g5 mus, scythe ninja+ cpu-kjøler og div. vifter. OS har jeg også, holder meg til xp profssional for nå.

Så langt har jeg satt opp dette oppsettet, samt et par Crucial PC8000 Ballistix Brikker, 2 x 1gb.

Ser frem til tilbakemeldinger, innkjøp blir nok ikke før intel sitt priskutt 22. April, så har god tid til å gjøre endringer.

Mvh,

Caliber

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, god lesning. Jeg er klar over at 650i tilbyr meget god ytelse til en lavere pris, men både overklokkingsegenskapene, mer fullstendig kjøleløsning og p5n32e sli PLUS i sin helhet vil jeg si er verdt de 700kr ekstra det koster. Men ja, 650i-chipsettet er en meget god kandidat. Noen eksempler på overklokkingsegenskapene til p5n-e kortet?

Lenke til kommentar
Takk for svar, god lesning. Jeg er klar over at 650i tilbyr meget god ytelse til en lavere pris, men både overklokkingsegenskapene, mer fullstendig kjøleløsning og p5n32e sli PLUS i sin helhet vil jeg si er verdt de 700kr ekstra det koster. Men ja, 650i-chipsettet er en meget god kandidat. Noen eksempler på overklokkingsegenskapene til p5n-e kortet?

8240410[/snapback]

Har det kortet med en E6600, har overklokket den til 3,3Ghz stabilt på stock corevolt. Jeg vil anbefale dette kortet sammen med Zalman 9700 cpukjøler (jeg kjører denne på 1200rpm og er så og si lydløs). Jeg har også skiftet ut kjøler på northbridge med denne og den er også nesten lydløs.

ANBEFALES!

Lenke til kommentar
oppsettet ser greit ut, men som sagt, må du sjekke om du virkelig trenger 680.

og ville heller gått for big typhoon, mye bedre enn zalman sine kjølere.

8242518[/snapback]

Hvis du leser innlegget mitt igjen vil du se at jeg ikke har noen zalman-kjøler, men en scythe ninja +, som vil yte tilsvarende, og muligens bedre enn en TT Big Typhoon, avhengig av viftevalg :)

Lenke til kommentar
Lasse Ma; hvilket kort refererer du til?:)

8242324[/snapback]

P5N-E Sli (650i)

8243273[/snapback]

E6600 på 3.3ghz @ stock core-volt lover bra, men jeg sikter nok litt høyere. Tenkte meg å prøve å nå 3.6ghz minimum, da jeg går over til vannkjøling etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...