Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne 2


rjpa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo mye arbeid som må gjøres per spill da, de gir jo tross alt med en håndbok hver gang de slipper ett. Og den må jo skrives spesifikt til Wii, men hvilke kontrollere man kan bruke, hvordan osv.

7718612[/snapback]

 

Det er allikevel en brøkdel av det som gjøres med X360 Arcade-spill. VC-spillene er rett og slett en ROM-dump, mens Arcade-spillene piffes opp for å fungere på HD-tv, samt at de legger inn leaderboards, og online-muligheter.

 

Nintendo går virkelig kvantitet over kvalitet her, og det merkes på enkelte PAL-spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Rare lagde Donkey Kong Country på oppdrag for Nintedo, og som du vet sitter Nintendo fortsatt på rettighetene til Donkey Kong.

Men når det gjelder Banjo og Perfect Dark sitter MS på disse rettighetene, naturlig nok siden disse spillseriene fortsetter på X360. Spørsmålet man må stille seg er om MS vil tillate å utgi disse N64 spillene på VC, eller om de vil gjøre ting selv og legge dem ut på Arcade. Kan godt hende spillen bare blir liggende døde for alt vi vet.

Angående Goldeneye 007 vet jeg ikke. Det var Rare som satt på Bond-lisensen(ikke Nintendo), så jeg vil anta at Rare fortsatt sitter på programkoden, men uansett om Goldeneye skal relanseres eller ikke, er det Activison som har siste ordet.

Lenke til kommentar
Rare lagde Donkey Kong Country på oppdrag for Nintedo, og som du vet sitter Nintendo fortsatt på rettighetene til Donkey Kong.

Men når det gjelder Banjo og Perfect Dark sitter MS på disse rettighetene, naturlig nok siden disse spillseriene fortsetter på X360. Spørsmålet man må stille seg er om MS vil tillate å utgi disse N64 spillene på VC, eller om de vil gjøre ting selv og legge dem ut på Arcade. Kan godt hende spillen bare blir liggende døde for alt vi vet.

Angående Goldeneye 007 vet jeg ikke. Det var Rare som satt på Bond-lisensen(ikke Nintendo), så jeg vil anta at Rare fortsatt sitter på programkoden, men uansett om Goldeneye skal relanseres eller ikke, er det Activison som har siste ordet.

7728830[/snapback]

 

Om ikke jeg husker feil er vel rettighetene til spillene delt mellom Rare og Nintendo. Rare måtte vel ha tillatelse fra Nintendo for å lage spill til N64 maskinen (de hadde vel samme protection system som til SNES for å hindre uautoriserte spill), dvs at Nintendo sitter vel med en del rettigheter på spillene som er gitt ut på N64 og det er her jeg mener tvisten blir sittende.

 

MS kan ikke legge N64 spill ut på Arcaden sin, det går ikke, selv om de sitter på Rare. Nintendo har fremdeles sine ord i saken, så jeg tror nok de blir å bruke det for det det er verd.

Lenke til kommentar

Nintendo sitter ikke på rettighetene til Rare sine spill selv om de ble sluppet på Nintendo 64. Nintendo har ikke noe siste ord i denne saken noen plass, men det beste ville jo vært om de kom til en enighet som innebar at både Goldeneye og perfect dark kommer både på virtual console og Live arcade. For min del hadde ingenting vært bedre. For Goldeneye må det hentes inn godkjenning fra EA eller Activision eller hvem det nå er som har lisensen på James Bond nå.

 

Det jeg savner i virtual console er muligheten til å laste ned trialgame før du kjøper på samme måte som du kan i arcade.

Lenke til kommentar
Rare lagde Donkey Kong Country på oppdrag for Nintedo, og som du vet sitter Nintendo fortsatt på rettighetene til Donkey Kong.

Men når det gjelder Banjo og Perfect Dark sitter MS på disse rettighetene, naturlig nok siden disse spillseriene fortsetter på X360. Spørsmålet man må stille seg er om MS vil tillate å utgi disse N64 spillene på VC, eller om de vil gjøre ting selv og legge dem ut på Arcade. Kan godt hende spillen bare blir liggende døde for alt vi vet.

Angående Goldeneye 007 vet jeg ikke. Det var Rare som satt på Bond-lisensen(ikke Nintendo), så jeg vil anta at Rare fortsatt sitter på programkoden, men uansett om Goldeneye skal relanseres eller ikke, er det Activison som har siste ordet.

7728830[/snapback]

 

Om ikke jeg husker feil er vel rettighetene til spillene delt mellom Rare og Nintendo. Rare måtte vel ha tillatelse fra Nintendo for å lage spill til N64 maskinen (de hadde vel samme protection system som til SNES for å hindre uautoriserte spill), dvs at Nintendo sitter vel med en del rettigheter på spillene som er gitt ut på N64 og det er her jeg mener tvisten blir sittende.

 

MS kan ikke legge N64 spill ut på Arcaden sin, det går ikke, selv om de sitter på Rare. Nintendo har fremdeles sine ord i saken, så jeg tror nok de blir å bruke det for det det er verd.

7741392[/snapback]

 

*Ahem* :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Rare lagde Donkey Kong Country på oppdrag for Nintedo, og som du vet sitter Nintendo fortsatt på rettighetene til Donkey Kong.

Men når det gjelder Banjo og Perfect Dark sitter MS på disse rettighetene, naturlig nok siden disse spillseriene fortsetter på X360. Spørsmålet man må stille seg er om MS vil tillate å utgi disse N64 spillene på VC, eller om de vil gjøre ting selv og legge dem ut på Arcade. Kan godt hende spillen bare blir liggende døde for alt vi vet.

Angående Goldeneye 007 vet jeg ikke. Det var Rare som satt på Bond-lisensen(ikke Nintendo), så jeg vil anta at Rare fortsatt sitter på programkoden, men uansett om Goldeneye skal relanseres eller ikke, er det Activison som har siste ordet.

7728830[/snapback]

 

Om ikke jeg husker feil er vel rettighetene til spillene delt mellom Rare og Nintendo. Rare måtte vel ha tillatelse fra Nintendo for å lage spill til N64 maskinen (de hadde vel samme protection system som til SNES for å hindre uautoriserte spill), dvs at Nintendo sitter vel med en del rettigheter på spillene som er gitt ut på N64 og det er her jeg mener tvisten blir sittende.

 

MS kan ikke legge N64 spill ut på Arcaden sin, det går ikke, selv om de sitter på Rare. Nintendo har fremdeles sine ord i saken, så jeg tror nok de blir å bruke det for det det er verd.

7741392[/snapback]

 

Hører du hva du selv sier? I følge deg kan ikke et spill gå multiplattform fordi det ble utgitt på en annen konsoll først. Elles er det riktig at Nintnedo gav tillatelse for å utgi spill på N64, men slik er det i dag også hos både Sony og MS, den praksisen er ikke endret. En tillatesle er bare en tillatese, og gir ikke konosllprodusenten noe eierskap over spillene som utgis.

 

Perfect Dark, Banjo og Conker er helt og holdent under microsofts eierskap, hva som skjer med disse spillen er det kun dem som bestemmer. Goldeneye er hverfall under bond-lisensens kontroll, og jeg som sagt anntar at det er Rare/MS som sitter på programkoden uten at jeg skal påstå det hardnakket.

 

Uansett er hva du sier feil.

 

EDIT:

wikipedia har dette avsnittet angående 007 på VC, så kan man jo selv vurdere hva det betyr.

Inclusion on Wii Virtual Console

 

The President of Nintendo of America, Reggie Fils-Aime, announced that Nintendo is exploring the possibility of adding GoldenEye 007 to the Wii Virtual Console, despite a complicated situation in which the game's developer Rare is owned by Microsoft (producers of the rival Xbox 360 console) and the video game rights to the James Bond franchise are held by Activision. He stated, "We would love to see it [on the Virtual Console], so we're exploring all the rights issues."

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Jeg må bare ha inn en ting med teskje. Er det sånn at donkey kong country hakker og sånn pga. 50/60hz problematikken?? Vil for eksempel street fighter 2 hakke eller funke dårlig på 50hz?

7745012[/snapback]

 

DK hakker ikke noe når man spiller vanlig. Faktisk så har jeg ikke merket noe slowdown på DK, men på Zelda 1 er det merkbar slowdown når man skifter områder. På Sonic the Hedgehog er det litt flimring på forskjellige sprites. Men det er ikke noe som ødelegger spillene. De er fullt spillbare, selv om det er litt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...