Gå til innhold

Virtual Console, diskusjon/informasjons-emne 2


rjpa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker det Mikke-spillet ja :dribble:

 

Bagge:

Begge de kom jo 2. desember i Japan, vet ikke hvor langt etter vi ligger her i Europa, men de kommer nok snart. De fikk også Super Mario Bros også 2. desember - så det burde også komme snart.

 

Japan får jo Zelda II til NES m.fl. i januar, så det kommer bra klassiske titler - det er bare å være litt tålmodig.

 

BTW; spilte gjennom "The Legend of Zelda" (NES) på VC i går :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Noen som har spilt Bomberman med Gamecube kontroller? Jeg har nå to GC controller og en wiimote, men når jeg kommer inn i spillet får ikke de som spiller med gc controll rørt seg. En kan velge brett og sånt med kontrollen, men pluselig når man er inne spillet er det eneste som fungerer startknappen (pause).

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Noen som har spilt Bomberman med Gamecube kontroller? Jeg har nå to GC controller og en wiimote, men når jeg kommer inn i spillet får ikke de som spiller med gc controll rørt seg. En kan velge brett og sånt med kontrollen, men pluselig når man er inne spillet er det eneste som fungerer startknappen (pause).

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

7613963[/snapback]

 

Hvis du bruker en Wii-mote, kan du ikke ha en GC kontroller i port 1, bruker du to motes kan du ikke ha i port 1 & 2 osv.

Hvis du har lagt merke til at når du har en gckontroller i port 1 så styrer du samme gubben som Wii-moten gjør....

Lenke til kommentar
Hvis du bruker en Wii-mote, kan du ikke ha en GC kontroller i port 1, bruker du to motes kan du ikke ha i port 1 & 2 osv.

Hvis du har lagt merke til at når du har en gckontroller i port 1 så styrer du samme gubben som Wii-moten gjør....

 

 

Takk får prøve det :p .. Men hvordan skal man få til 5 player da? Står jo at man skal kunne spille det.

Lenke til kommentar
Noen som har spilt Bomberman med Gamecube kontroller? Jeg har nå to GC controller og en wiimote, men når jeg kommer inn i spillet får ikke de som spiller med gc controll rørt seg. En kan velge brett og sånt med kontrollen, men pluselig når man er inne spillet er det eneste som fungerer startknappen (pause).

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

7613963[/snapback]

 

Hvis du bruker en Wii-mote, kan du ikke ha en GC kontroller i port 1, bruker du to motes kan du ikke ha i port 1 & 2 osv.

Hvis du har lagt merke til at når du har en gckontroller i port 1 så styrer du samme gubben som Wii-moten gjør....

7615202[/snapback]

 

Hva tenkte nintendo på når de gjorde det der da? wiimote'n er jo trådløs.. skulle ikke

vært noe forbindelse med de portene og den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det er kun classic/ gamecube kontroller som funker, ikkesant?

 

Tenk så rått med Goldeneye multiplayer hvis de hadde ordna det slik at vi kunne brukt wiimoten + nunchuck :love:

7586321[/snapback]

På enkelte spill kan man også bruke Wiimoten som kontroll, men ikke med bevegelsesmotoren, bare med knappene.

Lenke til kommentar
Hvem her har lastet ned Super Castlevania IV?

 

Kjøpte det tidligere i natt.  Var ganske bra, faktisk.  Kan anbefales. :thumbup:

7623183[/snapback]

 

Ja. Nesten litt sur for at jeg har det liggende på en SNES cartridge et sted, ellers skulle jeg lasta det ned. Av de beste castlevania-spillene etter min mening, kun rivalisert av Dawn of sorrows. Anbefales!

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvorfor vi må vente får å få de bare spillene i wii shop det er surt :(

7632421[/snapback]

Hadde Nintendo lansert Wii Shop med alle storspillene i katalogen sin hadde alle lastet ned de 5-10 beste Nintendospillene og ignorert alle andre spill. Mer eller mindre ukjente perler som Solomon's Key, Bomberman 93 og Dungeon Explorer hadde druknet i et hav av klassiske Mario- Zelda- og Metroidtitler.

 

Alle de store spillene kommer etterhvert, men i mellomtiden finnes det massevis av gode VC-titler tilgjengelig, som Super Mario 64, Sonic the Hedgehog, SimCity, Super Castlevania IV, The Legend of Zelda, F-Zero, Bomberman 93 osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...