Gå til innhold

OCZ PC9200 Flex vannkjølt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke du får det så mye billigere enn dette

Men hvorfor kjøpe vannavkjøling til bare Ram?  :hmm:

8238240[/snapback]

Er det mye å tjene på kjøling av andre deler da? Tenkte jo spesielt på vannkjøling på RAM fordi den er laget for å ha det.

Skal få meg

C2D E6600 CPU

og

Geforce 8800 GTX

Har ikke lyst til å betale alt for mye siden lommeboka blir liten nå :(

Lenke til kommentar

Da sparer du pengene dine og venter til du får råd til skikkelig vannkjøling av CPU og GPU. Å vannkjøle RAM hvis du ikke ekstremklokker RAM-en er det samme som å fyre opp i peisen med hundringser - bare tull. De brikkene har MULIGHET for vannkjøling, men du som vanlig bruker trenger ikke mer enn den passive kjølingen du får på ribbene/blokkene. Og har du slunken lommebok er det intet som tilsier at det er fornuftig å kjøpe vannkjøling til noe som overhodet ikke trenger det. Vil du ha brikkene kjølig kjøper du heller en MIST 120mm-vifte som du kan la blåse en helt stille strøm av luft over brikkene.

Lenke til kommentar

Du kan tjene mye mer på vannavkjøling av CPU og GPU enn å kjøle ram. Nå tenker jeg både ytelses messig og støy! Har selv vannavkjøling på nesten alt i PCen, og her er ikke ram inkludert. Men som sagt om du har planer om å kjøpe vannavkjøling senere, er jo disse brikkene veldig bra, og de kan vel kjøles passivt også? Hadde heller gjort dette til jeg fikk råd til ordentlig kjøling og da inkludert dem i kretsen :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, kunne dere sette opp delene jeg trenger for komplett vannkjøling som en handlekurv på hardware.no eller no så jeg kan se hvor mye det vil koste... kvalitets vannkjølig tenker jeg på da.. ikke alt for dyrt da.. men kvalitet vs pris.

Lenke til kommentar
Takk for svar, kunne dere sette opp delene jeg trenger for komplett vannkjøling som en handlekurv på hardware.no eller no så jeg kan se hvor mye det vil koste... kvalitets vannkjølig tenker jeg på da.. ikke alt for dyrt da.. men kvalitet vs pris.

8242483[/snapback]

Spørs va du skal kjøle. For CPU og GPU, kan jeg tippe 2-2.5k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...