klatten Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) jeg skal skrive et nynorsk brev om en reise. Jeg da valgt noe så originalt som å reise til Irak. Jeg sliter litt med å komme i gang,så lurte om dere kunne legge ut noen spennende (forferdelig, vakre ect.) hendelser jeg kan ha opplevd der nede, eller på flyturen ned. Dere trenger bare å skrive bitte grann, det trenger ikke å være på nynorsk engang! sliter nemlig bare med å finne på noe, så kan jeg "flette sammen" noen av hendelsene dere skriver ned etterpå. Ps: det skal være en del ville hendelser (for det er jo uansett ikke normalt å reise til Irak på denne tida). og ikke nødvendigvis realistisk ^^ Endret 26. mars 2007 av Penis-Hans Lenke til kommentar
Holten Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det kan jo være at flyet klikker, noen blir kidnappa, og at det er en terrorist ombord Alt er mulig, slipp fantasien løs " Eg kjem ikkje på meir i farta " Lenke til kommentar
klatten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Det kan jo være at flyet klikker, noen blir kidnappa, og at det er en terrorist ombord Alt er mulig, slipp fantasien løs " Eg kjem ikkje på meir i farta " 8237148[/snapback] ja, takk for det. "Eg er allereie i gong med stilen no" Lenke til kommentar
fotballkamera Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Ein annen mulighet er jo å ha ein vill sexorgie på flyet.. og at kjæresten din er utro i irak.... Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Eller så ender flyet opp en helt annen plass enn i akkurat irak, noe som hovedpersonen ikke helt forstår før i slutten av historien. Kan jo også skrive et kåseri om hvor forferdelig en flytur kan være: flyvertinner som er overhyggelige og skjærer grimaser så fort de har snudd seg, unger som griner og gamle damer som spyr og en elling-karakter som sitter vedsiden av deg og babler vettskremt. Til slutt kan jo flyet styrte og ende opp i en øy en plass ingen vet hvor er og så introduserer du kjente skikkelser fra lost... åpen slutt Lenke til kommentar
klatten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Eller så ender flyet opp en helt annen plass enn i akkurat irak, noe som hovedpersonen ikke helt forstår før i slutten av historien. Kan jo også skrive et kåseri om hvor forferdelig en flytur kan være: flyvertinner som er overhyggelige og skjærer grimaser så fort de har snudd seg, unger som griner og gamle damer som spyr og en elling-karakter som sitter vedsiden av deg og babler vettskremt. Til slutt kan jo flyet styrte og ende opp i en øy en plass ingen vet hvor er og så introduserer du kjente skikkelser fra lost... åpen slutt 8243408[/snapback] Ja, noe av det virker faktisk som en veldig god idé, for selv om denne stilen må være et brev, så kan jeg jo skrive om sånne ting, uansett Hehe, tusen takk for hjelpa, tror nok jeg kan få skrevet en del om noen av de punktene du nevnte opp der Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det hele begynner med at hovedpersonen boner kjæresten sin på flyet for å bli med i "10 000 ft. club" (eller hva faen det heter), flyvertinnen (eller kabinpersonalet som de heter pga. likestilling) er konservative islamister som mener at sex hører hjemme i ekteskapet og derfor blir begge kastet av flyet og lander i Dødehavet. I Dødehavet flyter man heldigvis og våre to venner ligger på ryggen helt til de er trygt i havn i Jordan. I Jordan blir de mistolket for å være jøder som prøver å rømme fra Israel (ikke spør meg hvorfor), derfor blir dere hengt på torget i Amman, til stor glede for alle de primitive muslimene som synes vold er gøy. Den Norske amassaden er rasende over at to norske statsborgere blir hengt uten noen form for dom. Derfor boikotter de jordanske produkter og publiserer et bilde av profeten Muhammed på rulleski. Dette fører til at Norske ambassader fra Lahore til Dar Al Salaam blir stormet av sinte islamister som brenner norske, tyske og svenske flagg (de vet ikke hvor Norge ligger, og heller ikke hvordan flagget vårt ser ut). USA bomber Jordan. Iran sender raketter på Israel og president Robert Mugabe i Zimbabwe bruker sjansen til å kritisere vesten. Lenke til kommentar
klatten Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Egentlig er dette brevet neste i boks nå, men takk for at dere hjelper Virkelig bra det dere skriver Uansett, når jeg er ferdig med brevet, skal jeg begynne å skrive på en artikkel som bør være på 1 side i størrelse 12, og den må jeg være ferdig med til i morra Heh, jada, skal nok klare det, men det blir et sliiit Har valget mellom disse oppgavene til artikkelen: * Dataspill og ungdom. * Ungdom og medier. Kva for medier bruker ungdom i dag. Sei og noe om korleis ungdom bruker desse i dag, kor ofte og kor mykje tid som gjeng med. Kor viktig er media for ungdom. * Eteforstyrring. Kvifor blir somme råka av problemet? Kva kan gjerast for å hjelpe nokon som er råka? * Ungdom og røyking. Har ikke bestemt meg enda... Dette er jo veldig aktuelle tema alle sammen, men må jo slå i bordet med noen heftige facts da Menmen, dere kan jo tenke litt på disse oppgavene jeg har å velge mellom, hvis dere interesserer dere litt for sånt artikkel-stuff om de temaene :!: Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Egentlig er dette brevet neste i boks nå, men takk for at dere hjelper Virkelig bra det dere skriver Uansett, når jeg er ferdig med brevet, skal jeg begynne å skrive på en artikkel som bør være på 1 side i størrelse 12, og den må jeg være ferdig med til i morra Heh, jada, skal nok klare det, men det blir et sliiit Har valget mellom disse oppgavene til artikkelen: * Dataspill og ungdom. * Ungdom og medier. Kva for medier bruker ungdom i dag. Sei og noe om korleis ungdom bruker desse i dag, kor ofte og kor mykje tid som gjeng med. Kor viktig er media for ungdom. * Eteforstyrring. Kvifor blir somme råka av problemet? Kva kan gjerast for å hjelpe nokon som er råka? * Ungdom og røyking. Har ikke bestemt meg enda... Dette er jo veldig aktuelle tema alle sammen, men må jo slå i bordet med noen heftige facts da Menmen, dere kan jo tenke litt på disse oppgavene jeg har å velge mellom, hvis dere interesserer dere litt for sånt artikkel-stuff om de temaene :!: 8244144[/snapback] Ungdom og røyking er jo ganske aktuelt for øyeblikket, da statistikken faktisk har snudd. Færre ungdommer røyker i dag enn tidligere. Prøv å finne noen grunner for dette. Snus? Sterkere saker? Kanskje er røyk regnet for å være harry? Lenke til kommentar
klatten Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Ja, takk for hjelpa igjen, EvenT Det var til god hjelp, også de siste punktene, så jeg ble ferdig med artikkelen klokka 01.00 i går ^^ Neste stil skal jeg ikke ha klar før torsdag, så nå kan jeg endelig slacke litt. Neste oppg. er som følger: Skriv et leserbrev, essay eller et kåseri om * Globalisering. * Godt og inkluderende arbeidsmiljø. * Vår digitale medieframtid. * En sak du brenner for. Tenkte litt på om jeg skulle skrive et kåseri om førstnevnte der Lenke til kommentar
Penis-Truls Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Sinnsykt mange stiler du skulle skrive da :S Lenke til kommentar
klatten Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Sinnsykt mange stiler du skulle skrive da :S 8258240[/snapback] Jepp, og jeg må ha den siste ferdig i morra Denne oppg. er som følger:Skriv et leserbrev, essay eller et kåseri om * Globalisering. * Godt og inkluderende arbeidsmiljø. * Vår digitale medieframtid. * En sak du brenner for. Tenkte litt på om jeg skulle skrive et kåseri om førstnevnte der 8248372[/snapback] Så, ja, bare hjelp til, hvis det er noen som har noen bra tips til et kåseri om globalisering Endret 28. mars 2007 av Penis-Hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå