egd1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Har 8 interne harddisker. Hvordan finner jeg ut hvilken fabrikat disk det er på de forskjellige "driveletterne"? Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hm. Trodde faktisk jeg skulle klare å svare på dette, men det kunne jeg ikke. Eneste jeg klarer å ruge ut er å se størrelsen på alle disker, og så sprette opp kabinettet å se hvilke disker du har. Må finnes en enklere løsning. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Har 8 interne harddisker. Hvordan finner jeg ut hvilken fabrikat disk det er på de forskjellige "driveletterne"? 8237005[/snapback] Kanskje Everest kan brukes ? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det er bare å gå inn i disk managment det.. og så velge egenskaper på den disken som har den partisjonen du lurer på.. gjort på en-to-tre.. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er bare å gå inn i disk managment det.. og så velge egenskaper på den disken som har den partisjonen du lurer på.. gjort på en-to-tre.. 8238065[/snapback] Jeg mislykkes i å finne produsentnavn på diskene i Disk Management. Jeg trodde det var det som var cluet her. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Norsk Windows: - Høyreklikk "Min Datamaskin" - Velg "Maskinvare" og "Enhetsbehandling" - Klikk "Diskstasjoner" Da vises fabrikant og modell. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Norsk Windows: - Høyreklikk "Min Datamaskin" - Velg "Maskinvare" og "Enhetsbehandling" - Klikk "Diskstasjoner" Da vises fabrikant og modell. 8240134[/snapback] Ja, men får du drivebokstaver og da? C:, D: osv? Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Gjør som det ble sagt lenger opp her....bruk Everest til dette. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Norsk Windows: - Høyreklikk "Min Datamaskin" - Velg "Maskinvare" og "Enhetsbehandling" - Klikk "Diskstasjoner" Da vises fabrikant og modell. 8240134[/snapback] Ja, men får du drivebokstaver og da? C:, D: osv? 8240188[/snapback] Ja det gjør du. Velg "Egenskaper" på den aktuelle disken (under Diskstasjoner), så velger du "Volumer". På denne siden klikker du "Fyll ut". Mye enklere enn å måtte installere software... Endret 26. mars 2007 av Caze Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Norsk Windows: - Høyreklikk "Min Datamaskin" - Velg "Maskinvare" og "Enhetsbehandling" - Klikk "Diskstasjoner" Da vises fabrikant og modell. 8240134[/snapback] Ja, men får du drivebokstaver og da? C:, D: osv? 8240188[/snapback] Ja det gjør du. Velg "Egenskaper" på den aktuelle disken (under Diskstasjoner), så velger du "Volumer". På denne siden klikker du "Fyll ut". Mye enklere enn å måtte installere software... 8240469[/snapback] Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er bare å gå inn i disk managment det.. og så velge egenskaper på den disken som har den partisjonen du lurer på.. gjort på en-to-tre.. 8238065[/snapback] Jeg mislykkes i å finne produsentnavn på diskene i Disk Management. Jeg trodde det var det som var cluet her. 8240097[/snapback] Det er fordi du trykker feil.. hvis du gjør det på denne måten kommer du frem til akkurat det samme svaret som nettopp har blitt gitt i tråden.. Men i disk Managment må man ikke trykke der selve partisjonene er listet, men til venstre for den. Hvor det står: Disk0 (1,2,3) Basic XXXGB Online HVis man trykker egenskaper på det feltet kommer man inn til akkurat det samme som det er skrevet over .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå