Gå til innhold

Overklokking


moah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå har ikke jeg så veldig god peiling på intel sine cpu..men ut i fra hva jeg har lest på forumet så skal det være null problem.her er noen linker som viser deg hvordan du overklokker: http://www.overklokking.no/cpu/index.html

http://www.overklokking.no/cpu/p4_16A/index.html

den siste der er litt gammal men det er akkurat samma dritten tror jeg.....hvis du venter litt er det sikkert noen me p4 som svarer

Lenke til kommentar
hei

jeg har en inten p4 2,4 gh og skal sende mer strøm gjennom den. hvilket program bør/kan jeg bruke??

Vel.. Program og program, fru Blom...

 

Du tenker vel på å øke spenningen?

 

Jeg ville anbefalt deg å ta en titt i BIOS og se om du finner et sted det står "Vcore", og øke den...

 

Men IKKE OVERGÅ 1.7Volt. Ikke med boxed viften.

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 2.52GHz. Jeg prøvde å klokket den til 2.8GHz, noe som gikk greit men den var litt små buggy. Så økte jeg volten litt og litt, til slutt havnet jeg på +0.100 vcore. Jeg kjørte masse tester og den kjørte stabilt med maks. temp. på 51C. Men da jeg spilte CS med 32 bot'er klikket det etter 10 min. og det klikket etter 15 min i BF1942 med 49 bot'er.

Hva kan jeg gjøre, og hva er maks anbefalt vcore på en P4 CPU?

Takk på forhånd. :o

Lenke til kommentar
Jojo, jeg leste hva du skrev. Du skrev IKKE overgå 1.7V. Da regnet jeg med at det var det som var maks. Jeg bare lurte på om det gikk an å sette opp spenningen uten at cpu'en ikke tok skade av det i det lange løp.

:wink:

Det eneste er jo hvis den blir for varm, men boxed-viften skal tåle det på 1.7 volt.

 

Hvis du skal overklokke mer må du nok til med annen kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å klokke min til 2.85GHz, kan ikke ha mer enn 1.6V hovedkortet tillater ikke mer. Jeg klokket den opp til 2.8GHz ved å stille volten opp til 1.550V, alt gikk utenom burn in wizard i sisoft. Kan det være at jeg trenger å reinstalere sisoft eller trenger jeg mer volt? Har hørt at folk som har hatt samme prossessor som meg har klart seg fint med 1.550V klokket til 3GHz. Eller er det den testen som er ustabil?

Lenke til kommentar
Jeg klokket den opp til 2.8GHz ved å stille volten opp til 1.550V, alt gikk utenom burn in wizard i sisoft. Kan det være at jeg trenger å reinstalere sisoft eller trenger jeg mer volt? ?

 

jeg tror du trenger mer volt og et annet kort for å klokke cpu'en din maks. ( forsvarlig )

 

Jeg har en [email protected] og volten er på 1.650. dette fungerer 100% stabilt. Har kjørt med dette oppsettet i 2 mnd. Har også et asus pe kort. klarte faktisk å kjøre [email protected] med MSI PE kortet på samme volt. Årsaken tror jeg at MSI kortet leverer mer stabil strøm til cpu'en. Temp. er aldri over 52 grader hos meg.

 

Uansett tror jeg at de færreste har klart å kjøre 2.53@3 på 1.550. Jeg klarer ikke det, og mange andre på hw.no har ikke klart det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...