Thoz Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei. Jeg er fra Oslo, men har veldig lyst til å studere jus i Bergen. Jeg kommer nok inn i Oslo også, men har lyst til å komme meg litt vekk. Jeg har imidlertid lest et sted at mange arbeidsgivere ser lysere på kandidater utdannet ved universitetet i Oslo enn Bergen og Tromsø. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
studjur Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei. Jeg er fra Oslo, men har veldig lyst til å studere jus i Bergen. Jeg kommer nok inn i Oslo også, men har lyst til å komme meg litt vekk. Jeg har imidlertid lest et sted at mange arbeidsgivere ser lysere på kandidater utdannet ved universitetet i Oslo enn Bergen og Tromsø. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? 8236934[/snapback] Det juridiske fakultet i Bergen har endret studieopplegget sitt for en del år tilbake. Det har nå vist seg at de første kandidatene etter den nye reformen er svært ettertraktet på jobbmarkedet. Dette synes å være et svært godt tegn. Det samme gjelder tilbakemeldingene fra ulike arbeidsgivere i forhold til det nye studieopplegget. Det som gjør at studiet i Bergen etter mitt syn må være bedre enn i Oslo, er at det i Bergen brukes utrolig mye mer ressurser enn i Oslo for å bedre den juridiske forståelsen, argumentasjonsevnen og språket hos hver enkelt student. I Bergen er det ukentlige innleveringer som skal bli utdypende kommentert, det er mer vekt på fremføringer, det er ukentlige arbeidsgrupper og storgrupper og så videre. Jusstudiet i Bergen fikk også utdanningsprisen i 2004 for dette nye opplegget: http://www.jur.uib.no/studier/Kvalitetsref...informasjon.htm Derfor: Kom deg til Bergen. Ikke bare av faglige grunner, men fremfor alt må det være lov å påpeke at det sosiale miljøet er helt unikt. Det er et intimt (alle er samlet i samme bygg), sentrumsnært, levende og motiverende studentmiljø. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Søsteren min går på Jus i Bergen og ut i fra det hun har sagt så er det et veldig godt miljø der både faglig og sosialt. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Nice! Bergen it is! Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Lykke til:) Dette er noe jeg selv har hatt lyst til å studere veldig lenge, så jeg lurer på om man må være nærmest genierklært for å kunne komme inn i Bergen? Mvh. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Lykke til:) Dette er noe jeg selv har hatt lyst til å studere veldig lenge, så jeg lurer på om man må være nærmest genierklært for å kunne komme inn i Bergen? Mvh. 8252600[/snapback] Snittet var vel rundt 5,4 i 2006 hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 52,4 poeng i primærvitnemålskvoten og rundt 54 i den andre( med diverse tilleggspoeng) om jeg ikke tar helt feil. Inntakskravene er med andre ord ganske overkommelige, særlig hvis man har vært litt klok i fagsammensetningen på vgs.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå