Sprocket84 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg kjører Apache 2.0.59 og har passordbeskyttet en mappe ved hjelp av mod_auth_sspi (NTLM) og htaccess. I htaccess velger jeg at brukeren må være medlem av en bestemt gruppe for å få tilgang. Siden jeg bruker NTLM betyr det at de som er medlem av gruppen slipper å angi brukernavn og passord, mens de som ikke er medlem får opp spørsmål om brukernavn og passord. Jeg ønsker ikke at brukere som ikke blir autentisert skal få opp den dialogboksen. I stedenfor vil jeg at de skal få opp en side som forteller at de må kontakte meg for å få tilgang. Det er dette jeg trenger hjelp til å finne en løsning på. Dersom jeg hadde funnet en mod som lar meg tillate bare 1 innloggingsforsøk ville problemet vært løyst. Ett annet alternativ er om jeg kunne fått Apache til å returnere status code 403 (Forbidden) i stedenfor 401 (Unauthorized). Noen tips om hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
Sprocket84 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg har funnet en løsning selv, men vil fortsatt trenge litt hjelp. Ser i kildekoden til mod_auth_sspi at det er filen accesscheck.c på linje 198 som sender 401 med koden return HTTP_UNAUTHORIZED;. Dersom jeg endrer det til return HTTP_FORBIDDEN; og så rekompilerer burde saken være løyst. Så da er spørsmålet: Hvordan kompilerer jeg kildekoden i Windows? Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
Sprocket84 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Takk for tipset. Får teste den kompileren i morgen. Prøvde med Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition og Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2, men det gikk ikke så bra. Fikk evig mange feilmeldinger underveis, men klarte til slutt å få kompilert. Dessverre ville ikke Apache starte etterpå. Påsto at modulen ikke finnes. Jeg hadde nok for ny versjon av kompiler og bibliotek. I makefilen var det brukt flere options til nmake som ikke finnes i den nye versjonen. G6 og Og for eksempel. I debugging filen til mod_auth_sspi står det at jeg må bruke Visual Studio 6 og Microsoft Platform SDK. Så skulle det visstnok være nok å skrive nmake dist. Tror det når jeg ser det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå