Gå til innhold

Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at PS2 blir danket ut av 360 og PS3. Er det verdt å skaffe seg ny konsoll med en gang isteden for å kjøpe flere spill til PS2? ER veldig sugen på Guitar Hero (som vi alle vet koster en del med gitaren og spill) og lurer derfor på om det er verdt å kjøpe det til PS2 eller gå rett på 360 med en gang? Er heller ikke så veldig innstilt på å kjøpe meg ny konsoll (bestemmer lommeboka) selv om jeg nok må det etterhvert.

Burde jeg kjøpe ny konsoll eller fortsette å kjøpe spill til den jeg har? Trenger jeg egentlig 360 med en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer egentlig helt an på hva du verdsetter med en konsoll. PS2 har jo selvfølgelig noen knall titler som aldri kan dankes ut (les, FF-serien osv). Jeg har selv PS2 ogf 360. Er vel mest fornøyd med PS2'en siden den har flere titler ute.

360 begynner jo å bli billig og en av grunnene til å kjøpe den er jo nesten bare på grunn av Gears of War som jeg mener er tidenes beste FPS.

Flere og flere titler kommer sikkerttil 360'en, som Assassins Creed og Half-life 2.

Jeg ville anbefalt og kjøpt 360 siden den ligger på under 2.000 spenn så det er jo en god deal forsåvidt.

Lenke til kommentar

Gears of war er fortsatt ikke fps.. men, skjønner godt hva du mener.. ;) men, dette må du nok finne ut av selv er jeg redd.. Men, guitar hero til 360 hadde vært kjekt, siden du da også trolig får kunne bruke 360 gitaren til Pc, uten overgang, (Dette er kun tipping, så fint om noen kan avbekrefte/bekrefte dette..) slik at man også får brukt det i frets on fire.. :)

Men, som sagt må du nok bestemme selv.. Selv har jeg kjøpt 360, men fortsetter likevell med å kjøpe spill til Ps2.. som f.eks FFXII som allerede nevnt.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har Xbox, Xbox 360 og PS3. (Byttet inn PS2 og X antall titler hos EB Games)

Til PS2 hadde jeg "aktivitetsspill" som Buzz, Singstar og Guitar Hero I & II. Da jeg byttet inn PS2 mot en PS3, så lot jeg være å bytte disse titlene, ettersom samboeren er veldig svak for dem.

Jeg håpet i det lengste at det ville komme en adapter for å bruke PS2 kontroller på PS3, hvilket er tilfelle. Enkelte adaptere er allerede ute, men problemet med disse er at DualShock kontrollerene må ha aktivert analog styring for at PS3 skal plukke dem opp som USB enheter. Dette har du ingen mulighet for å gjøre på gitar-kontrollene for Guitar Hero, og dermed vil ikke dagens overganger/adaptere fungere.

Nå har det seg slik at et firma som heter Nyko har laget en adapter som løser dette, men den er enda ikke kommet i butikkhyllene. (Snakk om i Mai engang..)

Når det gjelder Guitar Hero I eller II med gitarkontroller, må du ut med drøye 600 kroner pr stk. Det blir fort litt penger hvis du skal ha begge titlene, og hvis en i tillegg tenker over at Guitar Hero til Xbox 360 trossalt vil komme spesielt for HD osv.. ja, du får avgjøre selv.

Edit: leif.

Endret av nilberg
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

PS2 har fremdeles noen gode titler på vei samt at den har mange gode titler. Om du ikke føler for å skifte konsoll, holder du deg til PS2 så lenge der er spill å få tak i til den. Når du synes der er kommet nok spill til X360/PS3 som appelerer mot deg investerer du i det.

Spill synes jeg skal styre valget av konsoll. Om en konsoll har spill som appelerer til deg kjøper du den konsollen. Egentlig ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...