m0zzdart Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 jeg har tenkt å formater. jeg har 3 harddisker som jeg har spleiset sammen og det er ca 400 gb med ting på den. så lurer jeg på. hvis jeg kobler fra de 3 diskene som er spleiset sammen. (og formaterer raptor disken som jeg har windows på) og når jeg får windows opp å gå ijen etter formatering. og kobler til diskene. vil de være spleiset enda da? og jeg vil ikke miste det som er på diskene? takker for svar Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Ingen som vet? tenke jeg skulle formatere nå eller noe slikt Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Du må spesifisere litt nærmere hva du mener med "spleiset sammen". Er det HW eller SW, RAID 0? JBOD? Uansett høres det veldig risky ut, i hvertfall uten backup av uerstattelige filer. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Du må spesifisere litt nærmere hva du mener med "spleiset sammen". Er det HW eller SW, RAID 0? JBOD? Uansett høres det veldig risky ut, i hvertfall uten backup av uerstattelige filer. 8236536[/snapback] det er 3 hdd som er gjort slik at de ser ut som en disk. og jeg tenkte jeg skulle slå de av i bios mens jeg formaterte windows disken. Endret 25. mars 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 du vill miste det som er på diskene om du formaterer ja. eneste løsningen for deg er nok å skaffe/låne deg en stor harddisk som du kan putte alt på midlertidig. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 du vill miste det som er på diskene om du formaterer ja. eneste løsningen for deg er nok å skaffe/låne deg en stor harddisk som du kan putte alt på midlertidig. 8236606[/snapback] enn hvis jeg lar alle være tilkoblet og formaterer bare windows disken og instalerer windows på den. jeg vil ikke miste noe da? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) altså. om det er TO disker som er kobla sammen i raid og en egen disk/partisjon for win/linux vil du jo ikke miste noe om du formaterer windows partisjonen. edit1: om alle 3 er kobla sammen og du har TO partisjoner på de tre diskene og du formaterer den ene vill du heller ikke miste noe. edit2: du vill selfølgig miste det på den disken du formaterer (håper jeg du forstår) Endret 25. mars 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 altså. om det er TO disker som er kobla sammen i raid og en egen disk/partisjon for win/linux vil du jo ikke miste noe om du formaterer windows partisjonen. edit1: om alle 3 er kobla sammen og du har TO partisjoner på de tre diskene og du formaterer den ene vill du heller ikke miste noe. edit2: du vill selfølgig miste det på den disken du formaterer (håper jeg du forstår) 8236715[/snapback] okei Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 HERREGUD da. jaja steng den formin del. uanz har fått svar, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg