Zhiven Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg er nok en av mange som tenkte det ville være smart å ha en line-out til headphones foran på kabinettet, slik at høyttalere kan være koblet til line-out bak på kabinettet permanent. Derfor kjøpte jeg et slikt kabinett, fulgte kabeloppsettet i hovedkort-bruksanvisningen til punkt og prikke. Her er problemet. Lyden fra utgangen bak(direkte fra hovedkortet) fungerer uten problemer hele tiden. Lyden i utgangen foran derimot fungerer bare av og til. Når den fungerer er kvaliteten helt konge, synd at den bare fungerer 20-30% av tiden. Enten er det lyd der, ellers er det helt dødstille. Det at lyden fungerer noen ganger, ekskluderer vel muligheten for at jeg har koblet noen av kablene feil til hovedkortet? Jeg finner ingen sammenhenger med programmer/reboots etc. Det ser ut til at det er helt randomisert når lyden fungerer eller ikke. Kan det være en software feil? Har prøvd alle mulige innstillinger (tror jeg da). Lydkortet mitt er som dere sikkert gjettet et integrert (Realtek) på et (Abit) hovedkort. Hardware er ganske ny (<6mnd gammelt). Håper noen har en idé! På forhånd takk Endret 26. mars 2007 av Zhiven Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 bra topic! Den forklarte virkelig problemet ditt. Se om du har noen gamle kabler fra et annet kabinett, eller HK du kan prøve med? Evt,. selvsagt sjekke om nåværende kabler sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Zhiven Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 bra topic! Den forklarte virkelig problemet ditt. Se om du har noen gamle kabler fra et annet kabinett, eller HK du kan prøve med? Evt,. selvsagt sjekke om nåværende kabler sitter skikkelig. 8235593[/snapback] Hei! Det artige med dette er at jeg for noen uker siden hadde samme innlegget med "Line out foran på kabinettet" som emnetittel. Da fikk jeg ingen svar. Ser derfor ut som om "hjeeelp"-overskriftene lønner seg Takk for svar, men har ikke noe annet å prøve med. Et problem er at kabeldefinisjonene (navnene) er litt forskjellig fra kabinett til hovedkortmanualen. Er derfor en liten mulighet for at jeg har koblet feil. Tviler likevel, siden lyden fungerer av og til. Dessuten har jeg hørt at en feil kobling kan være fatalt for hovedkortet(stemmer det?), og er ikke særlig ivrig på å gjette meg fram av den grunn. Noen flere tips? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå