audis1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Skal formatere pcen min men cd-stasjonen er ødelagt. Har prøvd å få det til med diskett men fikk det ikke til. Noen som kan gi meg en konkret "guide" på hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Du trenger ikke cd-rom for å formatere en harddisk. Problemet ditt er vel at du ikke har cd-rom til å kunne installere et OS på nytt? Tror nok du har et problem her, for du har vel kanskje bare os på en cd? Velkommen til forumet. Neste gang kan det være smart å skrive noe mer nøyaktig hva som er problemet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Formatere PCen uten CD-rom? Du kan jo boote fra en minnepinne med passende programvare på og formatere den derfra. Jeg tror ultimate boot CD kommer i en utgave for minnepenner. Hvis ikke så kan du bruke en Linux-distro for minnepenner, f.eks knoppix og kjøre gparted derfra. Da får du også formater. Du får til og med et større utvalg av formater. Deriblant ext3, FAT32, NTFS, og mange andre. Lenke til kommentar
audis1 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) snakker om å formatere ikke reformatere. Har prøvd med minnepenn men fikk det ikke til. Hvordan booter jeg fra DOS? Hadde vært fint med en steg-for-steg instruksjon. Endret 25. mars 2007 av audis1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hvilket format skal du formatere disken(e) i? DOS har som veldig begrenset med formater å by på. Lenke til kommentar
audis1 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Det er egentlig det samme.(har ikke så peiling på dette) Skal bare få slettet alt på hardisken jeg Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det er egentlig det samme.(har ikke så peiling på dette)Skal bare få slettet alt på hardisken jeg 8236016[/snapback] Da anbefaler jeg deg å gå mer grundig til verks enn bare en formatering. Etter en typisk formatering er det fortsatt ganske enkelt å hente ut data fra den som eventuelt får din maskin. Hent ned dban: http://dban.sourceforge.net/ Skriv det til en (usb)floppy el. minnepinne og du er i gang. Lenke til kommentar
audis1 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Takk for den zenit. Nå fikk jeg det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå