Deadringer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Nei det har det ikke. Du trenger ikke tilføre meg argumenter og meninger jeg ikke har. Ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8188792 som sier klart hva jeg mener om den saken. Blander du meg med en annen nå eller følger du ikke helt med? 8269041[/snapback] Hm, jeg var helt sikker(fortsatt er) på at du har brukt "hiphop er mer enn bare musikk" som argument flere ganger i den tråden. Men om du sier du ikke har det, skal jeg prøve å akseptere. Ikke meningen å legge ord i munnen din ihvertfall. Men om opprettingen av et hiphopforum kun går på selve musikken, synes jeg argumentet er enda tynnere enn hva det var da kultur ble dratt inn. Hvorfor, kan dere lese igjennom tråden dotten linket til over her. Lenke til kommentar
Vincenzo Coccotti Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Nei det har det ikke. Du trenger ikke tilføre meg argumenter og meninger jeg ikke har. Ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8188792 som sier klart hva jeg mener om den saken. Blander du meg med en annen nå eller følger du ikke helt med? 8269041[/snapback] Hm, jeg var helt sikker(fortsatt er) på at du har brukt "hiphop er mer enn bare musikk" som argument flere ganger i den tråden. Men om du sier du ikke har det, skal jeg prøve å akseptere. Ikke meningen å legge ord i munnen din ihvertfall. Men om opprettingen av et hiphopforum kun går på selve musikken, synes jeg argumentet er enda tynnere enn hva det var da kultur ble dratt inn. Hvorfor, kan dere lese igjennom tråden dotten linket til over her. 8274665[/snapback] Det er nok shizz kebab og propaganda du sikter til, Nyhus. De har nemlig påstått at hip-hop er mer enn bare musikk. Da får de det ikke som de vil da, hvis det bare skal diskuteres musikk på et evt. hip-hop-forum, og ikke noe annet. Jeg er forøvrig enig med deg i dine argumenter - ingen vits i et eget hip-hop-forum. Endret 15. april 2007 av jloeseth Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Nå som filmforumet har blitt delt opp så mye som det har blitt, synes jeg musikkforumet kan det også. Der er det til og med egne underkategorier for noen TV-serier. Til og med en TV-serie jeg aldri har hørt om. (Heroes) Jeg er veldig for Hip Hop-kategori. Om Metal får egen kategori eller ikke er det samme for meg. Endret 18. april 2007 av ehs5 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 TV-seriekategorien er ikke delt opp i sjangre. Heroeskategorien har veldig gode visningstall for en underkategori å være og det til og med før den er kommet på NRK. Serien har tatt USA med storm, slik Lost i sin tid gjorde (noe som medførte et norsk forum med nær 3000 brukere). Vi er litt frempå på den fronten og tilbyr derfor også en kategori for Heroes. Overaskende nok er den mer aktiv enn både 24, Idol og Prison Break, kun slått av Lost. Hverken innen Film, TV-serier eller spill har det blitt delt opp i sjanger. Hvorfor man skal begynne med dette med Musikk ser jeg ikke helt på det nåværende tidspunkt. Da ser jeg heller for meg litt mer nyskapende underkategorier, som det vi har med musikkskaping. Det blir bare merkelig om vi har en kategori for Musikk, en for Mote og en for Annen kultur. Men alt som berører HipHop ikke skal postes i Musikk, Mote eller Mnnen kultur kategorien. Nå har vi notert oss forslag om både HipHop kategori og Metal-kategori. Dette vil bli tatt med i vurderingen den dag det blir aktuelt å ta en stor intern diskusjon rundt musikkategorien. Men jeg skulle gjerne se andre forslag her også som kan gå i litt andre baner enn sjangeroppdeling Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har et forslag til oppdeling av musikkforumet i følgende underforum: 1) Generelt Diskuter og anbefal artister, album og alt annet som hører til i musikkens verden. 2) Nyheter Kom med nyheter om kommende album, samarbeid mellom artister, rykter og så videre. 3) Konserter, festivaler og liknende Fortell om konsertopplevelser, informer om kommende festivaler og alt annet som måtte passe til kategorien. 4) Musikkskaping og instrumenter Diskuter instrumenter, komponering, musikkproduksjon, hardware, software og andre ting som relateres til de kreative eller tekniske sidene ved musikkskaping. 5) Musikkritikk Post egenprodusert musikk og motta tilbakemeldinger, ris og ros fra andre brukere. "Generelt" kan eventuelt forbli hovedforum og de følgende som underforum, noe à la sånn som det er i dag. Et problem med denne inndelingen er overlapping mellom f.eks. "Nyheter" og "Generelt". Når skal man slutte å diskutere et kommende album? Løsningen kan selvsagt være å flytte tråden om det kommende albumet over til "Generelt" så fort det har kommet ut. Men sånne ting må man ha i bakhodet. Jeg er sterk motstander av å dele inn musikkforumet i sjangre, ettersom det gir dannelse av en slags klikkementalitet og forminkelse av variasjon for allerede klikkementalitetstendensiøse grupper. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ideen er god, men det blir bare rotete og fælt med masse underforum liggende på toppen av musikkforumet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har du et annet forslag for å stagge et forum som har en økt tendens til å bli sprengt? Bortsett fra sjangerunderforum, ikke at du mener det, men det vil gi samme "rotete" opplegg i toppen av musikkforumet (det vil vel alle mulige underforum gi, forsåvidt). Jeg legger merke til at hvis jeg er borte en stund fra musikkforumet, er det nesten så jeg mister oversikten over nyopprettede tråder. Og hvis jeg gjør det, som henger der ofte og har forholdsvis grei oversikt, er det vel i hvert fall sånn for mindre aktive folk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 1) Generelt Diskuter og anbefal artister, album og alt annet som hører til i musikkens verden.2) Nyheter Kom med nyheter om kommende album, samarbeid mellom artister, rykter og så videre. 3) Konserter, festivaler og liknende Fortell om konsertopplevelser, informer om kommende festivaler og alt annet som måtte passe til kategorien. 4) Musikkskaping og instrumenter Diskuter instrumenter, komponering, musikkproduksjon, hardware, software og andre ting som relateres til de kreative eller tekniske sidene ved musikkskaping. 5) Musikkritikk Post egenprodusert musikk og motta tilbakemeldinger, ris og ros fra andre brukere. Slå sammen Generelt og Nyheter så blir det bra. Noe av sjarmen med musikkforumet er jo at det ikke er delt opp i sjangere. Dette gjør det mulig å krysse sjangerne ved et uhell og oppdage noe nytt. Subkulturelle sjangerforum finnes det nok av, men generelle musikkforum er vanskeligere å oppdrive. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Slå sammen Generelt og Nyheter så blir det bra. 8427971[/snapback] Da forblir vi omtrent på samme trafikknivå som i dag, men jeg ser helt klart problemet med en sånn inndeling. Bare å komme med forslag til eventuelle andre underforumskategorier. Noe av sjarmen med musikkforumet er jo at det ikke er delt opp i sjangere. Dette gjør det mulig å krysse sjangerne ved et uhell og oppdage noe nytt. Subkulturelle sjangerforum finnes det nok av, men generelle musikkforum er vanskeligere å oppdrive. 8427971[/snapback] Det er jeg helt enig i! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hva er siste nytt. Prøver nå å slå et slag for å ha oppdelt i sjangre, slik de har gjort ved spillforumet, mye mindre trolling nå. 1. Rock 2. Elektronisk 3. Hip Hop 4. Andre 5. Generelt 6. Musikkskaping og instrumenter 7. Musikkritikk Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg synes at en oppdeling av musikkforumet ville ødelegge mye, og samtidig fjerne fokusen fra det viktigste. Nemlig musikken. Hvis man absolutt skulle legge til et nytt underforum tror jeg at "Konserter, festivaler og liknende" ville blitt den eneste som kunne ha en framtid. Det er altfor lite snakk om konserter, og det å ha et underforum der man kan anbefale festivaler, snakke om konserter, fortelle om band som snart skal spille ol. ville fått opp aktiviteten. Dog er det viktigste at man ikke gjør mange drastiske tiltak på en gang. Overklokking- og casemod-delen fikk seg et hardt slag når OK.no og HW.no ble slått sammen. Det tok tid før det begynte å bli liv i Casemods-/Arbeidslogg-kategoriene. En drastisk omveltning av musikkforumet ville ha samme effekt vil jeg tro. Om det skal bli en slik oppdeling som flere snakker om må den bli gjort over tid, og sånn som jeg oppfatter musikkforumet nå så er ikke tiden inne enda. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hva er siste nytt. Prøver nå å slå et slag for å ha oppdelt i sjangre, slik de har gjort ved spillforumet, mye mindre trolling nå. 8647123[/snapback] Spillforumet er ikke oppdelt i sjangre, men etter konsollutgivere (Nintendo, Microsoft, Sony og en felleskategori). En liknende inndeling er ikke mulig å foreta i musikkforumet. Hvis man absolutt skulle legge til et nytt underforum tror jeg at "Konserter, festivaler og liknende" ville blitt den eneste som kunne ha en framtid. Det er altfor lite snakk om konserter, og det å ha et underforum der man kan anbefale festivaler, snakke om konserter, fortelle om band som snart skal spille ol. ville fått opp aktiviteten. 8651544[/snapback] Det kan være et første steg i en omorganiseringsprosess, så det høres mest fornuftig ut. Musikkforumet ville da bli delt inn som følgende underforum i tillegg til hovedforumet (hvor Generelt og Nyheter befinner seg): 1) Konserter, festivaler og liknende Fortell om konsertopplevelser, informer om kommende festivaler og alt annet som måtte passe til kategorien. 2) Musikkskaping og instrumenter Diskuter instrumenter, komponering, musikkproduksjon, hardware, software og andre ting som relateres til de kreative eller tekniske sidene ved musikkskaping. 3) Musikkritikk Post egenprodusert musikk og motta tilbakemeldinger, ris og ros fra andre brukere. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da har vi opprettet et nytt underforum på musikkforumet: Konserter, festivaler og liknende Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Ser at det ligger mange gode Albumguider på Musikk forumet. Så jeg lurte på om det kanskje var en idè å samle disse? Da blir de lettere å finne frem igjen. For de blir ofte lest, men ikke så ofte kommentert derfor havner de langt "bak" i musikk kategorien og ikke så lett å finne. Så jeg syns det hadde vært fint å få samlet disse det syns sikkert de som skriver de også, for det blir ofte lagt mye arbeid i dem. Endret 13. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er en god idé ettersom: a) Albumguidene representerer noe av de ypperste brukerbidrag på forumet. b) Albumguider er ikke bundet av sjanger. c) Det kan gi, som du sier, albumguidene mer oppmerksomhet (noe de i aller høyeste grad fortjener). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Ikkje ein dum idé, utseendemessig blir det mykje som i dag, men lettare å lokalisere, få oversikt over og halde orden på. Per i dag ligg alle lista i ein sticky, ein underkategori hadde gjort susen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg stiller meg som sagt positiv til opprettelsen av en slik kategori, men jeg har noen motargumenter også: 1) For mange underforum kan lett bli for uoversiktlig. 2) Flytting av albumguider letter ikke på trykket i den hardt pressede musikkategorien. EDIT: Slo sammen tråden med det siste spørsmålet og denne. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Noen flere som har meninger om en egen albumguide kategori? Hadde vært fint å fått det opp i sommmer, så jeg har noe å lese på når det er lite å gjøre på jobb Hva er avgjør om den blir opprettet eller ikke? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Såfremt ingen protesterer, blir den nok opprettet snart (må bare mase litt mer på Dotten, stakkar). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Da er undeforumet opprettet: Albumguider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg