Gå til innhold

Fremtiden for kategorien "Musikk"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et av hovedargumentene med å opprette et hiphop-forum er jo faktisk å SKAFFE medlemmer (fra VGD og hip-hop.no). Altså ikke fordi musikkforumet er overveldende stort, men for å øke interessen og lage det beste tilbudet.

8249969[/snapback]

Det er et tullete argument, nettopp fordi du ikke aner om disse brukerne vil komme! Om vi så danner et hiphopforum her, så er det fortsatt flere hiphoppere på vgd, så hvorfor skal de trekke over hit? Er minst like sannsynlig at de blir på det forumet de alt kjenner, enn at de skal emigrer hit fordi vi har fått en ny forumdel. Å planlegge sånt er på randen av latterlig.

 

Jeg er imot oppdelingen av musikkforumet og støtter, for en gangs skyld, jernlov i hans innlegg. Det finnes kategorier på dette forumet hvor hiphopundergruppene passer inn allerede. Om vi skal tenke slik som folk gjør i denne diskusjonen må vi også lage kategorier for hver kameraprodusent. Det er jo tross alt flere faktorer ved et nikon kamera! Flere forskjellige objektiver, kamerahus, linser, blitser osv. Hvorfor skal det da stå i noe så generelt som speilreflekskamera? Da må det selvfølgelig lages en egen Nikon-forumdel! Det er minst like logisk som å lage en hiphop, metall, rock eller jazz del.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Et av hovedargumentene med å opprette et hiphop-forum er jo faktisk å SKAFFE medlemmer (fra VGD og hip-hop.no). Altså ikke fordi musikkforumet er overveldende stort, men for å øke interessen og lage det beste tilbudet.

8249969[/snapback]

Da er det et like gyldig argument som å opprette en Metallkategori for å tiltrekke medlemmer fra Scream.

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Et av hovedargumentene med å opprette et hiphop-forum er jo faktisk å SKAFFE medlemmer (fra VGD og hip-hop.no). Altså ikke fordi musikkforumet er overveldende stort, men for å øke interessen og lage det beste tilbudet.

8249969[/snapback]

Da er det et like gyldig argument som å opprette en Metallkategori for å tiltrekke medlemmer fra Scream.

 

:shrug:

8255105[/snapback]

Det er jo ikke nødvendigvis et dårlig argument for det om!

Lenke til kommentar
Et av hovedargumentene med å opprette et hiphop-forum er jo faktisk å SKAFFE medlemmer (fra VGD og hip-hop.no). Altså ikke fordi musikkforumet er overveldende stort, men for å øke interessen og lage det beste tilbudet.

8249969[/snapback]

Det er et tullete argument, nettopp fordi du ikke aner om disse brukerne vil komme! Om vi så danner et hiphopforum her, så er det fortsatt flere hiphoppere på vgd, så hvorfor skal de trekke over hit? Er minst like sannsynlig at de blir på det forumet de alt kjenner, enn at de skal emigrer hit fordi vi har fått en ny forumdel. Å planlegge sånt er på randen av latterlig.

8253975[/snapback]

 

Uansett om det trekker medlemmer vil det hjelpe Diskusjon.no for å ha det beste tilbudet for hip hopere. Sånn det er nå gidder i hvertfall ingen å komme over hit. Diskusjon.no er det beste forumet med MYE bedre moderatorer, men VGD har det beste tilbudet for hip hopere. Og sånn bør det ikke være?

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar

For å opplyse om to ting;

 

Neste versjon av "siste 24 timer" vil gjøre det mulig å se tråder som kun omhandler musikk (det vil si "musikk" + alle underkategorier). Så for oversiktens del vil det komme en løsning for de som vil se all tråder om musikk.

 

Om det skulle være aktuelt å splitte ut i sjanger er Metal det mest aktuelle grunnet trafikken (men dette betyr ikke at andre underkategorier er uaktuelle).

 

Men vi tar ingen avgjørelse nå, det er nok av tilbakemeldinger fra brukere som ønsker å ha alt i en kategori. Men fortsett diskusjonen og kom med ønsker :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis hensikten med kategoriseringen er å trekke flere nye medlemmer, er jeg for. Hvis ikke, fungerer det greit nok slik som det er for øyeblikket. Støtter forøvrig Cun med hensyn til hip hop-kulturen.

Lenke til kommentar
...snip...

8235275[/snapback]

Det viktigste er å få splittet de forskjellige typene debatter, ikke miljøene. Å splitte på spesifisert sjanger kan være vanskelig. Man ber om mye feilposting i et slikt tilfelle, i tillegg til at musikkstiler ofte kan være veldig flytende/varierende.

Hvordan kan man da på en lur måte? Jo, rock og elektronisk. Enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Uansett om det trekker medlemmer vil det hjelpe Diskusjon.no for å ha det beste tilbudet for hip hopere. Sånn det er nå gidder i hvertfall ingen å komme over hit. Diskusjon.no er det beste forumet med MYE bedre moderatorer, men VGD har det beste tilbudet for hip hopere. Og sånn bør det ikke være?

8255274[/snapback]

Diskusjon.no har alt det beste tilbudet for generell debatt som innebærer alle musikksjangere. Om fjotissene på vgd ikke ser det, deres problem. Er kun 2.5% av de på det forumet som jeg kunne tenke meg å få over hit uansett. Er redd det kommer mer slagg enn kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser med stor forventning frem til forbedring av musikkdelen mht. hiphop. Masse god musikk i den sjangeren, og musikkelskere som er dedikerte. Kan ikke bli annet enn enda mere moro. :)

Lenke til kommentar
Det finnes kategorier på dette forumet hvor hiphopundergruppene passer inn allerede.

8253975[/snapback]

 

Å? jeg har tydeligvis gått glipp av noe her...link?

 

For min del vil jeg bare dele det, samma for meg om det kommer fler folk eller ikke...men jeg skjønner ikke hvorfor metal folka ikke vil. Jeg skjønner ikke hva som blir værre av å dele det opp?

Lenke til kommentar
Diskusjon.no har alt det beste tilbudet for generell debatt som innebærer alle musikksjangere. Om fjotissene på vgd ikke ser det, deres problem. Er kun 2.5% av de på det forumet som jeg kunne tenke meg å få over hit uansett. Er redd det kommer mer slagg enn kvalitet.

8258599[/snapback]

 

Diskusjon.no har definitivt ikke det beste tilbudet for å diskutere hip hop.

Lenke til kommentar

Vi har motekategori, livsstilskategori, annen kultur kategori osv. Det er her snakk om musikkdelen av HipHop. Så HipHop i så måte vil måtte finne seg i å diskutere litt rundt om kring, da vi her snakker om det musikkrelaterte.

 

Det er også nok av andre sjangre som inneholder mer enn bare musikken. Men her konsentrerer vi oss om det musikalske ved sjangerne.

Lenke til kommentar
Vi har motekategori, livsstilskategori, annen kultur kategori osv. Det er her snakk om musikkdelen av HipHop. Så HipHop i så måte vil måtte finne seg i å diskutere litt rundt om kring, da vi her snakker om det musikkrelaterte.

8262134[/snapback]

Argumentene dine har jo hele tiden gått på at hiphop kunne trenge en egen kategori nettopp fordi det var mer enn musikk. Hvorfor går du tilbake på det nå og sier at hiphoppen trenger en kategori kun for musikken og at alt annet rundt denne "kulturen" skal tas andre steder?

 

Å? jeg har tydeligvis gått glipp av noe her...link?

Gå på førstesiden av denne tråden og les innlegget til jernlov.

 

Diskusjon.no har definitivt ikke det beste tilbudet for å diskutere hip hop.

Jeg sa diskusjon.no har det beste tilbudet rundt generell musikkdiskusjon. Diskusjon.no har da vitterlig ikke det beste tilbudet for diskusjoner rundt jazz, metall, electronica, pop, hva som helst, og skal en tenke "vi lager et nytt forum for *sett inn no random* sånn at vi har det beste tilbudet for de som liker akkurat det der" vil det bli rot uten like.

Lenke til kommentar

Argumentene dine har jo hele tiden gått på at hiphop kunne trenge en egen kategori nettopp fordi det var mer enn musikk. Hvorfor går du tilbake på det nå og sier at hiphoppen trenger en kategori kun for musikken og at alt annet rundt denne "kulturen" skal tas andre steder?

 

Nei det har det ikke. Du trenger ikke tilføre meg argumenter og meninger jeg ikke har. Ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8188792 som sier klart hva jeg mener om den saken. Blander du meg med en annen nå eller følger du ikke helt med?

 

Når det kommer til endelig beslutning kommer jeg nok til å lene meg på hva brukerne sier og hva Cun sier, som den moderatoren med mest innsikt i kategorien. Selv har jeg ikke gjort meg opp noen mening (som påpekt flere ganger tidligere)

 

Jeg sa diskusjon.no har det beste tilbudet rundt generell musikkdiskusjon. Diskusjon.no har da vitterlig ikke det beste tilbudet for diskusjoner rundt jazz, metall, electronica, pop, hva som helst, og skal en tenke "vi lager et nytt forum for *sett inn no random* sånn at vi har det beste tilbudet for de som liker akkurat det der" vil det bli rot uten like.

8268424[/snapback]

 

Nja, det finnes ting som fint kan sørge for at det ikke blir mer rot. Her finnes det flere løsninger. Men det er akkurat frykten for mer uoversiktlig forum som gjør at jeg er tilbakeholden mot utvidelser og at det derfor må veies tungt. De siste par utvidelsene ("Sex og Samliv" og "Mote") har vært store suksesser. Men vi må trå varsomt og vi bør få inn funksjoner for å gjøre ting litt mer oversiktlig. Og det kommer.

Lenke til kommentar
Hvilke tråder er "dumme"?

8240520[/snapback]

Fin rar (finsk?) "sang" med funky animasjon!

Ny tråd - Hva hører denne personen på? (jada, den kan være morsm. men passer bedre inn i off-topic)

En liten musikk lek

8241078[/snapback]

Dei to siste var greie nok, men den første er jo fantastisk, absolutt ein verdig tråd.

 

Når det gjeld å splitte forumet så synest eg ikkje det er nok aktivitet til at det er nødvendig. Hip-Hop er som andre har påpeikt meir enn musikk, personleg har eg ikkje noko interesse for Hip-Hop, men om ein ny kategori kan blomstre så er vel ingenting betre? Kanskje det er verdt eit forsøk? I Spill-kategorien blir jo spel fjerna og lagt til med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...