Jorsalfar Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det nærmer seg sesjon, og da er det kanskje greit å tenke litt på hva man har tenkt til å gjøre i tiden som kommer. Jeg går musikklinja på v.g.s nå og har derfor ikke 2,3MX og 2fy, så regner med å da et påbygningsår før jeg studerer på NTNU. Har hele tiden regnet med å dra i militæret fordi jeg har både lyst, og det er greit med ekstra studiepoeng, siden jeg kanskje trenger litt bedre karakterer for å komme inn på NTNU. Men er usikker på hvilken rekkefølge jeg skal ta dette i. Hvis jeg går i militæret først, for så og ta påbygning og deretter studere på NTNU begynner det å bli en del år før man er ferdig utdannet. En mulighet er vel kanskje å ta påbygningen først, og så dra i militæret å studere ved NTNU på militæretsregning? Da er man jo nødt til å jobbe i militæret en del år etterpå, men ser egentlig ikke det som noen hindring. Hvis det bare blir vanlig førstegangstjeneste i militæret er det vel også mulig å velge noe innen IT kanskje? Tar gjerne i mot tips og erfaringer om dette Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) En mulighet er vel kanskje å ta påbygningen først, og så dra i militæret å studere ved NTNU på militæretsregning? Da er man jo nødt til å jobbe i militæret en del år etterpå, men ser egentlig ikke det som noen hindring. 8235260[/snapback] Det er veldig få som får dette tilbudet og i tilfellet må du ta befalsutdanning. Jeg vil heller ikke anbefale deg å ta militæret etter påbygningen. Du glemmer mye på et år og du vil tjene mye på å ha 3MX++ friskt i minnet når du begynner på NTNU. Jeg vil anbefale disse to: 1. Førstegangstjeneste, påbygning også NTNU 2. Påbygning, NTNU også førstegangstjeneste (da blir du som oftest enten ikke innkalt i hele tatt, eller du kan få relevant førstegangstjeneste ved NSM, FFI el.). Endret 26. mars 2007 av stadskle Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ok, takker for svar. Det blir vel det første tenker jeg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du kan vel også ta realfagskurs istedenfor påbygging (tar bare et halvt år). Påbygging er du heller ikke garantert å komme inn på, ettersom du er ansett som ferdig med videregående utdannelse når du består musikklinjen til sommeren, og dermed nedprioriteres til fordel for andre som ikke er ferdige. Vet forsåvidt ikke om du har krav på å ta realfagskurs heller, men nå er du ihvertfall klar over muligheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå