Xecuter Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Er det noen andre her som har problem med at flash fryser hele tiden? Har nyeste versjon og alt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 distro? tilfeller osv. er fint å vite Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Vanlige problemer med flash er 16bit fargedybde isteden for 24bit i /etc/X11/xorg.conf composite (trolig bare ATI kort) må kanskje slås av i /etc/X11/xorg.conf Eller så kan du prøve å legge til linjen: export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1 i /usr/bin/firefox et sted der det er plass og utenfor noen if-setninger. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) distro? tilfeller osv. er fint å vite 8235520[/snapback] Bah, sorry glemmer det av hver gang. Kjører Ubuntu 6.10. Det skjer hele tiden når jeg ser på www.youtube.com eller andre videosider (bare det jeg har prøvd hittil). Skal prøve det du sier HavarN. Redigert: 24bit er Default Depth og Composite er Disabled i xorg.conf. Det funket heller ikke å putte den linja inn i /usr/bin/firefox. jeg må vel ikke starte maskinen på nytt for det? Restarta bare Firefox. Endret 25. mars 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Bump. 1414141414141414141 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Når du endrer noe i xorg.conf må du starte X.org på nytt. Dette gjøres med å trykke Ctrl+Alt+Backspace (,eller ved å starte maskinen på nytt ) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Ja, det vet jeg men jeg ordnet ikke på noe i xorg.conf. Dessuten så er det ca. to uker siden siste post var så ja, jeg har startet maskinen på nytt etter den tid. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Ja, regnet nok med det... Hadde problemer med Flash for en stund siden men det ordnet seg når jeg installerte 6.10 (som du sikkert kjører allerede da :-s) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Nå kjører jeg faktisk 7.04 beta, men det er ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hadde vært lettere å hjelpe hvis man hadde en feilmelding/eksakt tilfelle å arbeide seg ut ifra. Kanskje du burde hardteste Flash Player og se om du får noe ut gjennom terminalen (start firefox i terminal). Har ikke de store erfaringene med Flash Player, hvis vi ikke regner med at jeg syntes 9 _beta_ bugga sinnsykt. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvilke filer ligger i /usr/lib/firefox/plugins , /usr/lib/firefox/plugins og ~/.mozilla/plugins ? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Hadde vært lettere å hjelpe hvis man hadde en feilmelding/eksakt tilfelle å arbeide seg ut ifra. Kanskje du burde hardteste Flash Player og se om du får noe ut gjennom terminalen (start firefox i terminal). Har ikke de store erfaringene med Flash Player, hvis vi ikke regner med at jeg syntes 9 _beta_ bugga sinnsykt. 8310465[/snapback] Mener jeg har prøvd det og at det ikke vises noe i terminalen, men jeg skal prøve. Er ikke ved min maskin nå så det får vente. Hvilke filer ligger i /usr/lib/firefox/plugins , /usr/lib/firefox/plugins og ~/.mozilla/plugins ? 8311069[/snapback] I /usr/lib/firefox/plugins/ ligger: flashplayer.xpt libtotem-mully-plugin.so libflashplayer.so libtotem-mully-plugin.xpt libjavaplugin.so libtotem-narrowspace-plugin.so libtotem-basic-plugin.so libtotem-narrowspace-plugin.xpt libtotem-basic-plugin.xpt libunixprintplugin.so libtotem-gmp-plugin.so nppdf.so libtotem-gmp-plugin.xpt ~/.mozilla/plugins/ eksisterer ikke, men i ~/.mozilla/firefox/ ligger: kgxe5ujc.default pluginreg.dat profiles.ini Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det ser ut som du har installert flash gjennom pakkesystemet. Prøv å avinstaller det derfra igjen og installer det via firefox, ved å besøke en side med flash-animasjon. - Så tipper jeg du får fikset det. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Det ser ut som du har installert flash gjennom pakkesystemet. Prøv å avinstaller det derfra igjen og installer det via firefox, ved å besøke en side med flash-animasjon. - Så tipper jeg du får fikset det. 8318134[/snapback] Ser ut til at det funket. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Har gjort en ny installasjon av Ubuntu 7.04 beta og problemet er nå tilbake. Har prøvd alle tipsene over. Noen som har flere tips? Evt tips til andre uorginale flashspillere? Prøver nå gnash, men der er kræppy bildekvalitet på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå