Gå til innhold

Problemer med nedlasting i Firefox

k0n

Anbefalte innlegg

Dette begynte for lenge siden, da jeg skulle laste ned noe, så krasjet datamaskinen... Siden så har det ikke gått ann og laste ned med firefox.

Alt ser ut til og funke, trykker på linken med filen jeg skal lagre, velger en plass der filen skal lagres og trykker ok, og "lagre som"- dialogen lukkes... Så skjer det ingen ting, akkurat som ingen ting har skjedd. "Nedlastings-vinduet" i Firefox er tom. (Muligens den det er noe galt med). I noen tilfeller så laster Firefox ned filer, uten at det vises, ser det bare på lysene på ruter at de blinker. Og etterhvert dukker filen opp der den ble lagret. Firefox sier heller ikke i fra at en eller flere filer blir nedlastet, den bare lukkes og etterlater en delvis nedlastet fil.

Har prøvd mye rart; Rengjort registeret (fjernet alt som har med firefox og gjøre), Av-Innstalert og fjerning av gjenstående filer, Re-innstallert og oppdatert, men nei... Akkurat som før... :hmm:

På bildet der "Alle filer laster ned til" står, skal det ikke være en bane der hvor filer blir lagret?

Hvis problemet ikke lar seg løses, finne det noen gode Firefox-erstattere for Windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
innstillinger--> åsså velger du et eller anna sted hvor nedlastende ting skal lagres..

Er ivertfall under Innstillinger at du har fått bort hvor filene skal lagres, trur jeg :p

8235089[/snapback]

hmm.. har prøvd det også, og har prøvd igjen, men uten resultat. Kan det være noen instillinger i "about:config" som kan gjøre dette? Burde ikke disse bli tilbakeinnstilt når man reinstallerer Firefox?

Fant ut at det som jeg høyreklikker og velger lagre (f.eks. "Lagre bilde som...") blir ikke lagret, kun de som "popper" opp når man trykker på de...

Litt kjedelig hvis jeg skal laste ned et bilde der det ikke er en "Download"-knapp :hrm:

Det dukker fremdelses ikke noe i feltet, som vist på bildet.

Endret av k0n
Lenke til kommentar
Jeg tror det problemet kan løses på samme måte som her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=738283

Når Firefox for eksempel kræsjer, hender det at localstore.rdf blir korrupt.

8242319[/snapback]

Ser ikke ut til og funke, men takk for tipset. Vet ikke helt om jeg gidder og plages mer med dette problemet, får vel heller bruke Opera i stedet. Eneste jeg savner der er en slags "Personlig Verktøymappe" for bokmerker som er lett tilgjengelig.. slik som vist på bildet. Vet ikke om det finnes noen add-ons til Opera her? (Litt off-topic kanskje?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...