Gå til innhold

Top movie songs - kun det beste, takk.

L@sse

Anbefalte innlegg

American Film Institute har talt, og kåret de 100 beste filmsangene som har kommet de siste hundre årene. Jeg stoler ikke på amerikanske patrioter i denne sammenhengen, og vil heller høre hvilke sanger dere mener fortjener plass i historiebøkene.

Et par retningslinjer:

• Dette er ikke en tråd om originalmusikkomponister.
  • Hvis mulig, link til scenen hvor sangen spilles.
  • Begrunn hvorfor du liker sangen(e).
  • Det er selvfølgelig ment at det skal diskuteres rundt sangene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om de telles som originalmusikkomponister, men Queen lagde mye bra musikk til Highlander.

spesielt åpeings melodien "Princes of the Universe" som skaper stemingen som fortsetter gjennom filmen, faktisk er vel queen sin musikk i filmen bedre en filmen i seg selv.

andre

Let it Snow

som spillet på slutten av Die hard 1&2

passer veldig godt inn hele filmen, og er en veldig lysting og glad sang i forhold til alt de voldlige og farlige som har skjedd i filmene.

Mobys "God moves over the water"

er melodien som avslutter HEAT, jeg skal ikke røpe den siste senen i filmen, men den er på en måte veldig stille og rolig helt på slutten, og man hører svakt denne melodien i bakgrunnen før senen går i sort og rulle teksten kommer, mens sangen blir sterkere. en av mine favoritt sanger og en av mine favoritt filmer

Time is on my side

Fra fallen, skruken synger på denne sangen gjennom hele filmen, og gir en råd trå gjennom hele filmen.

You Can't Always Get What You Want

brukt under begravelsen i the big chill, og passer på en rar måte perfekt inn. og gjør sangen på en måte til en Glad/trist sang

det er de jeg kommer på akuratt nå, kommer sikkert på flere senere

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Little Green Bag

Den blir spilt i starten av Reservoir Dogs, etter åpningsscenen i resturanten. Syns den sangen er utrolig fet. Den er skikkelig "catchy" og passer så bra. Det gjør forøvrig de andre sangene i filmen også. Tarantino pleier jo å ha fet musikk i filmene sine.

Lenke til kommentar

Snakker vi musikk som brukes i filmer (Little Green Bag fra '69, brukt i Reservoir Dogs i '92 eller You Can't Always Get What You Want fra '69 brukt i The Big Chill i '83) eller musikk skrevet for filmen (Push it to the limit for Scarface og Footloose for Footloose)?

Uansett må svaret bli Black Suits Coming (Nod ya head) fra Men in Black II.

Lenke til kommentar

Både The Sound Of Silence og Mrs. Robinson av Simon & Garfunkel er herlig i The Graduate.

Ellers er jo QT sine soundtracks herlige.

(Den lista du hadde sugde btw, selv om Mrs. Robinson var der)

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...