L@sse Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 American Film Institute har talt, og kåret de 100 beste filmsangene som har kommet de siste hundre årene. Jeg stoler ikke på amerikanske patrioter i denne sammenhengen, og vil heller høre hvilke sanger dere mener fortjener plass i historiebøkene. Et par retningslinjer: Dette er ikke en tråd om originalmusikkomponister. Hvis mulig, link til scenen hvor sangen spilles. Begrunn hvorfor du liker sangen(e). Det er selvfølgelig ment at det skal diskuteres rundt sangene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) vet ikke om de telles som originalmusikkomponister, men Queen lagde mye bra musikk til Highlander. spesielt åpeings melodien "Princes of the Universe" som skaper stemingen som fortsetter gjennom filmen, faktisk er vel queen sin musikk i filmen bedre en filmen i seg selv. andre Let it Snow som spillet på slutten av Die hard 1&2 passer veldig godt inn hele filmen, og er en veldig lysting og glad sang i forhold til alt de voldlige og farlige som har skjedd i filmene. Mobys "God moves over the water" er melodien som avslutter HEAT, jeg skal ikke røpe den siste senen i filmen, men den er på en måte veldig stille og rolig helt på slutten, og man hører svakt denne melodien i bakgrunnen før senen går i sort og rulle teksten kommer, mens sangen blir sterkere. en av mine favoritt sanger og en av mine favoritt filmer Time is on my side Fra fallen, skruken synger på denne sangen gjennom hele filmen, og gir en råd trå gjennom hele filmen. You Can't Always Get What You Want brukt under begravelsen i the big chill, og passer på en rar måte perfekt inn. og gjør sangen på en måte til en Glad/trist sang det er de jeg kommer på akuratt nå, kommer sikkert på flere senere Endret 25. mars 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Kenny Loggins - Footloose. Kenny Loggins er en velkjent artist, og i filmen Footloose traff han blink med sangen med samme navn. Utrolig fengende låt! Bill Conti - Flying High Now. Denne har vel alle hørt. Jeg klarer ikke sette ord på det, men det er et eller annet dødskult ved den sangen. Disney - Hakuna Matata. Enkelte sanger trenger ingen forklaring ... Lenke til kommentar
Swome Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Little Green Bag Den blir spilt i starten av Reservoir Dogs, etter åpningsscenen i resturanten. Syns den sangen er utrolig fet. Den er skikkelig "catchy" og passer så bra. Det gjør forøvrig de andre sangene i filmen også. Tarantino pleier jo å ha fet musikk i filmene sine. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Paul Engeman - Push It To The Limit fra Scarface. Evig kul sang, fengende Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Simple Minds - Don't You (Forget About Me) som er med i The Breakfast Club. Konge låt... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Snakker vi musikk som brukes i filmer (Little Green Bag fra '69, brukt i Reservoir Dogs i '92 eller You Can't Always Get What You Want fra '69 brukt i The Big Chill i '83) eller musikk skrevet for filmen (Push it to the limit for Scarface og Footloose for Footloose)? Uansett må svaret bli Black Suits Coming (Nod ya head) fra Men in Black II. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg tenkte først og fremst på sanger skrevet for filmen. Når det gjelder tipset ditt, Steffy, så er filmen tusen ganger tøffere enn sangen. Introen var riktignok litt tøff, men resten var gjesp ... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Simple Minds - Don't You (Forget About Me) som er med i The Breakfast Club.Konge låt... 8238388[/snapback] Synes ikke låten er bra, isolert sett, men den passer VELDIG godt i den filmen! Lenke til kommentar
Swome Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skjønner ikke at eg kunne glemme Audioslave - Shadow On Te Sun når den kommer i Collateral. Den kunne ikke passet bedre. Perfekt! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Både The Sound Of Silence og Mrs. Robinson av Simon & Garfunkel er herlig i The Graduate. Ellers er jo QT sine soundtracks herlige. (Den lista du hadde sugde btw, selv om Mrs. Robinson var der) Endret 30. mars 2007 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Namek Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 American Film Institute har talt, og kåret de 100 beste filmsangene som har kommet de siste hundre årene. 8234842[/snapback] Var den fra 2004 eller er det bare meg? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Lista er noen år, ja, og jeg har heller ikke sagt noe annet. Tomat-Ulf: Hva er så galt med den lista? Hvilke hitter mener du har blitt utelatt? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Mye kan sies om filmmusikk, men jeg mener bestemt at et soundtrack bedre enn det til Rocky skal det leites lenge etter. Helt klart, det finnes MYE som ligger i det helt øvre sjiktet, sånn som f.eks LOTR, men jeg oppfatta topic som Movie Songs, altså "vanlige" sanger. Jeg snakker først og fremst om Training Montage, Burning Heart, Eye of The Tiger og No Easy Way Out. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Burning Heart er så utrolig corny. Lenke til kommentar
Supremacy Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Klijse men sant, Mange av themene til James Bond filmene er meget bra. LOTR har også et par. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå