Gå til innhold

Problemer med avspilling av HD klipp.

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden fått meg ny pc som brukes som stuepc. Problemet mitt her er at alt av HD klipp hakker og er helt ubrukelig.

Maskinen er en core 2 duo, GB ram og et 1650 pro skjermkort, så maskinen skal være bra nok til å spille av disse klippene.

Det gjelder alle klipp, alt i fra x264 til hdmov filer fra apple, både 720 og 1080 klippene.

På min gammle pc, som var en xp 2500+ med 9800 pro kort gikk de samme klippene helt uten å hakke, men nå er altså bare alt rot.

Bruker ffdshow sammen med mediaplayer 11 og mediaplayer classic som avspiller, og samme resultat i begge.

På den gamle pcen brukte jeg kun coreavc, men for å få bedre kvalitet ved avspilling av dvd bruker jeg nå ffdshow.

Er der noen måte jeg kan få ffdshow til kun å brukes ved avspilling av dvd, så heller bruke coreavc til bruk med HD klipp?

Tar i mot alt av tips her, vil så gjerne få så bra bilde som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke ffdshow bruker to kjerner, derfor bruker jeg selv coreavc på x264 1080p.

Synes ffdshow gir bedre bilde, ikke så mye blokking, derfor bruker jeg den på 720p.

Du må også bruke en splitter sammen med dekoderen, feks Haali media splitter.

Lenke til kommentar

Gå inn i ffdshow video decoder configuration.

Helt øverst på den listen står det H.264/AVC, velg disabled på den. :thumbup:

Skjønner ikke hvorfor du ikke vil bruke ffdshow til x264, er jo mye bedre enn coreavc :hmm:

Edit: du kan bruke direct show filter manager til å sette prioriteringer på de forskjellige codecene.

Endret av barvini
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Last ned MainConcept H.264/AVC decoder som er en del av Elecard AVC PlugIn 2.0.

Denne dekoderen støtter GPU acceleration og kan være verdt bryet Husk å sette Default output mode i Media Player Classic da GPU acceleration ikke fungerer med VMR (Video Mixing Renderer) modus.

8466756[/snapback]

men åssen får jeg linket denne dekoderen mot wmpclassic? Installerte dekoderen og kjører mkv-fila i playeren. Ingen ikon vises som tyder på at den bruker dekoderen og tearingen forsvinner ikke

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...