Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Post bilder av norske politibiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har sammenheng med det sosiale ønsket de fleste mennesker har for å se 'hva som skjer', se for eksempel oppslutningen rundt realityprogram.

 

Dette, kombineres med den oppfatningen mange i samfunnet - med eller uten rette, ofte påvirket av personlige opplevelser - har, om at politiets eneste jobb er å stoppe folk i 85 i 80-soner, og å frata folk lappen for å gjøre 109 på en rett strekke. Og de gjør dette. Også.

 

Og til slutt har vi janteloven. Den gjelder alle mennesker. "Politiet er f*enmeg ikke noe bedre enn meg, de kræsjer de også. Og får de paragraf 3 (paragraf 3 i veitrafikkloven, i essens, dersom du har en ulykke, kunne du gjort noe på en annen måte, og det kan være grunnlag for beslag av førerkort) kastet etter seg? NEI."

 

Disse faktorene sammenlagt, fører til denne lysten til å se politibiler som vrak.

 

:)

Lenke til kommentar
Det virker som om mange her syns det er "tøft" å mislike politiet, mens på NFF misliker folk politiet fordi de selv har brutt loven og lignende.

8394873[/snapback]

Grunner mange har for å mislike ordensmakten:

 

- Vært i kontakt med politiet på grunn av lovbrudd.

- Vært i kontakt med politiet uten grunn.

- Trakkasering av politiet.

- Tatt i 109 km/t på en strekke og fratatt førerkort.

- Blitt påkjørt fra venstre av en mann i 50-årene, og selv fratatt førerkort av en eller annen grunn.

- Banket av politiet på byen (det hender).

- Sett venner, bekjente, familie eller kjæreste denget av politiet på byen, hjemme, ellers (det hender).

 

Og mye mer.

 

For enkelt å si at alle på nff misliker politiet fordi de har vært arrestert. Tåpelig, er det.

Lenke til kommentar
Det blir litt som å sie "Pakistanere liker ikke politiet fordi de har vært arrestert, nordmenn liker ikke politiet fordi det er kult"

8401806[/snapback]

 

Var det rasistisk ment eller misforsto jeg det :mad: er pakistaner jeg å og er stolt av det, jeg går ikke å sier masse dritt om dere. :realmad:

 

Jeg tok det som rasistisk, for meg hørtes det litt sånn ut :confused:

Lenke til kommentar
Det blir litt som å sie "Pakistanere liker ikke politiet fordi de har vært arrestert, nordmenn liker ikke politiet fordi det er kult"

8401806[/snapback]

 

Var det rasistisk ment eller misforsto jeg det :mad: er pakistaner jeg å og er stolt av det, jeg går ikke å sier masse dritt om dere. :realmad:

 

Jeg tok det som rasistisk, for meg hørtes det litt sånn ut :confused:

8408127[/snapback]

Det var ikke rasistisk ment, jeg slår normalt rasister i ansiktet.

 

Poenget var, om du ser det i konteksten, noe du har redigert vekk, at det er like fordomsfult å si at alle som kritiserer politiet på nff, eller en større andel enn normalt, er det fordi de har vært arrestert, som å si at alle pakistanere har vært arrestert.

 

There you go.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...