PT Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Se vedlagt bilde. Våknet opp til en PC som ikke ville boote, og hovedkortviften hadde tatt kvelden. Byttet vifte, men samme resultat. Kan det tenkes at hovedkortet ganske enkelt er litt svidd? Det som forundrer meg er at det står jeg har en Intel Pentium 4, 1.40 GHz når jeg faktisk har en på 2.80 GHZ. Hovedkortet er forøvrig et ABIT IC7-G. Noen som har et hint eller tre til ting jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hadde du overklokket før det skjedde? Har du forsøkt å resette BIOS/CMOS? Lenke til kommentar
PT Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ingen overklokking nei. Skal forsøke meg på en liten reset når jeg kommer hjem, oppdaterer da Lenke til kommentar
PT Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Okei, da har jeg kjørt reset på CMOS utallige ganger på de tre forskjellige måtene som står beskrevet i manualen, men ingen forandring. Andre forslag? Noen som forresten har sånn ca peil på hvor lang garanti/reklamasjonstid jeg har på kortet? Kjøpte det for omtrentlig 4 år siden hos MPX. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Okei, da har jeg kjørt reset på CMOS utallige ganger på de tre forskjellige måtene som står beskrevet i manualen, men ingen forandring. Andre forslag? Noen som forresten har sånn ca peil på hvor lang garanti/reklamasjonstid jeg har på kortet? Kjøpte det for omtrentlig 4 år siden hos MPX. 8240956[/snapback] Vanskelig å finne svar på hvor lang tid et hovedkort "er ment å vare". I loven heter det at for ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, er det 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
PT Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ja, du sier noe der. Vil vel egentlig påstå at 2 år er litt i minste laget for et hovedkort. Får prøve meg på MPX. De har vært snille før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå