Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan nettverkskort være dårlig?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et lite problem her.

Har en stasjonær og en laptopp her. Laptoppen er nylig kjøpt, og har et nettverkskort innebygd. På den stasjonære har jeg et Jensen Fast PCI Ethernet adapter kort. Men det er oppstått et lite problem.

Den bærbare har mye lavere latensy/ping enn den stasjonære..! Kan det hende at nettverkskortet på den stasjonære er dårlig?

En ting til.

Finnes det et program som gjør at jeg kan digitalt (på pc'en) justere bånbredda slik at jeg f.eks setter på slik at den stasjonære får 25% og den stasjonære får 75%??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på nettverkskort, som alt annet. Often kan slikt skyldes drivere men i ditt tilfelle vil jeg tro det er hardware.

De fleste laptoper med innebyggde nettverks chipper idag bruker Intel eller 3com som er vesentlig bedre (på latency, båndbredde, kollisjoner etc) enn typiske realtek/smc etc baserte kort (som Jensen).

Balansering (75 - 25 deling) lar seg gjøre, qos har bl.a. noe av den funksjonaliteten (kan konfigureres for det). 3dje parts programvare for det har jeg ikke hørt om....

Lenke til kommentar

Koblet opp mot en server.

Tenker spesielt på counterstrike servere. Det er der jeg merker det mest.

Merker det også når jeg er på internett. Går ufattelig sakte. Har adsl (uheldighvis) middels. Så det skulle vel egentlig ikke være no problem (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...