Gå til innhold

Gamer.no Team - Folding@home

Knebel

Anbefalte innlegg

Si meg. Går det ikke ann å spille samtidig?

Nærmer seg 99% nå. Stått på siden rundt 6 :wow:

8254610[/snapback]

Nei, Folding bruker nok det meste av prosessor kraft så med folding på må du nok gå vekk ifra konsollen for en stund ;)

8254619[/snapback]

Da må isåfall dette bli noe en gjør på natten.

Har skjedd en del ganger ikveld at suget etter å spille Resistance har fristet meg til å avslutte foldningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da var også jeg med, dog med PC, men en rimelig ny en :w00t:

8251959[/snapback]

Velkommen.. Men vi hadde selvfølgelig helst sett at du hadde hatt en PS3 også da, for din egen del.. :D

8252164[/snapback]

Testa dette, på ein klinkande ny Dell Optiplex 745. Brukte over 3 gongar so long tid på ein WU som PS3. Dei seier litt om Cell sine tallknusings-moglegheiter.
Lenke til kommentar
Testa dette, på ein klinkande ny Dell Optiplex 745. Brukte over 3 gongar so long tid på ein WU som PS3. Dei seier litt om Cell sine tallknusings-moglegheiter.

8254920[/snapback]

Men har ikke disse proteinene forskjellig atom-masse, størrelse og vekt?

8254937[/snapback]

Akkurat det trur eg ikkje eg er kvalifisert til å svara på. Men har lagt merke til at Work Unit'ane er like store. Noko meir ekspertise på akkurat dette skal eg ikkje påberopa meg.
Lenke til kommentar
Hvis det er tilfellet, er jo ganske logisk at PS3en blir fortare ferdig med WUs.

8255017[/snapback]

Det kan tenkes, men se over trådene, og spesielt den lange tråden om "PS3 climbing". Mye informasjon i den. Det jeg la merke til var at de vurderte om ps3 ville gå tom for work units, og dermed idle. Men igjen, jeg er ingen ekspert på dette og jeg er sikker på at dere kan få ett bedre svar ut fra forumet der :)

Lenke til kommentar
Velkommen.. Men vi hadde selvfølgelig helst sett at du hadde hatt en PS3 også da, for din egen del..  :D

8252164[/snapback]

Tja, du får no fleire poeng med ein PC.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8251531

Kan du ikkje kjøre foldinga når du speler og liknande på PS3, er det bare når den står stille? I så fall er det litt skuffande.

heanwi: HW.no laget ligg no på 47. plass.

Lenke til kommentar
Velkommen.. Men vi hadde selvfølgelig helst sett at du hadde hatt en PS3 også da, for din egen del..  :D

8252164[/snapback]

Kan du ikkje kjøre foldinga når du speler og liknande på PS3, er det bare når den står stille? I så fall er det litt skuffande.

8255482[/snapback]

Hvorfor vil en at du skal kjøre folding mens du spiller? er jo ganske kjekt og ha all prosessor kraft ledig når du holder på med det, eller tar jeg helt feil? Krever jo litt å kjøre fks Motorstorm.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil en at du skal kjøre folding mens du spiller? er jo ganske kjekt og ha all prosessor kraft ledig når du holder på med det, eller tar jeg helt feil? Krever jo litt å kjøre fks Motorstorm.

8255517[/snapback]

Det skader vel ikkje å utnytte maskina til det fulle sjølv om du til dømest spelar. Dette fungerer på PC (dog ikkje viss du bruker GPU, med mindre eg har misforstått). Når du spelet spel som utnytter PS3en opp mot 100% er det sjølvsagt ikkje så mykje igjen til foldinga, men litt vil det no alltid vere.

Lenke til kommentar

8255517[/snapback]

Det skader vel ikkje å utnytte maskina til det fulle sjølv om du til dømest spelar. Dette fungerer på PC (dog ikkje viss du bruker GPU, med mindre eg har misforstått). Når du spelet spel som utnytter PS3en opp mot 100% er det sjølvsagt ikkje så mykje igjen til foldinga, men litt vil det no alltid vere.

8255741[/snapback]

når jeg spilte Oblivion ol på pc slo jeg alltid av foldinga for å slippe lags.. Er jo ikke nødvendig å ødlegge spill opplevelsen når du bare får folda minimalt anyway. Er jo ikke akkurat så vi kjøpte PS3 for å folde? Meningen med folding er jo at den skal være på når maskinen er Idle

Lenke til kommentar

8252164[/snapback]

8255482[/snapback]

Må seie meg enig med ttt her. Hadde jo vært litt kjekt om ein kunne køyrd denne prosessen i bakgrunna av til dømes eit spel. Det er no alltid nokre få prosentar til overs av CPU krafta. Kansje dette er noko som vil bli ordna på ved ei oppdatering.

Slik det er no, virkar det som om f@h tek mesteparten av juicen i maskina. Eg tenkjer då på viftesusen som kjem når f@h køyrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...